Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä jollakin tasolla noi käsityöhommat handlaan ja tykkään niitä tehä, vaan nykysin ei meinaa olla aikaa semmoselle :sad001 Aina ku jonkun jutun alottaa ni joku lapsista tartteekin just silloin äitiä. Ja sit ku ei oo sitä erillistä ompelu-/harrastetilaa ni ku selkänsä kääntää ni joku on käyny luomassa työhön ihan oman visuaalisen näkemyksensä :grin

Pikkuapulaisia siulla :P Oivoi, millonhan sitä saa oman pikkuapulaisen jelppimään.. :rolleyes:

mä ostin jokunen aika sit ale-laarista verhoja ja pöytäliinoja ompelu kankaiksi 2-5€:lla, ku en raaskinu kangaskaupasta ostaa.... nyt ne vaan odottaa sitä luovaa hetkeä tuol kaapissa............

Mä oon kyl niin onnellinen et ostin halpisompelukoneen, satasen se kustansi ja kyl sillä ompelee ihan ilokseen. Mun projektilistalla seuraavana on vaunuverho ja semmonen säilytyshässäkkä vaunujen aisaan. Vähänkö haluisin sellasen 3sprouts- pussukan mut taidan tyytyä omatekemään, hinta kirpasee liikaa... Niin ja onhan mulla vielä vanha äp:n makuupussi joka pitäs uudelleenpäällystää. Tai siis, eihän se rikki ole tai mitään, pitäis koska haluan :D.

Kyfixfix: ei muutako puikot suihkimaan sit. Katselin just ohjetta, mutta jätän tekemättä. Mulla on niin monta neule- ja virkkausproggista menossa. Tänään innostuin virkkaamaan Myboshi-pipoja. Lapset sai itse valita värit. Kolmas pipo jo tuloillaan. Varmaan menee koko yö taas, kun en malta lopettaa.

Sain ompelukoneen yhtenä jouluna lahjaksi mieheltäni. En juurikaan ompele vaatteita, mutta lasten housujen paikkaamiseen tulee käytettyä. Polvet tuntuu olevan rikki koko ajan enkä halua jatkuvasti ostaa uusia housuja. Kangaskaupasta oon ostanu peruscollegekangasta ja sit sellaista liimapaperia. Kangas kiinnitetään sen liimapaperin ja silitysraudan avulla housuun ja sit oon vielä ommellu varmuuden vuoksi siksakilla ympäri. Tosin onpahan joistakin housuista menny ne paikatki rikki. Sit niistä on tehty shortseja :)

juu en taida kyl :) mulla on likimain 9 villasukkaa ja kaikilta puuttuu kaveri :wink koko talven kuljin eripari sukissa... ehkä ompelukoneella tommonen pussi onnistuis täs kahden kuukauden aikana.....

Mä aloin lukea neljän suoran kommenttia tuon toisen ketjun jälkeen ja ajattelin ihan muita käsitöitä kun käsitöitä... Taidan painella sänkyyn odottamaan et esikoinen nukkuu ja mies tulee viereen ;) tai sit haen sen kalusta vetäen jos ei ala kuulua ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

:p Joo hoituu nekin "käsityöt". Mun kieroutuneella huumorintajulla noi käsityölehtien myyjät on ihan ylihauskoja. Jään aina jännityksellä oottamaan kauppaako ne mulle Jallua vai Kallea, mut yleensä tarjolla on vaan jotain tylsiä neulelehtiä :grin

Niin ohan sitä vielä vaikka mitä pitäs hommata.. Tuntuu vaan et toi lista ei ikin lopu..

Onkos teillä muute millasta kuumemittaria pikkuselle? Pebastaha se pitää kai mitata..

Miulla on ny epäselväks jääny voiko siis... Tai siis onko se luotettavaa mitata iha pieneltä korvasta? Mietinkun korva mittarit halvimmat maksaa 80e, että ostankohan mie turhaan sen nyt aluksi, jos pepusta vaa mitattaan iha pieneltä..

Vaikka hoitsu oon niin en tiedä, kun oon noitten isompie vaippaihmisten hoitsu... :oops:

Takaisin