Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko tulla purkamaan. Baby Stylen sivuilla; REUNAPEHMUSTEIDEN HINNAT ALKAA 29€ ja eteenpäin!!!
Siis miten ttussa voi olla mahdollista, että niillä on noin korkea hinta.... mie kun ajattelin, että sellaisen nätin, silmää hivelevän saisi kympillä?! prkele.

Joo, taidan siirtyä ihan meikäläisen lompakolle sopivaan Ikeaan. Siellä on alle 20€ kyseinen reunapehmuste ja ihan OK näköinen.
Kyllä tulee taas sellainen rahastuksen maku.

Tollasen reunapehmusteen varmaan kyllä ompelis helposti itekin. Varmaan vois tulla halvemmaks. Tosin se ikean valkonen 13€ laitapehmuste on jo ihan ok hintanen mun mielestä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No huh 30 e?!? Ite en oo koskaan ostanut noita pehmusteita itse vaan saanut kivoilla kuoseilla 4 kpl:ta siskoltani ja sen kamuilta :/ Itsekin kuvittelin että maksaisi jotain 10 e / kpl? Pitääkin pistää noi myyntiin sit ku lapset on tehty ;D
Mun mielestä kyllä jo pelkät harsoliinat maksaa naurettavan paljon, paketti missä oli 6-8 14,95 e, tylsiä valkoisia :/
Halvimmat oli vissiin 12 e mihin tuli 6 kpl:ta..
Kyllähän sitä rahaa uppoaa! Onneksi noi pampulat ei ihan heti ala pelaamaan jalkapalloa tai vaadi Uggeja/Adidasta/Björn Borgia päällensä tai jotain Calvin Kleinia ;D
Eiköhän sekin aika tule ku ne teineiksi muuttuu, tosin en aio kaikkea ostaa mitä haluavat, opetan myös lapset säästämään ja harkitsemaan mitä ostavat - siinäkään tuskin täysin onnistun. Itsekin nuorena jouduin kantapään kautta oppimaan mitä tarkoittaa omillaan elämäminen silloin kun 17-vuotiaana muutin ekaan vuokraluukkuun.. ;D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mikä sen reunapehmusteen tarkoitus on? Kaikki on sellaista hommaamassa ja mä en yhtään tiedä, että miksi se olisi tarpeen. Nolo ja huono äiti.

Meillä ei ainakaan ollut tarpeen. Osa lapsista vissiin iskee raajojaan niistä raoista ulos ja herää sitten yöllä siihen, mutta ei se mitenkään pakollinen tai edes tarpeellinen ole. Mutta onhan niistä osa ihan kivan näköisiä =) Paljon sitä on kaikkea tarpeetonta pikkuisille ja varmasti aina jollekin tosi hyödyllinen vaikka toisen mielestä turhake. Esim. tutteja ei hirveästi kannata hamstrata, koska osa vauvoista ei sellaista suostu syömään, vaikka vanhemmat niin haluaisivatkin. Ja sekään mikään tarpeellinen lapselle ole. Mutta harsot on kyllä hurjan hintaisia! Vaikka kestävätkin lapselta toiselle, mutta silti...

Oisin ostanu ton ikean reunapehmusteen kanssa, mut päälikangas oli kauheen ohut ja läpikuultava. Jäi hankkimatta.

Eilen tuli ostettua doomoo istuin, keinujalakset vielä tilauksessa, mutta tulee vasta myöhemmin. Vaippoja ja ties mitä purkkia ja purteloa on hyllyssä ihan kiitettävästi. Vaatetta ehkä jo liikaakin, mut aina löytyy toistaan söpömpiä jotka tietty täytyy mukaan mahduttaa :)

Meillä ei kans oo ollu reunapehmusteita. Saman asian on ajaneet pinniksen reunoille rullatut pyyhkeet. Ei se pieni vauva siellä sängyssään kovin paljoa edes liiku.

Minä päätin joskus, etten osta tälle vauvalle yhtään uutta vaatetta. No sorruinpa sit kuitenkin ja ostin yhdet puolipotkarit ja yöpuvun. Oli niin söpöjä :)

Muistin vihdoin kuvata omia suosikkivaatteita, ja kissakin tuli sitten poseeraamaan.

Mehän ei siis tiedetä vauvan sukupuolta. Suurin osa äitiyspakkauksesta ja kavereilta tulleista vaatteista on superneutraaleja: valkoista, vaaleanharmaata, beesiä. Kun oon ostanut jotain uutena tai neulonut itse, oon pyrkinyt siihen, että vaaleiden sävyjen seurana olisi jotain hauskaa, iloista tai voimakkaanväristä – ja tietty sellaista, että sopii tytölle ja pojalle. Kaupoissa vaihtoehtoina tuntuu usein olevan joko valkoinen tai sitten selkeästi tyttö- tai poikavaate, mikä ärsyttää mua suuresti, joten on sitten tilannut netistä tai tehnyt itse.

(Itsehän oon kulkenut koko lapsuuden veljen vanhoissa vaatteissa enkä oo siitä kummemmin traumatisoitunut. En silti tajua niitä kauppoja, joissa pitäisi jopa vastasyntyneiden vaatteita ostaessa tietää, lähteekö hakemaan niitä tyttöjen vai poikien osastolta...)

6P6G3Sx.jpg

Muokattu viimeksi:
Mäkin oon lapsena kulkenu ruskeissa ja sinisissä mut kyllä mussa joku ominaisuus sittemmin on ylikehittyny et kovin tarkkana oon valinnu vaatteita omalleni :). Tosin enemmänkin just niin et väriä sais olla mahdollisimman paljon ja käytetyissä vaanin nukkaantumisia; niitä en vaan tulis käyttäneeks.
Toi reunapehmusteiden hinta tosiaan sai meikäläisenki silloin kauhistumaan, eikä ne ollu kolmenkympin pehmusteita mitä mä himoitsin, vaan kuudenkympin! Huh mikä hinta mahdollisesti hieman turhastakin kapistuksesta. Tein sen sit ite ja sain sellasen ku halusinkin.
Mitä ootte muuten mieltä; voiko vauva nukkua pinniksessä heti pienestä asti vai pitäskö olla pienempi loota sitä varten? Onhan se hassua laittaa pikkunen sinne, tilaa jää ympärille ihan hulluna.

Meille saapui tänään sitteri, Baby Björn jonka löysin käytettynä tosi halvalla. Kankaat on kyllä hiukan kulahtaneet joten saatanpa taas käväistä kangaskaupassa... :)

Reunapehmusteen sain siitä tai saan kunha tulee, niin siitä Nalle Puh baby gift boxista (59e), Pussilakanasetti, fleece, reunapehmuste ja huppupyyhe. Eli siis halvemmalla kuin erikseen! :)

Pakko myöntää et mä tuhlasin luvattoman paljon reunapehmusteseen :oops: Munkin mielestä ne on naurettavan hintaisia kyllä, ja etenkin mun omaa silmää mielyttävät olivat just niitä kalleimpia. Ja onhan se urpoa et suurin osa beben tarvikkeista ja vaatteista ostettu käytettynä ja sit mä ostan niinkin tärkeen asian ku reunapehmusteen uutena ja ja se on vaunujen jälkeen kalleimpia sijoituksia, ounou. Mut ku näin sen, niin en saanut sitä mielestäni ja mikään muu ei ollut yhtään niin kiva... Puolustaudun sillä, et tosiaan suurin osa käytettynä ja halvalla hommattu :p
(kai meil kaikil on heikot paikkamme :grin )

Ostin kaverilta babybörnin rintarepun 30€. Vaikuttaa hyvältä ja uskon käyttäväni sitä enemmän kuin kantoliinaa (taisin käyttää n. 5 kertaa).
Mä tuhlasin reunapehmusteeseen tällä kertaa. Esikoisella oli käytössä siskoltani saamat pehmusteet, joita oli paikkailtu erilaisin virityksin. Ostin vauvatalojohannasta semmoset valko-harmaa tähtikuvioiset reunapehmusteet ja samaan sarjaan hoitoalustan. Maksoivat yhteensä jonkun 70€, apua! Kyllä kirpaisi, mutta en ole ostellut nyt juuri mitään kun kaikkea jo on.
Ei vauveli kyllä noita pehmusteita juurikaan kaipaa. Siinä vaiheessa pehmusteet oli hyvät, kun esikoinen oppi konttaamaan. Konttasi unissaan pinnasängyn päätyä päin ja kolina kuului. Monet kerrat reunapehmusteesta huolimatta hän tunki jalkansa unissaan pinnojen välistä ja sitten huusi kun ei päässyt pois.

IIIKK, meidän rattaat tuli! Mä oon niihin ihan rakastunu! Torista löyty ja ihan uudet oli avaamattomassa paketissa. Jotenkin mielettömän kiva tunne et meidänkin vaavi saa edes jotain uutena :).
Tällaiset ne on (jos mä osaan linkittää):

prod_000000_1819725-GRACO-EVO-STROLLER-CHILLI.jpg

Mä oon niihin supertyytyväinen, kerranki rattaat kun menee kokonaan makuuasentoon ja ton ratasosan saa siis niin että vauva on kasvot työntäjään päin. Ja mikä helpotus, tiistaina maksoin ja nyt ne jo tuli!

Mä olin menossa katteleen vauvanvaatteita mutta ostosreissu jäi pahasti kesken supistusten takia (taas). Ehkä ihan hyvä. Rahaa ei oikeesti olis enää mihinkään!

...olis vaan niiin kiva ostaa vielä jotain pientä kivaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Reunapehmuste. Kätevä vähän isommalla vauvalla, kun ei tarvi öisin sen takia herätä, et lapsen jalat on pinnojen välistä pihalla ja laps itkee huutaa sen takia. Vinkki: pehmuste pysyy hyvin paikoillaan kun pujottaa sen joka toisen pinnan takaa ja joka toisen edestä. Sama pehmuste kulkee neljännellekin. Joku pikkupiian ampparikuvio.

Mie löysin ihan kivan reunapehmusteen aikasemmin kierrätyskeskukselta, makso huimat 3e!
Tänään käväsin pikasesti kirppiksellä ettimässä itelleni vähän löysempiä housuja, niin löyty tytsylle unipussi vitosella ja sit sellanen hoitolaukku tms 3eurolla. Ihan kiva beigenvärinen missä nallepuhin kuva alareunassa. Saa välttää vaikka mummola-kassina kun menee sinne hoitoon.

Mut se mikä alkaa pikkuhiljaa ärsyttää. Kaikki kamat on säkeissä pinnasängyssä, osa pestynä. Ois kiva kun ois jo se hoitopöytä mihin laitella niitä vaatteita. Mutta...
Oon laittanu jo useammasta halvasta hoitopöydästä viestiä, siis mitä on ollu tori.fi myynnissä. Vaan kun eivät osaa laittaa puhelinnumeroa ilmotuksiin tai vastata sähköposteihin. ÄRSYTTÄVIÄ MYYJIÄ.

Majailen nyt vielä kuitenkin "lainakämpässä" niin en kehtaa täältä vallottaa vaatekaappeja, vaan meinasin survoa tytsyn vaatteet omiin kalusteisiin.

Ootteko muuten pessy äitiyspakkauksen vaatteet kaikki kerralla, laskeeko ne väriä?

Takaisin