Riippuu varmaan tosi paljon synnytyksestä ja oman kropan palautumiskyvystä. Sektioäideillehän suositellaan muistaakseni vuoden vai kahdenkin odottelua?
Mä itse jouduin käymään pahan repeämän takia fyssarilla, ja hän kertoi, että fysikaalisesti naisen kroppa palautuu synnytyksestä vuodessa - tosin se ei siis tarkoita, että vuos pitäis odotella, vaan aiemminkin tosiaan voi hyvin raskautua :) Naisen kroppahan on aina kovin yksilöllinen, joten riippuu varmaan paljon naisesta itestäänkin...
Itse näen asian niin, että kunhan saanut takas jonkunlaisen lihaskunnon ja pahimmat hormonimylläkät ylitettyä, niin sitten ois ollut oman kropan kannalta hyvä hetki - eli varmaan just joku puolisen vuotta synnytyksestä. Kuitenkin se "hyvä" lihaskunto (ja peruskunto!) on tärkeähkö asia, jotta välttyis mahdollisimman hyvin pahoilta krempoilta. Mulla itsellä on kaiken kivan päälle vielä yliliikkuvat nivelet, ja etenkin lantionalueella on nuo kaikki vähän väliä "väärässä asennossa" niin se tietty lihaskunto on tarpeellinen. Esikoisen synnytyksestä vuoden vaihteessa 2v ja edelleen huomaa, kuinka se raskaus on vaikuttanut noihin niveliin, jotka ei koskaan palautuneet mielestäni takaisin! (Tosin sen pikkusisaruksen oisin halunnut nopeammalla aikavälillä, mutta muut syyt on estäneet siitä haaveilun :))