Pikku Kakkonen :) (3,4,5,6...)

Henrietta

Satasella mukana keskusteluissa
Heippa. 

Ajattelin laittaa tänne tämmöisenkin että täällä voi höpöttää nykyisistäkin lapsista jne.. 

Onkos teidän perheessänne monta lasta ja kuinka pienellä ikäerolla? :) 

Meijän lapsukaisille tulee n1v4kk ikäeroa ja jännittää kyllä mitä on tulossa ;)   

Jossain jo oonki kertonu meidän naperoista mut ihan hyvä et on tämmänen ketju...
Eli esikoinen on vähä reilu 5 v. poika ja nykyinen kuopus 11kk ikäinen tyttö. Näillähän on yli 4 vuotta ikäeroo..vähempikin ikäero ois ollu kiva ja tarkoitus, mut tuli sit se kohdunulkoinen raskaus välissä ja sitten muita parisuhteen myrskyjä. Nyt sitten tulevalle vauvalle ja tyttärelle puoltitoista vuotta ikäeroa tulee..ihan jänskättää jotenki miten elämä muuttuu kun on kaksi pientä. Eri helppoa nyt ollut kun esikoinen jo niin iso et selvinny jo monista toimistaan itsenäisesti. Poika tykkää siskostaan paljon ja hoitelee ja leikkii hänen kanssaan, mut ajan saatossa saattaisi olla sisko yksinäinen kun toinen menee kouluun ja saa enemmän niitä omia kavereita. Ja kun esikoinen oli niin kaun ainut lapsi, kotona se on ollut sitä et ite pitäny leikkiä ja pelata toisen kanssa..ja olla viihdyttämässä. Toivottavasti nämä pienemmät saa kasvettuaan seuraa toisistaan. Ja näillä näkymin tämä ois sitten se meidän viimonen lapsi..

Meillä on yksi poika ennestään, joka on nyt n.6,5kk. Eli ikäeroa tulee olemaan 1v1kk kun kakkonen syntyy :) pieni ikäero siis. Vähän jänskättää kaikki tuleva, miten jaksan viimesillään hoitaa vielä pientä naperoa joka ei välttämättä vielä osaa edes kävellä, mies on vielä sillon armeijassa jne jne... noh, aika näyttää.. :)

Meillä esikoisen ja tämän kakkosen ikäeroksi tulee vajaa 1 v 3 kk, imetän tosiaan vielä 8 kk:n ikäistä esikoista. Hiukka täälläkin huolettaa, miten kahden pienen kanssa pärjää, etenkin kun esikoinen on ollut niiiiin helppo. Mitä jos nyt onkin enempi vakeuksia vauvan kanssa? No, eipä asiat etukäteen murehtimalla ainakaan helpotu, joten pitää vaan luottaa, että kyllä sitä sit pärjää.

Olen tosi tyytyväinen pienestä ikäerosta! Ootan kanssa, että lapsista on toisilleen seuraa. Itsellänikin on puolitoista vuotta veljen kanssa ikäeroa ja tosi paljon ollaan lapsuudessamme yhdessä touhuttu - ja tapeltu :D

Onko kellään kokemuksia, osaako tuollainen hiukan yli 1-vuotias olla jo kovin mustasukkainen?

M20: EI oo kyl omakohtasta kokemusta noin pienestä ikäerosta mut kaverilla oli hänen pojillaan 1v ja 2kk ikäeroo ja sanoi ettei esikoinen osannut olla mustasukkainen kun oli niin pieni. Mut niin sehän se pitäs muistaa et pieniä ne viellä on vaikka tavallaan kasvaavat "isoiks" yhdes hetkes kun vauva on tullut..Itse just pelkään et ku alkaa jo uhmaikä sitten meillä lähestyä miten mustis neitistä tulee. Kun nytkin on niin äidin helmoissa :D

melela: Kuullostaa aika jännittävältä sinun tilanteesi kun kerran miehesi on viellä armeijassa. Toivottavasti sinulla kuitenki tulee olemaan jotain apua lähellä.

Meilläkin on ollut ensimmäinen tosi helppo lapsi =) Nyt oon niin varma että tämä pikku kakkonen on tosi vaikee tapaus ;) 

Hei ootteko jo katellut sisarusrattaita? ;) Mä oon katellut vaikka mitä jo :D no mutta en vielä osta mutta saa aina katsella.. Phil&Tedsejä oon ajatellut. Mutta miettinyt myös että onkohan ne vaan niin yliarvostettuja.. En tiiä :D Vierekkäisiä en halua. Meillä ei hissiä ja en saa kyllä kannettua kahta lasta ja vielä painavat tuplat ja leveitä. No on tossa rapun alhaalla onneks varasto että voi välillä sinne jättää. :) Mutta meillä ei autoakaan niin oon ajattellut että päällekkäiset olis must emoticon 

Meidän naapurilla on semmoset britaxin b-dual tai jotku semmoset..kaikki varmaan tajuu. en tarkkaa muista nimee. Kattelin vaan tuossa talvella et aika vaikeelta näytti lumessa kulku niillä, ne meni silleen sivuttain. Ite aatellu et jos orat ostaa jossa isot kumit. Viime talvenakin kun aamulla oli ysin aikaa lähtö esikoista kerhoon viemään ja ei ollu jalkakäytäviä auraattu niin oli jo noilla isorenkaisilla haastellista päästä eteenpäin, viellä et jos ois huonommat renkaat..Tietty raskaammathan sellaset vierekkäin istuttavat on..mut en tiiä...tosi vaikeeta! Ja asutaan rivarissa ja sisälle varmaan rattaat otan..(joo o minnekkähä ne mahtuu)
Mut tietty jos kulkee enempi julkisilla tms. ni varmaa kevyemmät versiot järkevämmät.

No oon just kuullu että ne Britaxin B-Dualit on tosi raskaat. No ite oon pitkä niin ne ois toisaalta taas hyvät. =D Mut Phil&tedsit ois paljon kevyemmät =) mut en sit taas noista 3pyöräsistä tiiä :S Kääks.. No on tässä vielä puol vuotta aikaa ;D

onko teillä kellään käytössä sellasta turvaistuinta autossa ku cosmo sp plus? tässä linkki millasta tarkotan   http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_254736_13790_13788_13608_-11_5____

jos joku tietäs tosta et onko hyvä jne niin vinkkaappas :) oon katellu tollasta, josko esikoiselle kohta hommais tollasen nii viihtys paremmin automatkat ettei tartte kuunnella sitä huutoa ja yrittää tehä parhaansa jotta herra ois tyytyväinen :)

Melela: meillä on turvaistuin mutta Britaxin multitec- merkkinen, jos nyt ostaisin istuimen niin ostaisin Cybex Pallas istuimen.

Noita Phil&Teds:sejä on minun ystävät haukkuneet ja monelta löytyy nuo Britaxin vaunut, suositteln käymään vaunuliikkeessä testaamassa itse että mikä on itelle se parhain. Mä varmaan hommaisin Carenan tuplat jos tarvisin ihan vaan siitä syystä että on halvat. Mulla on Carenan rattaat pojalta jääneet ja tulokas saa tyytyä siihen, ovat kyllä asiansa ajaneet.

Meillä lapsukaisille tulee ikäeroa 2v3kk ja en ole ajatellut toisia rattaita hommata, ko poika ei enää mielellään rattaissa istu, seisomalauta vois olla järkevin vaihtoehto.

Kirjoittelin ja kyselin noista tuplarattaista tuolla toukokuu-osiossa... Eli meillä ikäeroa tulee 2 vuotta ja tyttö tykkää vielä olla rattaissa. Mietinkin noiden tuplien hankkimista, mutta olen toisaalta vähän kahden vaiheilla, että tarvitaanko oikeasti. Ne on ihan tosi kalliita, joten en haluaisi tehdä huonoa ostosta.

P&T:t on kuulemma ihan kätevät varsinkin kaupungissa ja julkisilla liikuttaessa. Itse en halua peräkkäinistuttavia. Jos tuplat hankin, niin pitää olla vierekkäinistuttavat, kummallekin omilla säädöillä, heittoaisalla ja kaukaloadapterilla. Sekä isot renkaat, eikä kääntyviä etupyöriä. Ei mulla mitään vaatimuksia... ;-) Me asutaan esikaupunkialueella ja välillä lumien auraus saattaa kestää. Ei toivoakaan päästä liikkeelle jollain city-rattailla. Kauppareissuja varten pitänee katsella jotain matkarattaita, jotka taas voisivat olla peräkkäinistuttavatkin. Tai sitten mennään vaan meidän entisillä matkiksilla, jotka on olleet ihan huippuhyvät!

Meidänkin esikoinen on ollut helppo, mutta vaativa vauvana. Neuvolalääkäri totesi 2 kk ikäisenä, että neidillä on tahtoa ja hän osaa vaatia. :-) Mutta nyt taaperona on erittäin kiltti, nokkela ja hellyyden kipeä. Meillä suukotellaan, halataan ja kikatellaan. Vauvavaiheessa heräsi öisin noin tunnin välein syömään ja kärsi mahavaivoista, joten eiköhän samoilla mennä... ;-)

No muakin vähän pelottaa noi kolmipyöräset ja pikku etupyörät.. :D Mut ehkä ne p&t olis meille paras vaihtoehto. Niillä kuulemma pääsee kuitenkin paremmin eteenpäin talvella. ja meillä ei ole autoa niin olis kiva mahtua kunnolla bussiin jne.. Ja Meijän varastoon ei mahtuis vierekkäin istuttavia :( 

No toivotaan että pikkukakkonen olisi myös helppo tapaus. Jännittää vaan että miten saan esikoisellekkin sitä huomioo jos imettää jne.. :) 

Meillä on kolme lasta tyttö 4v4kk, poika kohta 3v ja poika 1v1kk. Kuopuksen ja vauvan ikäeroksi tulee 1v7kk.
Tuplat meillä on jo valm,iina joten niitä ei tarvitse ostaa, meillä on Carena Double Swingit ja niihin koppa. Oon ollu todella tyytyväinen niihin.
Isompi auto täytyy hommata mut se on sit syksyllä ajankohtasempi asia.

Jasmi, noita Carenoita mietin - vaikka niissä nyt onkin ne kääntyvät etupyörät. ;-) Kulkevatko hyvin lumessa? Onko teillä se Carenan oma kova koppa? Katselin nettikaupoista, niin olisivat ihan järkevän hintaiset, kun uudet saa alle 300 €. Tietysti kopan + jalkapeitteet ym. suojat joutuu hankkimaan "lisäosina". Ahdistaa noiden rattaiden miettiminen! Kaikissa on jotain "vikaa". Siis joku juttu, josta en tykkää. Brion tuplia olen miettinyt, mutta ne on ilmeisesti sisätiloiltaan ahtaat. Moni on sanonut, että yli kaksivuotias mahtuu tosi huonosti. Emmaljungissa on jotain ongelmaa kuomun kanssa ja muutenkin on kuulemma jäykät. Heittoaisa on ilmeisesti vain noissa Brioissa... Huoh!

Carenan double swingeissä saa etupyörät lukittua...

Meillä on tuo pehmeä kantokassi noissa carenan free rattaissa ja se oli kyllä tilava kun sinne sisään mahtui myös äippäpakkauksen makuupussi. Ja ennen kaikkea mä tykkäsin noista free rattaista siksi ko olivat halvat, heittoaisalla, sisälsi kaiken, ei tarvi pumpata renkaita ja isoilla renkailla, joiden ansiosta kulki hyvin lumessa ja sohjossa sekä pellolla.

Mie tykkään jämäköistä rattaista ja esim. emmaljungan vaunut tuntui seilaavalta laivalta ko lastentarvikeliikkeessä niitä testasin.

Mutta jokainen valitsee itselleen sopivat rattaat omien vaatimusten mukaan.

Ajattelin ensi viikolla mennnä kattelemaan rattaita. 

Ei noi vierekkäiset ihan pois suljettu vaihtoehto oo. 

No sen näkee sitten kun käy kattomassa ja miettii mitä ominaisuuksia pitää olla.. :S

Nytkun on ollut ihan kauhee olo aamusin/päivisin niin on alkanut miettimään miten sitten pärjää 1v4kk ja vauvan kanssa :D Jännittääkö muita? :>

Mua ei varmaan muuten jännittäis et miten selviää taaperon ja vauvan kans ku ikäeroa on se 1v1kk mutta ku pitää selvitä päivittäisistä toimista yksin... ja yöt siihen vielä päälle.
Mä en oo vielä katellu kovinkaan noita tuplia, vaikka oon hankkimassa sellaset. En tosin tiiä yhtään et minkä merkkiset ois parhaat ja mitä ominaisuuksia kannattaa vaatia tuplista...
Näytti ainaki ihan näpsäköiltä nuo carenan tuplat mistä maajo puhu..

hennas, niin kuin maajo tuossa jo kirjoitti niin carenoista saa etupyörät lukittua. Me ei olla niitä lukittu talvella ja hyvin päästy menemään. Meillä on niissä se carenan oma koppa.
Jalkapeitteet tilasin yhdestä netikaupasta ja olivat yhteensä parin kympin paikkeilla. Kopan ostin käytettynä.
Meidän 4v4kk tyttö mahtuu vielä tosi hyvin istumaan noissa rattaissa.

Tuli mieleen kun aika monella on kakkoset.tai esikoiset jne aika pieniä viellä kun seuraava syntyy..niin itse kun mietin tuota tuttia. Eli syödäänkö teillä tuttia? Ja oletteko meinannut vieroittaa ennen tulokasta? Meillä neitokainen 1v viel syö ja pitäis alkaa jossain vaiheessa vierottaa tutista jo ihan hampaittenkin takia. Onko hyviä neuvoja? Esikoisella se meni sillo ollessaan 10kk tosi kivuttomasti mut tää kuopus on aika ällee tuteistaan..nukkumaan mennessäkin täytyy yksi olla suussa ja toinen kädessä..

Takaisin