Pienokainen ei meinaa näkyä :(

undulaatti

Sukkela juttelija
Eli, minun pitäisi menkkojen mukaan olla nyt viikolla 10+1.. Kävin viikko sitten keskiviikkona ekan kerran neuvolassa ja ultrattiin samalla. Neuvolatäti ei saanut millään näkyville mahan päältä mitään ja lopulta ultrattiinkin sisäkautta. No, eihän se täti meinannut nähdä siltikään mitään ja hätiin kutsuttiin toinenki täti. Yhteistuumin he sitten saivat kohdun näkyville, jossa näkyi pieni valkoinen pallo. Siitä mitat sitten otettiin ja tuli n. 7+1.... Päätettiin sit ottaa uus ultra-aika viikon päähän ja eilen sitten oltiinkin sielä. Mahan päältä saatiin nyt melkein heti näkyville JOTAIN, mittojen mukaan viikot 7+3. Mentiin sitten kuitenkin vielä sisäkauttakin, mutta sieltä ei saatu oikeen mitään näkyville.... [&:] Nyt sitten vielä viikon päähän otettiin uusi ultra. Epäilivät,että viikkoja olisi vain niin vähän, että ei näy vielä niin hyvin. Tietysti pitää myös varautua pahimpaan. Kyselisin vain, että onko muilla ollut mitään vastaavaa? Oireet minulla ovat vain lisääntyneet ja jos jotain olisi vialla niin luulisi sen pian jo vuotavan tai jotain..? Minulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu, että voisiko sekin olla syynä huonoon näkyvyyteen? Kamala epävarmuus päällä vain koko ajan ja pelottaa että kaikki ei olekkaan hyvin [:(]
 
Voin uskoa, että sulla undulaatti on ihan hirveän tuskallista vain odotella ja pohdiskella. Se ei kuitenkaan hyödytä, vaan nyt yrität muistaa hengittää ja ottaa chillisti. Jos näkyviin saatiin kohtu ja siellä edes pikkiriikkinen "katkarapu" tai muu möllykkä, niin hätää ei pitäis olla. Menkoista laskiessa aika monella heittää helposti viikoillakin noi oikeet hedelmöittymisajat ja muut, etenkin jos ovulointi (ja/tai) menkat olleet epäsäännöllisiä.

Tässä vaiheessa kehottaisin sua vana luottamaan siihen vanhankansanviisauteen, että jos on selkeitä ja yhä yltyviä oireita raskaudessa, niin kyllä siellä kaikki on hyvin! Tätä ainakin itse ensimmäisellä kolmanneksella muistuttelin surkean näköiselle peilikuvalleni, joka taas oli noussut halaamasta pönttöä, mutta epäili silti kovien kipujen olevan epänormaaleja. (Eikä noi kivut oo vieläkään loppuneet, niihin on vaan turtunut, mutta kaikki on todettu olevan oikein mallillaan jo rakenneultrassakin :))

Tsemppiä!
 
En haluaisi pelotella, mutta minulle kävi ihan samoin ja huonosti kävi. Minä tiesin heti, että jotain on vialla kun alkoivat vähennellä raskaus viikkoja. Hormoonien mukaan olisi pitänyt olla paljon pidemmällä. MInulla oli tuulimuna raskaus tai sitten kehitys oli lopopunut jostain syystä varhaisessa vaiheessa. Viikolla 11 tuli kesken. Sinun ei auta nyt kuin nojata taakse päin ja yrittää kestää seuraavaan ultraan. Siinä näkevät onko kehitystä tapahtunut.

Pidän kovasti peukkuja sulle!

Eve
 
Eve: Yritän suhtautua mahd. neutraalilla mielellä. En ole pahemmin edes ajatellut asiaa nyt. Kamala odotus tietysti, että perjantai tulisi ja jotain tapahtuisi. Ihmettelen vain, että kuinka oireet voivat vain lisääntyä koko ajan ja mahakin tuntuu jo ihan turpealta?
 
Mulla siirtyi kans laskettu aika 3 viikolla eteenpäin, mutta kaikki siis hyvin ja kohta jo siirryn viimeiselle kolmannekselle[:D] Mulla vaan oli ilmeisesti siinä kuussa kun hedelmöitys tapahtui niin kierto jotenkin pidempi jolloin kuukautisista ei voinu laskea laskettua-aikaa.  Ja menin ultraan liian aikaisin (joskus  rv) jolloin la:ta ei saatu vielä määritettyä, mutta kahden viikon päästä tuosta la saatiin ja kaikki on sujunut hirmu hyvin!
 
Moi taas,

Minulla loppui kyllä oireet reilua viikkoa ennen keskenmenoa, tiesin siis odottaakin jotain. Sulla on varmasti kaikki ok, kun vielä oireiletkin =)

Eve
 
Meillä myös niskapoimu ultrassa ei kätilö meinannut saada käsiä ja jalkoja yhtä aikaa näkyviin. Jalkoja piti katsoa mahan päältä ja siellä ne oli, kätilö sanoi että komeat jalat on lapsella
 
Moi undulaatti, ja muutkin!

Mulla oli alussa sama juttu kuin sulla. Kävin viikkojen 6-10 välissä todella usein ultrassa, ja todella monta kertaa kävi niin, että vauvaa ei näkynyt ollenkaan. Sain kerran jopa lähetteen kaavintaan, kun ultraaja oli sitä mieltä, että "ei siellä mitään ole". Vaan niin sitä tässä porskutellaan viikolla 26+6... Mulla alun ultraamista tosiaan hankaloitti todella rajusti taaksepäin kallistunut kohtu.
 
omaan myös taaksepäin kallellaan olevan kohdun jonka takia sydän äänet kuuluivat todella kaukaa, kun neuvolan täti kuunteli. Sydämmen syke 160 eli hyvä.
 
Varmasti johtui mullakin siitä taaksepäin kallistuneesta kohdusta.. Kaikki oli tosiaan silloin 3viikkoa sitten hyvin. Maanantaina neuvola ja pyydän kyllä että ultrataan taas [:)]
 
heippa! olin ekassa ultrassa tänään, luulin olevani 6+6, mutta olenkin "vasta" n. 6 tai jopa 5-6....no kuitenkin, sikiökaiku tuli sieltä ja ruskuaispussi normaalinnäkönen, mutta sydänääniä ei näkynyt. gynekologi sanoi kuitenkin, että normaalilta vaikuttaa, ja hän kyllä määräisi kontrolliin, jos ois vähänkin epäselvää. silti jäi jännä tunne...neuvola ensviikolla, katotaan mitä ne sanoo.
 
anteeksi, oon vähän väärässä paikassa, jos viitsitte, ni vastatkaa silti.[:)]
 
Jos raskaus on noin varhaisessa vaiheessa, niin sydän ei ole vielä kehittynyt niin pitkälle että se sykkisi/sykettä ei vielä näy ultrassa. Muistaakseni vasta viikolla 6 voi näkyä ja kaikilla ei silloinkaan.
Myöskin tuo että raskaus on varhaisemmassa vaiheessa (tai myöhäisemmässä) kuin luuli on hyvin yleistä. Tsemppiä odotukseen! Alussa päivät menee tosi hitaasti.
 
Terppa! Mulla maanantaina kans nyt ultraaika varattu yksityiselle, kun en saa mielenrauhaa siltä, että onko tuulimuna vai ei. Olen 2 kertaa aikaisemmin elämässäni siis kärsinyt tuulimunasta.

Minulla on yksi tytär jonka sain toukokuussa 2009, eli hän täyttää nyt 9kk. Häntäkin odottaessani kävin yksityisella koska ei vaan saanut mielenrauhaa ja pelotti, että mitäs jos se taas on tuulimuna, mutta onneksi silloin kävi hyvin ja nyt on ihana oma tytär <3

Imetän vieläkin ja siksi kuukautiset saattaa olla aika epäsäännölliset, mutta olin varma ennen kuin menkkojen piti edes alkaa, että nyt on käynyt mäihä. Tein testin kuitenkin, kun menkkojenki olisi pitänyt alkaa... siloin näytti negatiivistä. Lähdimme reissuun seuraavana päivänä viikoksi ja sieltä palattuamme nyt tämän viikon maanantaina tein uuden testi ja näytti positiivistä... Illalla myös uuden (eri valmistajan) testin, että vakuuttuisin testien aitoudesta :D. Oireita on ollu järkyttävä väsymys, tissien arkuus (varsinkin imettäessä), ja jonkunmoiset alavatta kipuilut. Nty siis Pidetään peukkuja pikkukakkoselle.

Mut undulaatti: Niin tiedän ton tunteen. Sitä jo alkaa suunnittelemaan kaikkea ja jossain vaiheessa mieleen putkahtaa kuitenkin se, että niin jossei sitä nyt sitten tulekkaan. Mtu Pidän peukkuja myöskin sulle! =)
 
Takaisin
Top