Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on jo sopivan kokoinen auto, mutta vielä onnellisempi olisin, jos siihen saisi ilmastoinnin. Tosin se maksaa hunajaa eikä tällä hetkellä ole varaa, kun pitää ostaa uudet kesärenkaat siihen. Neki halvimmat maksaa 140€/ kpl. Että revi siitä sit huumoria....

Joo emmiekää haluis oikeesti mitää överiautoa vaikka kivoja pelejä ne on! Eilen mietin, et jos tulis lottovoitto miulle, et en mie haluis, kun jonkun perus Toyotan eli vissiin ihkauuden Avensiksen. Et eihä semmosel övereil vois ees ajaa, kun kateelliset ois potkinu ja naarmuttanu heti ekana päivän. Hollywoodissa eriasia, mut tavan elämään ei tarvi, kun perusauton. Enkä kyl halua omasta Avensiksesta luopua ennenku se sanoo ite ittesä irti vaikka lottovoitto tuliskin. Se on miu komee kultapoju, jolla on kyl vaa tytön nimi.. :grin

Mä nyt vinkkaan semmosen sivuston, kuin sairaslapsi.com!
Kannattaa pitää mielessä!

Olen itse monet kerrat selannut tuota sivustoa, kun on joku kuume tai oire ilmennyt.
Mun mielestä tuo sivusto on hyvä antamaan vinkkiä milloin kannattaa mennä lääkäriin, koti hoito-ohjeita ja ainakin osaa sitten tarkkailla niitä oireita jos olis kyse vakavammasta taudista!

Meillä todellakin tyttölle tuli 8viikoisena ensimmäinen korvatulehdus ja rs-virus, joka nytkin tänä keväänä on täyttänyt lastenosastot vauvapotilailla. Onneksi pahin epidemia on jo väistynyt kun nää meidän pallerot syntyvät. Oli meinaan painajaismaiset 2 viikkoa...

En ole hankkinut kotiin silti vielä suppoja, haetaan niitä vaikka keskellä yötä päivystävästä apteekista tarvittaessa...
Usein lääkäristä annetaan ekat lääkkeet mukaan jos yöaika, eikä ole mikään apteekki auki.

Noi D-tipat aloitetaan 2 viikon iässä ja ekat tipat on ainakin meillä saanut neuvolasta ilmaiseksi. Pullohan kestää varmaan 1-2 kk. Säästö se on pienikin säästö!

Meilläkään mitään lääkkeitä oo hankittu. Mies saa lähtee 24/7 apteekkiin jos nyt ihan paniikki tulee, tosiaan ku lekurikeikka se aluks kuitenkin on jos jotain vauvalle tulee...

Meillä on kuumemittarin viran toimittanu ihan perus digimittari. Suht nope siis, ei mielellään mikään 10min elohopeamittari :grin

Mulle on usein käyny niin, että ku lähetään vaikka reissuun ni unohdan aina ottaa lääkkeet mukaan silloin ku niille olis tarvetta :oops: No silti on selvitty ja kokonaisuudessaan kyllä tosi vähillä lääkityksillä (kop,kop). Saa noita vanhoja palautella apteekkiin ku ei oo ollu käyttöä.

Meijän täytyy varmaan hankkia ns. suksiboxi auton katolle, että saadaan reissuun mahtumaan tavaratkin mukaan. Ihmisiä kun on 6 (joskus 7 ku mummokin mukana) ja koira vie yhen paikan ja jos vaunut tarvii mukaan ni sitten ei kyllä muuta matkatavaraa mahukkaan ku just yhet vaihtokalsarit kaikille :p

Jollei täällä ollut jo, niin alle 3 kk vauva pitäis viedä lääkärille jos tulee kuumetta ja siksi mä en oo vielä Panadol-suppoja vauvelille ostanut.

ps. Kuinka paljon uskaltaa uida kesällä ilman rintatulehduksen vaaraa? Nimim, haluan uimaan koska kohta on kesä!

Käytännössähän mitään hankintoja en tarvitsisi enää, mutta koko ajan joku vinkkaa jostain mitä mukamas pitää saada :grin.. Korit hoitopöydän alle puuttuvat, koska mies ei ole kelpuuttanut kaupoissa nähtyjä (kelatkaa mikä mies, hän taitaa olla meistä se tyylitietoisin..)

Mä jäin kanssa miettimään, että oliko tää pulloharja jälkivuotoa tukkimaan vai vauvan Panadol-suppoa korvaamaan? Vai suksiboksia vai kuumemittaria? Me käydään selvästi liian montaa keskustelua yhtäaikaa!

Mulla kyllä kesti useita viikkoja se vuoto ja kun esikoinen syntyi heinäkuun alussa, niin meni kyllä koko kesä uimatta. Elo-syyskuun vaihteessa kävin pari kertaa ja en viitsinyt just rintatulehdusvaaran takia kauaa pulikoda. Sen verran kipeä setti, että viileämmillä ilmoilla kannattaa kyllä rintavarustus suojata. Mulle sisko viimeksi virkkasi villaiset tissisuojat/patalaput :)

Toivottavasti mie oisin samis äidin kaa. Sil oli kestäny vaan about 5 päivää.

Takaisin