Pigmenttimuutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ee

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mä en tästä aiheesta pelkästään mitään ketjua löytänyt, mutta olis kiva kuulla millasia ihomuutoksia muilla on :smiley-bounce022 Minä olen ihotyypiltäni atoopikko, ja punapään geenit on, vaikka tukka onkin vaaleanruskea.

Nyt kun on 23+3, mulla ei ole vieläkään mitään merkkejä linea negrasta. Nännit on kyllä tummuneet tosi paljon, ja outona juttuna on alahuulen alla leuassa sellainen vaalea alue. Siis melkein valkoinen, saa muun naaman näyttämään punaiselta, ja auta armias miltä se näyttää jos naama jostain syystä punoittaa! Ihan ihme juttu! :eek:

Mutta tuntuu että kaikissa raskauskuvissa ainakin loppuvaiheessa on linea negra, niin ilmestyykö se vielä jossain vaiheessa, vai voiko olla ettei sitä tule ollenkaan?

Minullekaan ei ole tullut linea negraa, viikkoja nyt 31 +1. Nännipihat on tummuneet vähän mutta eivät mitenkään kauheesti. Oletan että tummunevat vielä ennen synnytystä tai sen jälkeen. Kasvoihin ei ainakaan toistaiseksi ole tullut maksaläiskiä tai muitakaan pigmenttumuutoksia.

Olen myös vaalea ja punapigmenttiä on paljon, vaikken punapää olekaan.

Nännipihat mullakin tummuneet, aivan älyttömästi! Linea negra on ollu jo pitkään ja on napaan asti. Rv 17+3 .

EeVei valkoiset pigmenttimuutokset iholla johtuvat usein valkopälvestä. Se on siis "sairaus" mutta ei aiheuta muuta kuin noita ihomuutoksia. En nyt voi sanoa että sulla siitä olisi kyse, mutta mulla niitä tuli käsiin raskauden aikana ja lääkärissä totesivat sitten tämän tuoksi valkopälveksi. Se voi levitä iän myötä, mutta voi jäädä muutamaksi laikuksikin vaan :) Mulla nää pari pigmenttimuutosta käsissä ei haittaa, mutta jos niitä tulee enemmän niin sitten käyn varmaan ihotautilääkärin juttusilla. Hormonimuutokset kai jotenkin voi altistaa/ tehdä lisää näitä muutoksia.
Linea negra tuli mulle vasta loppuraskaudesta ja näkyypä tuo haalea viiva tuossa vieläkin, vaikka synnytyksestä on jo yli 5 kk ..

Isabell se leuassa oleva oikea pigmenttimuutos on nyt tummunut lisää ("jee") joten nyt voi selkeästi nähdä ettei se huulen alapuoli oikeasti ole vaaleampi, vaan yksi niistä harvoista normaalin värisistä alueista :D Valkopälven tiedän miltä se näyttää, ja tämä ei ole sitä.

Mun kasvot tuntuu näyttävän päivä päivältä enemmän likaisilta! Nyt mulla on ohimoissakin tummat läiskät. Ja naama on punainen melkein koko ajan, ilmeisesti sitten siinä alahuulen alla on joku paikka mihin EI ole ulottuneet nämä verivolyymin aiheuttamat raskauden hehkut....

Lisäksi ärsyttää ettei talven ekseemasta jääneet läikät ole parantuneet, niinkuin normaalisti on käynyt. Sen puoleen voisi käydä ihotautilääkärillä, että mitäs nyt? Lähteekö nämä koskaan? Vai pitääkö odottaa ensi kesään ja katsoa josko ne sitten katoaisivat. Vasemman käden kyynärtaipeeseenkin jäi ruskeita läiskiä jonkin allergisen reaktion jälkeen "jumiin", ei ne katoa ollenkaan, ovat ikäänkuin puolivälissä paranemista olleet jo kuukausia.

Toivottavasti iho paranee siellä raskauden jälkeen :) Lääkäri just sanoi, että nämä munkin pari pientä laikkua voi itsekseen myös "parantua" eli väri tulla takaisin. Mutta eipä nää mua häiritse, tuskin kukaan niitä edes huomaa. :) Nyt vaan erottuu vähän selvemmin, kun vähän on saanut rusketusta..

Takaisin