Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ei itkuhälytintä kyl kotona tarvita, mut jos ja kun mökille mennään niin siellä on kyl ehdoton ettei tarvi 5min välein ramppata mökkien välillä yms. Mut meille riittänee joku ihan perus hälytin jolla ei toivottavasti kauhee hinta..

Meillä on parveke etelään, joten kesällä vauvaa ei voi laittaa siihen kuin korkeintaan aamu-unille. Muutenkin talo on niin risteyksessä ja piha avoin, etten tohtis jättää naperoa tuonne yksin. Tuleepahan sitten hilattua omakin ahterinsa ulos päiväuniaikoihin. Joko istuskelen pihalla vaunujen seurana tai sitten lenkkeilen (toivottavasti jälkimmäistä).

ei oo varaa oikein itkuhälyttimeen enkä nää sille tarvetta oikein, ulkona jos nukuttaa kesällä niin saa vaunut ikkunan alle kuistille-näkee jos toinen herää ja sisällä ei oo ku yks iso huone (86neliötä) väliseinillä (hieman outo pohja, mutta vanha talo nii ymmärtää)

Mä yritän perustella itselleni tuota kallista itkuhälytintä sillä, että asutaan kuitenkin kahdessa kerroksessa ja älypuhelin on vaan niin helppo ja aina mukana itsellä vaikka touhuilee alakerrassa jotain... Ja WiFillä siihen voi olla yhteydessä ilman mitään häiriöitä, joita radiotaajuuksilla voi aina olla.

Kuulostaa jo omaan korvaankin tekosyiltä :p.

Voiskohan huhtikuun foorumikisan palkintona olla vaikka itkuhälytin? :D nyt ois jonkun muun vuoro voittaa ja se vois olla haluttu palkinto!

Me ei tänne 35 neliöiseen kämppään paljon itkuhälyttimiä kaivata kun kaikki on samassa huoneessa ja lähellä kuitenki :D

Muokattu viimeksi:
Ite käytin tosi vähän itkaria silloin kun asuin 61 neliön kaksiossa eikä ollut autoa - mutta myöhemmin kun sain auton huomasin että myydyt itkarit olisivat olleet hyödyksi vielä nyt kun poika nukahtaa autoon..
On inhottavaa kun poika itkee hätääntyneenä autosta herättyään (yleensä ajan vaan autoa kunnes olen valmis herättämään tän, mutta välillä pitää tehdä välissä jotain jne että joutuu satunnaisesti heräämään autosta.. ), niin ja naapurin poika on nukkunut jo vuoden (ikä 1,5 v) jokaiset päikkärit autossa, muualla ei suostu nukkumaan! Joten, autohommiin kätsy! Mutta senhän voi ostaa sitten myöhemmin? ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Robin hoodissa katottiin just et itkyhälyyttimet sais 19 eurolla. Et jos ei oo paljoo varaa satsata ja ei haluu mitää huippumonitoreja :)

Eipä ollu huhtikuun palkinto itkuhälytin vaan näköjään termostuttipullo olis tarjolla!

mulla taitaa olla ne robbarin halpis itkuhälyt, merkkiä en kyl nyt muista, sellaset valkokeltaiset..... on ajanu asiansa sen mitä on tarvinnu, mut patterit syö aika nopeesti mun mielestä... mut jos nyt ei jokapäiväseen käyttöön tarvi ni menee varmasti ihan jeppisjepulis :)

Meidänki tarttis viel itkuhälytin hankkia, kämppä kun on kaks kerroksinen niin helpottas. Toinen mitä oon miettiny niin kätkythälytin, mut en tiiä onks se sit niin tarpeellinen, kun osaisinko mitää ees tehä sit jos se hälyttäs..

whaat, mikä on kätkythälytin?? Oisko sellaisesta oikeasti johonkin?

Se siis ilmottaa silloin jos vauva ei hengitä tarpeeks tai on tietyn ajan ollu hengittämättä..on vaa aika kalliita laitteita.

Mä oon kattellu noita über-itkareita ja miettinyt että onko sellainen edes kovin kätevä jos on tarve lähinnä silloin kun nukkuu vaunuissa ulkona. Tollanen iso pönttö, kameroineen tai ties millaisine antureineen, täyttää puolet vaunuista :grin

Tässä kopperossa sisätiloissa varmasti kuulee itkun ilman hälyttimiä ja varsinkin kun itse todennäköisesti on itsekin metrin päässä koisaamassa silloin kun ipana nukkuu sisällä.

tuli taas mielikuva jostain telkän pöntöstä ja Telkästä mikä pesii teidän vaunuissa :grin

enpäs päässyt muokkaamaan tota edellistä kirjotusta niin lisään nyt sit tähän:

Ostin tänää FB-kirpparilta 3 imetyspiataa 2€kpl... H&M -merkkiä ja kokeilin sit piruuttani himassa ja MÄ MAHDUIN NIIHIN!!!!!!!! Olivat niin näpsäköitä et oli kivat rypytykset tissien alla, et menee ihan täysin tän kanto ajanki.... ja mikä parasta, se koko oli M :happy093 WHUPPAAAA!!!!!!!!! ei enää harmita niin paljoo se XXXL -talvitakki minkä ostin alkuvuodesta :wink

Mä shoppailin omassa kaapissa ja huomasin, että yksi parin vuoden takainen H&M:n virheostosmekko onkin ihan hyvä äitiystunika. Yllätyin! Tää hinkkien koko on vaan jotain aivan karmeaa, F-kuppi naukuu liitoksissaan. Eihän sitä talvella huomannut, mutta keväisemmät vaatteet istuu aika kummallisesti. Onneksi kuuntelin taannoin Sokoksen rintsikkamyyjän neuvoja ja ostin liiveihin kunnolla kasvunvaraa.

Mie ostin kans xl toppatakin, joka tuntuu muuten isolta, mut ei mee mahan kohalta kiinni. Eilen uhrasin kympin kirpparille että sain kokoa 44 olevan drymax kevättakin, joka mahtuu kiinni ja jää viel tilaakin! h&m m koko menee helposti täälläkin. Imetyspaitojakin löysin kirpparilta kolme, mut eipä oo tullu kokeiltua päälle kun pakkasin jo sairaalakassiin pesun jälkeen.

Takaisin