Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä meillä ainakin noi jalat ammeen ihan tukevasti pystyssä pitää. Ite en kauheesti noista välitä ku sit se tyhjentäminen on niin ärsyttävää (meillä ei siis vannassa oo tulppaa) ku ei kunnolla saa nostettua jne. Meillä kylvetys on pääasiassa miehen heiniä ja se tykkää noista jaloista ni ei tarvii kaksin kerroin lattialla kykkiä pitkän ihmisen. Jos mä oon yksikseni kylvetysvuorossa ni mä kykin sit suosiolla siinä lattialla.

Tänään haettiin kakkosvaunut, jotka saatiin ihan ilmaiseksi entiseltä koulukaveriltani. Tästäkin kiitos FB:lle, kun siellä kyselin parvekevaunuja. Samalla reissulla melkein tehtiin kaupat talopaketista :)
Prismasta ostin sit Ainun rintapumpun ja maidonkerääjän sekä Natusanin puhdistuspyyhkeitä oikein tukkupakkauksen :)

Oih! Oliko messuilla hyviä tarjouksia? Paree varmaan jättää menemättä sinne ku näissä huuruissa huomaisin kuitenkin tilanneeni just jonku talopaketin, vaikka ei oo vielä tonttiakaan :grin

No ainakin meille oli. Melkein tosiaan tehtiin jo kaupat. Jos saadaan pankista rahoitus, ni saattaa olla, että vielä tän kevään/kesän aikana alkaa meidän tontilla talonrakennus.
Onneks meillä on se tontti jo olemassa :)

Aika jännä juttu vaan, että alunperin mentiin katselemaan 1,5 kerroksisia hirsitaloja. Päädyttiin kuitenkin 1-kerroksiseen puutaloon. Todettiin vaan, että tähän malliin saadaan kaikki ne mitä halutaan ja vielä hyvään hintaan. Ollaan miehen kans vähän vielä pyörryksissä koko asiasta. Olin nimittäin ihan varma, etten koskaan halua 1-kerroksista.... Mutta näin se ihmisen mieli vaan muuttuu. Muut asiat painoivat vaakakupissa enemmän :)

Se Caavatalon perustaja on aiemmin omistanut Muurametalot. Hyviä perustaloja sopuhintaan. Ja muuttovalmiita. Ja taatusti keski-suomalaisia. Firma on Leppävedellä ja talot muistaakseni tehdään Muuramessa.

Mäkin oon niin ihastunut tohon kuosiin. Samaa, tosin vaaleamman harmaana, pinkeillä ja vaaleanpunaisilla ruusuilla, löytyy toisen huoneen verhoista. Sitäkin kangasta olisi vielä pätkä jäljellä johonkin pikkuprokkikseen.

Mun ompelukone just hajos eilen :( En tiiä yhtään mikä meni rikki! Harmittaa kyllä varsinkin kun ei oo nyt varaa viedä konetta huoltoon!

Miulla ei ees konetta oo, mut nyt ois ollu inspistä opetella sen käyttämiseen, mut ne maksaa ihan älysti.. Ihanku ei muutenki ois ollu tätä hommaamista ja tuntuu, et vielki ois vaikka aina kuvittelee, et ny ois..

Joo, kalliita ovat. Tiedän että niin paljon en ompele ikinä että tuon koneen hinta kuolettuisi. Varsinkaan kun kankaat on niin kalliita että halvemmalla hakee valmista kaupasta. Vanha kone meni yhteistyökyvyttömäksi ja olisi ehkä korjaajalla vielä palautunut käyttökelpoiseksi mutta sen hankin huutiksesta suht halvalla niin ajattelin että menköön vaihdossa (hymyilevä käytettyjen ompelukoneiden kauppias ei edes katsonut koneen hupun alle, saati että olisi testannut että toimiiko). Kun ei se huoltokaan halpaa lystiä ole.

Tosin, kun on näin persjalkainen niin ei kyllä ilman ompelukonetta saisi sopivia housuja, lyhimmätkin puntit on mulle aina 10 cm liian pitkät :grin Että jos aina veis lyhennettäksi niin kyllä siihen tietty rahaa uppoaisi.

Tosta housujen lyhentämisestä tuli mielee, et tääl on JC-vaateliike mikä lyhentää kaupanpäälle farkut, kun ostaa! :)

Vitsit mää oon niin kateellinen ! Osaisinpa mäkin tehä jotain noin nättiä ite :p Siis ompelu, kudonta ja virkkaus hommissa oon niin peukalo keskellä kämmentä :oops: Hyvä jos saan lankaa edes laitettua neulaan ja ompelu koneenkin erehdyn hajoittamaan jos kosken koko värkkiin :oops::grin

Takaisin