Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kaikki hankinnat lapselle kuta kuinkin hankittu, mutta silti kaamee halu shoppailla ja shoppailla! :confused: Itselle tietty vielä imetyspaitaa ja -liiviä ostamatta,mutta ne saa vielä jonkun aikaa odottaa.

Meillä myös kestojen lisäksi liberoita kestää parhaiten muksujen pyllyt, pamperseissa on jotain outoa ja halpiksissa liikaa fiaskoja seassa. Ja oon yhden paketin ykköskokoa ostanut kotiin valmiiksi, se paketti on niin pieni, et menee muutamassa päivässä..

Joku kysyi tutipulloista. Se virtausnopeus, mitä halutaan käyttää laitetaan ylähuulta/nenää kohti. Aventin pulloissa ainakin taitaa olla näitä tutteja, et samassa useampi virtausnopeusvaihtoehto. Eli 1 on pienin virtausnopeus ja 3 käytetään sit isommalla lapsella tai velliä syöttäessä. Ainu Mam pulloissa on sitten 1 koon tutit ihan pienille, 2 tuttia 6kk -> ja 3 tutit yli vuoden ikäisille, x tutit vellejä varten. Muistaakseni ja käsittääkseni oli näin.

Yep, voihan hankinnat :D En edes halua ajatella paljon niihin on mennyt rahaa.. ;/
Kaikki on hankittu, joten tää yrittää kävellä laput silmillä siihen saakka kunnes oikeesti tarvitsee jotain ;)
Vielä innosta puhkuen odotan niitä MiniMintin paketteja, jossa on ensikengät, se Paul Frankin gollegesetti, vauvafarkut yms. Ne on päätynyt niiksi viimeisiksi hankinnoiksi :)

Meillä taas yhelle ei sopinu Liberot ollenkaan. Jo yhen vaipan aikana pylly meni ihan tulipunaseks. No ainahan noita käyttäjiä löytyy.

Mä olen niin aatellu, että me ei tarvita vauvalle ihan välttämättä mitään ku kaikki tarpeelliset on valmiina. Nyt sitten aloin aatella, että taidan kuitenkin tarvita ne tuplarattaat... :rolleyes: Niiden myötä tarvitaan sitten varmaan jo isompi autokin ja kaikenlaista pientä :grin

Tänään bussissa oli jo toiset rattaat, carenan tuplat, kun työnsin meidän superleveät emmaljungat väkisin viereen :) just ja just mahtuivat! Eli voinen ostaa myös ne carenat, ne olis varmaan kukkarolle sopivat tähän hätään :) en osaa päättää muuten, kun noita vaihtoehtoja näyttää olevan...

Täällä ei Itselle eikä vauvalle vielä hankittu yhtään mitään. Ainoastaan äitiyspakkaus on laitettu tilaukseen :D, jos sitä ens kuussa rupeis sit tekemään tarpeelliset hankinnat vauvalle ja itselle ehkä isommat housut on pakko hankkia kun rupee housut kiristämään vyötäröstä :)

Hei muuten te viisaammat, mä kun sain elämäni ensimmäiset kutsut lastenvaatekekkereille, niin osaatteko auttaa että pitääkö esimerkiksi me&i:n vaatteissa koot hyvin paikkansa...? Ehkä se esittelijäkin osais kertoa mutta tuli vaan mieleen ku joskus oon kirpparilla tutkaillu sellasia haalareita ni ne oli kovin kapeen näkösiä.
Tiedä sitten raaskiiko sieltä mitään ostaa mutta mieli kovin tekisi... tarvetta tuskin on mutta, mutta... :)

Meidän hoikille ja pitkille muksuille Me&I on ollut vähän reilua kokoa, vaikka ne on käsittääkseni mitoitettu juurikin hoikille ja pitkille. Sanoisin, et ehkä Tutta-merkin kanssa samaa sarjaa, et pikkusen reilua mitoitusta. Esim. 62/68cm body menee Lindexin 74senttisten kanssa yhtäaikaa.

Korjatkaa joku, jos on eri mieltä, kun ei oo uusimmista mallistoista nuo meidän MeandI:t.

Mulla ei oo mitään hajua noista vauvojen vaatteista. Mietin ihan samaa itsekin, että tilaisinko 50/56 vai 62/68 koon niistä lammaspöksyistä. Mun tarvii varmaan kysyä kans esittelijältä.

Tänään testattu äitiysuimapuku, just sopivan kokoinen ja menee luultavasti koko raskauden..
Oli niin jees uida kun ei ollut bikineitä häiritsemässä! Kannatti maksaa 27 e!! :)

En itse raskinut tilata niitä kisupoksyjä vauvalle, kun en kans osannut kokoa päättää. Mutta antaisin semmosen vinkin, mun mielestä me &I vaatteet on sen verran hintavia, et olis kiva käyttää niitä vähän pidempään. 56cm jää muutamassa viikossa pieneksi, niin tilaisin isomman koon ja saisin nauttia ihanista pöksyistä vauvan päällä vähän pidempään.

Meillä on pyritty kaikki kivoimmat vaatteet ostamaan 62 tai 68, mietinkin vaan että pitäskö me&i- vaatteista ottaa vielä sitäkin isompi koko... tosin sitten joutuu odottamaan kaaaauan ennenkuin saa ne käyttöön.
Mä katoin tänään kirppiskierroksella joitakin housuja ja ne makso käytettynäkin 20e! Sai kyllä totisesti jäädä sinne. Sen sijaan ostin kangaskaupasta ihanan miehekästä (not...) ponikangasta meidän pikkuveijarin lakanoita varten...

Ehkä 73 ja 80cm vaatteita pidetään vähän pidemmän aikaa. Mutta sit tosiaan joutuu odottamaan n. 6kk ennen kuin niitä pääsee käyttämään. Tuolloin vaatteita kuluukin enemmän, kun vauvalle aletaan antamaan kiinteitä ja niitä pinttyneitä ruokatahroja on sitten vaatteet täynnä. Siinä vaiheessa värikkäistä vaatteista tulee tosi käytännöllisiä!

Ääh, että meninkin "julkisesti" puhumaan niistä tuplarattaista. En oo ehtiny aiheeseen kovin hyvin edes syventyä ni nyt on puolitutut kaupanneet mulle jo kolmia... Yhet on Emmaljungat, melko vanhat ja vähän haalistuneet, mutta vissiin ihan kunnossa olevat. Mukana ei peittoja, ei koppaa, ei mitään. Toiset on Oran tuplat, aika uudet mukana kaikki hienoudet ja vararenkaat. Taitavat olla mulle jo vähän liiankin prameet ku en niitä lopultaan varmaan kuitenkaan kovin kauaa tarvii. Ja kolmannet on Firkonin tuplat, ikää useampi vuosi mut vähän käytetyt, mukana peittoa ja koppiakin kaksin kappalein. Näillä hinta kuitenkin vaikutti ihan kohtuulliselta, mut taitaa olla alkujaankin "halpismerkki"? Onko kellään näistä tuplista tai yksittäisistäkin vaunuista/rattaista kokemuksia? Mielellään lueskelisin ni vois omakin mielipide hahmottua johonkin suuntaan :)

Mä yritän kuumeisesti vertailla manducaa, tulaa ja ergoa että tietäisin nihin sitä rahansa sijottais kantoreppuasiassa. Yhtään tulaa ei oo kyllä käytettynä myynnissä, harmi. Muuten varmaan valitsisin sen...

Osaisko joku vähän auttaa? Onko käyttökokemuksia kyseisistä kantovälineistä yli 180cm kantajalla? Olis kiva kuulla miten nuo on istunu päälle!

Ainiin meinas unohtua, mites noi turvakaukalot? Vaunuihin saa adaptereilla kiinnitettyä joko cybex aton, maxi-cosi pebble tai maxi-cosi cabriofix kaukalon, joten niiden väliltäkin pitäis valita. Onko noissa kaukaloissa isoja eroja? Hinnassa oli ainakin kun uusia vertailin 160-260€ nuo mallit ainakin. Jos joku osaa kertoa miks yks olis muita parempi niin oon innokas kuulemaan mielipiteitä ja kokemuksia tästäkin asiasta :)

Mulla on sama Tula/Manduca-pohdinta käynnissä. Haluaisin Tulan, se on saanut kaikkein innokkaimpia kehuja, mutta Manducoita tosiaan on saatavilla käytettyinä. Tässä blogissa ainakin 176-senttinen huonoselkäinen äiti ylistää Tulaa Manducan yli.

Tänään lähtee neulehuppari tekoon. Improvisoin ton ohjeen pohjalta pienemmän, n. 62-senttisen version – katsotaan, mitä käy.

(Mut ehkä mä vaan oon taipumassa Tulan puolelle, koska ne on nätimpiä. Haluan sen norsukuosin. Sitten perustelen tätä itselleni ergonomialla. Mutta ne norsut!)

Mä oon tehny ton neulehupparin meidän pienimmäiselle, on tosin sopiva vasta ensi syksynä, mut onpahan valmiina.. :) Sitä on ihan kiva neuloa ja varmaan pienemmälle on vielä nopeampi tehdä.

Takaisin