Pienen vauvan matkustaminen

V

Vaavi

Vieras
Onko joku matkustanut kotimaan hotellilomalle 2-3 viikkoisen vauvan kanssa? Onko mahdollista vai kannattaako unohtaa moinen matkustelu? Ajomatka kohteeseen olisi 4-5h suuntaansa.
 
En haluu kuulostaa lyttäävältä, mut mulla ei olisi ollu pienintäkään kiinnostusta hotellilomalle tossa kohtaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: olin nii semmosessa vauvakuplassa etten ois jaksanu lähtee minnekää. Enkä usko et oisin saanu mitää irti lomasta. Meillä oli kyl alkuun haastetta imetyksestä ja vauvan paino ei meinannu lähtee kunnolla nousuun, et sekin tietysti verotti omansa. Eihän kaikilla alku oo tommosta. Mut silti jotenki aattelen et tossa kohtaa on viel semmosta pesimistä ja opettelua ja tutustumista et itse en ois kyl kaivannu mitää ylimäärästä säätöö.

Jos lähette reissuu ni varatkaa paljo aikaa auto matkaan. Vaipan vaihtoon ja syömiseen yms. Imetys vie yllättävän paljon aikaa noi pienen kanssa.
 
Oon vähän samoilla linjoilla kuin Pikkupikkupikkunen. En ite olisi jaksanut lähteä mihinkään tossa kohtaa, poika oli jatkuvasti mussa kiinni ja kakkasi ainakin 8 kertaa päivässä.

Mutta niin, erilaisia me kaikki tietysti ollaan ja jotkut jaksaa. Kai se mahdollista on :D
 
Joo ei olisi meilläkään onnistunut, ja itsehän halusin tuossa vaiheessa vain pesiä vauvan kanssa, jopa niin että jälkikäteen vähän harmittaa että annettiin sukulaisten tulla niin nopeasti vauvaa katsomaan..

Tällä hetkellä ajatuksena lähteä ehkä juhannuksena n. 3 tunnin ajomatkan päähän tämän helmikuun alun vauvan kanssa :Slightly Smiling Face:

Mutta jokainen tekee omat päätöksensä, mähän olen myös tietyllä tavalla erakkoluonne niin kotona viihtyminen sujuu välillä vähän liiankin hyvin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Jos olisi ensimmäinen lapsi, niin en ehkä lähtisi kun on aika paljon opettelemista ja säätämistä. Sekin vaikuttaa kuinka kauan lomalla aikoo olla, että onko viikon vai tyyliin 2 yötä
 
Kiitos näkemyksistä. Tätä juuri pohdin hieman itsekin, että voipi olla kiinnostus kiiksrit lomalle lähdön osalta hiukan hukassa, koska onhan se uusi elämänvaihe juuri alkanut ja siinäkin riittää kaikenlaista. Loma siis siirretään myöhemmälle kesälle tai syksyyn. :)
 
Meidän esikoinen oli kolme viikkoa vanha kun mentiin naimisiin. Häät pidettiin Lapissa, jonne meiltä ajaa normaalisti 9-10 tuntia. Imetystaukojen kanssa meni tuolloin tietysti pitempään, mutta muuten ei ollut mitään ongelmia. Samoin häät jaksoin juhlia normaalisti ja majoittuminen vuokramökissä sujui hyvin.

Toki jos ei olisi noita yli vuosi aiemmin lukkoon lyötyjä häitä ollut niin tuskin olisin noin pienen vauvan kanssa mihinkään lähtenyt, mutta tämä nyt esimerkkinä siitä, että parin viikon ikäisenkin kanssa voi matkustaa ja lomailla eikä se automaattisesti ole katastrofi ja elämän suurin virhe.
 
Kuopuksen ollessa pariviikkoinen, matkustettiin mökille juhannuksen viettoon. Ajomatkaa reilu 4tuntia. Mutta siellä saatinkiin olla omassa vauvakuplassa tuttujen ihmisten ympärillä. Mä oon itse sitä mieltä, että vauva kyllä sopeutuu perheen elämään ja reissuihin. Molempien muksujen kanssa ollaan matkustettu myös ulkomaille sukuloimaan heidän ollessaan n. neljän kuukauden ikäisiä.. Mutta toki kukin tyylillään. :smiling-eyes:
 
Kiva kuulla, että myös positiivisia kokemuksia matkustamisen osalta löytyy. Olen vähän samaa mieltä, että vauva kyllä sopeutuu perheen muun elämän tahtiin. Kiitos teillekin vielä näkemyksistänne. :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Vanha ketju mutta kerron omat kokemukset. Ensimmäisen lapsen kanssa matkustettiin toiseen päähän suomea autolla kun vauva oli 6vk. Nukkui tyytyväisenä koko ajan ja piti itsellä herätellä syömään muuten ois varmaan nukkunut koko matkan putkeen. Muuten huono nukkuja oli paitsi aitossa kyllä nukkui😅 kolmannen lapsen kohdalla matkustettiin yöjunalla toiseen päähän suomea kun vauva oli 5vk ja oltiin 3 yötä hotellissa samassa huoneessa koko perhe. Hyvin meni matka ja kaikki saivat nukutuksi. Autolla ei olisi onnistunut koska tämä kolmas lapsi ei tykkää pitkiä matkoja autossa viihtyä😅 että ei kannata kauheen ajoissa matkoja varata Kun ei tiedä minkälainen vauva sieltä tulee🤷‍♀️
 
Voi onnistua hyvinkin, tai olla syystä tai toisesta ihan tuhoontuomittu ajatus. Jos ei ole mitään pakkoa niin ei kannata etukäteen varata&sopia mitään, vaan mennä tilanteen ja fiiliksen mukaan vauvan synnyttyä. 😊 Jos olis jo varattu reissu, ja sitten synnytys venyiskin viikon-pari yli la, tai jäätte viikoks sairaalaan, niin huonolla tuurilla olisitte vielä sairaalassa reissun aikaan. Tai alkuongelmia imetyksen/painonnousun kanssa, tai oot ite niin kipeenä, ettei matkustus onnistu.

Olikohan meillä esikoinen 3vko kun lähdettiin 2 tunnin päähän mummolaani muutamaksi päivää, ja reissu meni oikein hyvin, tykkäsin. 😊 Mutta päätettiin tosiaan reissusta vasta kotiutumisen jälkeen, kun nähtiin kuinka elämä alkaa sujua vauvan kanssa ja mikä mun vointi oli. Enkä siis varaisi mitään erikoisempaa/aikataulutettua tekemistä tai nähtävyyksiä, koska imetykseen ym menee aikaa eikä oikein pysty ennustamaan miten vauvan tarpeet menee.
 
Onko joku matkustanut kotimaan hotellilomalle 2-3 viikkoisen vauvan kanssa? Onko mahdollista vai kannattaako unohtaa moinen matkustelu? Ajomatka kohteeseen olisi 4-5h suuntaansa.
Unohda moinen. Miksi silloin lomalle löhtisit siis, mikä on loman syy? Minulle hotelliloma on tapa katkaista arki, saada siihen luxusta. Sitäkö olet ajatellut? Sinä olet jäämässä vauvalomalle, jolloin vauvan pitäisi olla sijalla yksi.
1.Synnyttäjän paikat voivat revetä pahastikin, jolloin perus istuminen on mahdotonta kun se sattuu...
2. Veritulppavaara, mikäli synnytyksen jäljeenkin on paljon turvotusta on tuntien paikallaan istuminen kielletty.
3. vauvan neuvolat alussa 1krt/viikko
4.jos imetys ei onnistu, niin missä lämmität vauvan korvikkeen +peset tuttipullot?
5.vauvan pyykit, missä ne pesisit?
6. Miten järjestät oman syömisen, nälkä voi olla koko ajan, imettäminen vaatii energiaa ...
7.hotellin pöpöt...mielestäni on turha tietoisesti altistaa noin pientä kodin ulkopuolisille pöpöille, mikäli se ei ole välttämätöntä esim neuvolakäynnit.
8. Pienellä on oikeus kasvurauhaan, tutustua kaikessa rauhassa sinuun...ja sinulla häneen! Se aika on todella ainutlaatuista, siitä kannattaa rauhassa nauttia.
9.muut loppuraskauden /synnytyksen sattumukset, aina voi käydä niin, ettei kaikki suju hyvin ja vauva tai sinä tarvitsette sairaalahoitoa hieman pidempään..

Joskus aikoinaan on puhuttu lapsivuodeajasta...niin kauan kuin äidillä on ollut jälkivuotoa, niin hänen ei ole tarvinnut tehdä mitään muuta kuin ruokkia vauvaa välillä hänet kuiviin vaihtaen. Muu talonväki on pyörittänyt kaiken muun arjen...

Sujukoon kaikki teillä hyvin, ja toivottavasti pystyt nauttimaan vauva-arjesta heti sen koitettua !
 
Takaisin
Top