Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä suosin panadol suppoja ihan pienelle ja sit noi nenätipat on hyviä... se panadol litku sit vähän isompana.. mä ite ostin tuttipulloharjan, ku mun mielestä sillä saa paljon puhtaammaks ku tavan pulloharjalla... ja tuttiharja osottautui myös erittäin käteväksi :p mutta kyllä ilmankin pärjää... tää on tätä hiton välineurheilua :wink

Mulle sanottiin apteekissa, että ihan pikkuiselle ei pidä omin päin mennä antamaan särkylääkettä esim. kuumeeseen. Neuvola kuulemma opastaa. Jätin sit supot vielä hyllyyn, samoin d-vitamiinit, joita aletaan antaa sitten pariviikkoisesta.

Suolaliuostipoilla voi putsata myös silmärähmiä.

Mä tein mahtavia ostoksia tänään, esim. äitiysfarkut :D. Mahtaa tulla käytettyä ihan puhki tässä odotellessa...
Sit mä ostin taas imetysliivit sekä kengät jotka mahtuu jalkaan (tai mahtui ainakin tänään...). Ja vauvalle löyty kirppikseltä nyt Ikean amme, en oo varma oisko sieltä Ikeasta niitä vielä saanu...
Kaivoin kesäroippeeni myös kaapista ja ilahduin; viimekesän mekko-ostokset on olleet nappivalintoja imetystä ajatellen ja ihan vahingossa! Ainoastaan yks juhlamekko ei oikeen siihen hommaan istu, vähän sellanen kotelomekkomainen yläosio. Siitä mekosta mä en kyllä tiiä mahdunko siihen vielä joskus... huoh.
Mä haaveilen jotain ihanan söpösiä ristiäisvaatteita mutta katotaan nyt minkäkokonen veijari sieltä tupsahtaa ja ehtiikö edes omiin ristiäisiinsä, heh heh... Ne vois olla jotain minkä antasin itelleni luvan ostaa uutenakin.
Kastemekko tulee miehen vanhemmilta, niiden suvun lapset on käyttäneet samaa ja enemmän ku mielelläni liitän meidän pikkuisen perinteeseen :).

Hups, tilasin pikku peiton. Ja mun piti vielä Ikeaankin tällä viikolla! Ja lisää imetysliivejä tarvin ja kai tuota omaa garderoobia pitäis muutenkin päivittää rintaruokintaan sopivaksi...

Äh, oon ihan harvapäänä taas: hinkkivinkki isotisseille! KappAhlissa näytti olevan laskuvarjokokoisia imetysliivejä. Kahden setti maksoi sen rapeat parikymppiä. Arvoin aikani, mutta totesin hakevani liivejä sitten, kun tietää minkälaiset tykit itselle paukahtaa. Jos paukahtaa, ei kyllä tarttis, nää E-kupit riittää.

Voisikin shoppailla vielä jonkun kesämekon ja imetystopin itselleen. Ihan välttämättä en tarvitse kun vaatteita on jo, mutta jos kesä menisi mukavammin jonkun uuden vaatteen kanssa :grin

kyl mäki aina ensin soitan neuvolaan ja kysyn jos vauvalla on esim. kuumetta tms. mut on mulla varuilta ne supot kaapissa, ettei sit tarvi sen kipeen pienen kans lähtee niitä hakemaan... mun tuurilla se tulee aina sillon ku ukko on töissä tai jossain....

Meillä oli tarvetta särkylääkkeelle vasta yli 6 kk ja hommattiin suoraan sitä mikstuuraa. Kuumetta ei tyypille onneksi tullutkaan kuin vasta lähemmäs 18 kk.

Mie kävin kans jo etukäteen ostelee kaikkee suolatipoista tuttipulloharjaan... Kun en oo ihan varma et onko mulla sitten ketään avuks käymässä kaupassa jos tulee tiukka paikka ja tarttee jotain.
Eli ehkä vielä ois ihan hyvä hankkia sekin särkylääke? Nii ja niitä vaippoja :grin

Mistä vois löytää yyyberhalpoja imetysliivejä? Hm tilasin, mut olivat liian pienet. Palautin ne, tuleeks sieltä yleensä miten nopeesti tilalle tuotteet kun vaihtaa isompiin?

Ekaa kertaa muuten jouvuin näitten niinkutsuttujen rintojeni kanssa tilanteeseen, että liivit oli pienet :grin

Carriwellin imetysliiveistä on paljon täällä puhuttu, ja tosi hyviksi oon havainnut ittekin ne! Halpojakin ovat ja erilaisia malleja löytyy. Halvimmat taitaa lähteä alle 13 euron hintaan ja on kyllä eri mukavat päällä tässä vaiheessa kaarituellisiin perusrintsikoihin verrattuna. Toivottavasti hyvät imettäessäkin, siitä ei ole omaa kokemusta. Monetkin nettisivut taitaa niitä myydä, mm. hattentatti, ozbaby ja babystyle.

Mä taisin aikoinaan ostaa imetysliivejä Löytö-Texistä. Mukavia trikoisia, kaarituettomia ja edullisia sekä käytössä ovat kestäneet. Mun tissit oli silloin neitseellisinä B-kupit. Ku maito nousi olivat hetkellisesti ehkä C-kupit ja nyt ollaan jälleen palattu tähän B-kuppiin. Imetyksen jälkeen ovat ehkä vähän veltommat olleet, mutta ei nyt ihan mitkään ajokoiran korvat. Nyt ovat taas raskauden myötä terhakoituneet ja kiinteytyneet, vaikka eivät varsinaisesti oo kokoa kasvaneet.

Alle 3kk vauvalle ei pidä ite mennä lääkettä antamaan. Tai siis jos noin pienellä on kuumetta ni se on aina lääkärikeikka. Meillä on pienille pidetty suppoja kaapissa varalta ja vähän isommille sitten mikstuuraa. Pelkällä parasetamolilla on meillä pärjätty. Neuvolassa yleensä ohjaavat ekan rokotuksen aikaan hankkimaan kuumelääkettä.

Jotenkin on aistittavissa semmonen pieni paniikki tän tavaratarjonnan keskellä ihmisistä.

Sählään taas omiani täällä...

Kukahan jaksais kaivaa noi meijän vauvaromppeet vihdoin tuolta varastosta esille ja kattoa ne läpi? No onhan tässä virallisten tietojen mukaan vielä 4 viikkoa aikaa...

Kastemekko on meidän lapsilla sama, joka on ollu myös mulla. Sekin on siis varmaa tuota "nimenantoa" ajatellen ja sukunimikin on selvillä, joten ei enää paljoa puutu :)

Juu kuten edellä mainittu niin alle 3(tai 4)kk ikäisellä jos on kuumetta niin AINA lääkäriin. Ei tartte niin pienelle vielä kuumelääkettä olla kaapissa!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla ei oo tähän asti ollu mitään käsitystä mitä kaikkea tarvii hankkia vauvaa varten :oops: Tarvinnu opetella kaikki vaatteiden nimityksistä lähtien...

Tuo pitää kyllä niin hyvin paikkansa et meinaa iskeä paniikki tavarapaljouden keskellä-pitäs osata ajatella, että mitä kaikkea sitä oikeesti tarviaakaan.
Onneks ei ole liikaa rahaa käytössä näin yksinodottavana; voin vaan kuvitella miten helppo mulle ois muuten myydä ihan mitä vaan muka tarpeellista :grin

Mutta joo, Nyt pitää ruveta metästämään niitä olennaisia loppuja tavaroita, kuten ne liivit. Ei varmaan kovin kiva lähteä liiviostoksille vastasyntyneen kanssa. Kuvittelisin kuitenki pärjääväni ilman imetyspaitoja, ainakin kotosalla?

Hei ja kiitos infosta tuonkin kuumelääkkeenkin suhteen, en ois tienny sitäkään :rolleyes:

Apuva... Eihän meillä oo ees kuumemittarii vauvalle. Millasia teil on?
Mä en oo hankinut mitään rasvoja ym. Ainut joku öljy mikä liberopakkauksesta tuli. Ostan sit tilanteen mukaan jos tarvitaan.
Pienen peiton vois vielä ostaa mitä käyttäs ulkollessa rattaissa tai tuossa kaukalon päällä kotiutuessa esim. Oiskohan jyskissä mitää sellaista.
Tyhmä kysymys, mutta mihin sitä äityispakkauksen makuupussia käytetään? Ulkona nukuttamiseen?

Mä yritin kohkata kuumemittariasiaa miehelle. Mies meni vessan lääkekaapille ja totesi, että täällähän näitä on. Että pieneltä mitataan peräsuolesta lämpö, sillä saa tarkimmin. Case closed.

Saahan sitä äitiyspakkauksen makuupussia käyttää mihin tykkää, vaikka köllöttelyalustana. Luulis, että näille meidän kesävauvoille pussi sopii varsinaiseen tarkoitukseensa paremmin sitten syksymmällä.

Tavarapaljoutta tosiaan on! Ensikertalaisena on aika ummikko, että mikä on oikeasti tarpeellista ja mikä vain hyvänmielenlisää. Etenkin noiden vaatteiden kanssa menee äkkiä överiksi. Ja jos koittaa googlata "mitä vauva tarvitsee" -listoja, niin nekin ovat jokainen erilaisia. Makuasioita, sanoi Musti.

Tilasin meidän vaaville tän
10176012_10152139963913897_9209357553647945007_n.jpg

Meil on iha erilainen autokuume.. Eile katteltiin semmosia 200 000e maksavia kaunottaria :grin Ehkä sitten ens yönä! :rolleyes:

Takaisin