Lavinia
Sanavalmis juttuseppä
Tämä voi kuulostaa ihan mitättömältä jutulta, mutta itellä on jääny tuosta tosi paha mieli enkä vaan pääse yli.
Olin tosi allapäin jostain ja ahdistunut. 4-vuotias poika jotain kiukutteli vielä ja olo meni entistä pahemmaksi, riideltiin jotain. Poika meni huoneeseensa ja touhusi omiaan, tuli kohta olkkariin takaisin jo rauhoittuneena ja esitteli iloisena jotain legorakennelmaa. Mie otin sen ja heitin lattialle!
Miten pahalta on pikkupojasta täytynyt tuntua kun ylpeänä äitille esittelee ite tekemäänsä rakennelmaa ja äiti sitten tahallaan rikkoo sen.
Itkuunhan se raukka pillahtikin.
En yhtään muista miten tilanne päättyi, toivottavasti edes pyysin anteeksi lopulta! En tiedä muistaako poika tuota enää, en haluaisi muistuttaa jos onkin jo unohtanut. Toisaalta haluaisin saada selvitettyä noin ison kämmin ja jotenkin hyvittää sen. Tapahtuneesta on jo neljä vuotta, mutta en vain voi antaa itelleni anteeksi, minusta tuo oli päivä jolloin pahiten epäonnistuin äitinä. Äitiin pitäisi voida luottaa, äitin kanssa on turvallista riidelläkin joskus, eikä äiti ei ikinä halua ilkeyttään pilata toisen vaivalla tekemää työtä, oli se sitten mitä tahansa. Mitenhän saisin unohdettua tuon asian? Vai onkohan vaan ihan oikein mulle, että joudun vieläkin kokemaan mielipahaa tuon takia. Eihän lapsi voi käsittää, miten se oma äiti voikin yhtäkkiä toimia noin inhottavasti
Toivon ettei kukaan alkaisi vähättelemään tätä, tiedän toki että on sitä pahempiakin tapoja pettää luottamus, mutta mulle tämä on iso asia kun näin ite sen pienen pojan ilmeen kun äiti petti hänet. Silmissä hämmästystä, pettymystä, vihaa ja surua... "Äiti halusi tahallaan rikkoa tuon ja tuottaa mulle mielipahaa, äiti haluaa että minusta tuntuu pahalta."
Olin tosi allapäin jostain ja ahdistunut. 4-vuotias poika jotain kiukutteli vielä ja olo meni entistä pahemmaksi, riideltiin jotain. Poika meni huoneeseensa ja touhusi omiaan, tuli kohta olkkariin takaisin jo rauhoittuneena ja esitteli iloisena jotain legorakennelmaa. Mie otin sen ja heitin lattialle!
Miten pahalta on pikkupojasta täytynyt tuntua kun ylpeänä äitille esittelee ite tekemäänsä rakennelmaa ja äiti sitten tahallaan rikkoo sen. En yhtään muista miten tilanne päättyi, toivottavasti edes pyysin anteeksi lopulta! En tiedä muistaako poika tuota enää, en haluaisi muistuttaa jos onkin jo unohtanut. Toisaalta haluaisin saada selvitettyä noin ison kämmin ja jotenkin hyvittää sen. Tapahtuneesta on jo neljä vuotta, mutta en vain voi antaa itelleni anteeksi, minusta tuo oli päivä jolloin pahiten epäonnistuin äitinä. Äitiin pitäisi voida luottaa, äitin kanssa on turvallista riidelläkin joskus, eikä äiti ei ikinä halua ilkeyttään pilata toisen vaivalla tekemää työtä, oli se sitten mitä tahansa. Mitenhän saisin unohdettua tuon asian? Vai onkohan vaan ihan oikein mulle, että joudun vieläkin kokemaan mielipahaa tuon takia. Eihän lapsi voi käsittää, miten se oma äiti voikin yhtäkkiä toimia noin inhottavasti
Toivon ettei kukaan alkaisi vähättelemään tätä, tiedän toki että on sitä pahempiakin tapoja pettää luottamus, mutta mulle tämä on iso asia kun näin ite sen pienen pojan ilmeen kun äiti petti hänet. Silmissä hämmästystä, pettymystä, vihaa ja surua... "Äiti halusi tahallaan rikkoa tuon ja tuottaa mulle mielipahaa, äiti haluaa että minusta tuntuu pahalta."