Pesunesteet ja hoitoöljyt

hönö

Satasella mukana keskusteluissa
Ootteko käyttäny pesunestettä kylpyveden joukossa?
Entä hoitoöljyjä iholle?

Olen ite kahtena viimeisenä kylpykertana laittanu Natusan first touch -pesunestettä kylpyveteen. On mielestäni kyllä hyvää tavaraa. Ei oo ainakaan silmiä kirvelly, niin kun purkissaki luvataan.

Öljyjä en oo käyttäny, kun iho on ollu alusta asti todella hyvä.

Toimin sellasena Buzzadorina (http://www.buzzador.com). Sieltä saa silloin tällöin kaikkia näytteitä, joita sitten jaellaan ystäville ja samalla sitten mainostetaan niitä.
Nyt siellä on parhaillaan käynnissä näistä Natusanin first touch -tuotteista kampanja.
Sen takia itsekin ylipäätään pesunestettä jo laitoin.
Jos jotain kiinnostaa kokeilla niin postimaksua vastaan voin toimittaa näytepullon/-pullot. Tarvii vaan punnita ne, että tietää paljonko postimaksut olis.
Osan olen antanut jo ystäville ja loput olis tarkotus jakaa pois vauvauinnissa syyskuussa.
 
Neuvolassa mulle sanottiin, et vauvoilla ei suositella käytettäväks pesuaineita, ellei ole sitten todella likanen. En siis käytä mitään muuta ku vettä pesuun. Kakkakin on irronnu hyvin pelkällä vedellä...
 
Mullekin sanottiin samaa ^^.  Joskus sitten aletaan käyttää jotain pesuainetta, kun neiti alkaa pyöriä lattialla ympäri kämppää ja siis olla likainen. Ja sitten on sanottu myös, että vauvalle ei kannata laittaa mitään, mitä ei voi syödä, niin oon ollut aika tarkka noiden öljyjenkin kanssa. Rypsiöljy on allergisoivaa, niin kannattaa välttää sitä.
 
Me käytetään kylvyssä Liberon hoitoöljyä, ei mitään muuta pesuainetta..
 
Mulla on myös käsitys ettei mitään pesuaineita suositella. Öljyä laitan kylpyveteen ihan muutaman tipan, vaikkei sekään kai kovin välttämätön olis kun neidon iho ei kovin kuiva ole.

Mites käytättekö te muut jo shampoota? Meidän oli ihan pakko ostaan kun tukkaa on jo ihan kamalasti ja ihan muutamassa päivässä on aivan liimaletti. Apteekista ostin sellaista tosi mietoa missä kaikki ainesosat oli elintarvikeiksi hyväksyttyjä :)

Kesäkuisista tulin vähän kuokkiin... ;)
 
Meillekin sanottiin sairaalassa silloin, että pelkkä vesi riittää, mutta nyt piti uteliaana tietysti kokeilla. 2x ollaan tosiaan sitä nyt käytetty.

Miten usein te vauvoja kylvetätte? Meillä on tiistai ja perjantai kylpypäivät. Siitäki sanottii sillo, et enintään 2x viikossa sais kylvettää...
 
Meillä on tavoitteena kans pari kertaa viikossa kylvettää, niin vauva kuin tuo esikoinenkin. Mutta mä unohdan aina, joten oikeesti kylvetetään n. kerran viikossa. Vauvalle ei olla käytetty kuin silloin tällöin muutama (3-6) tippa hoitoöljyä, jos iho on näyttänyt kuivalle. Muulloin ei olla käytetty mitään.

Ja tuolle esikoiselle oon vasta ihan äskettäin alkanut käyttää silloin tällöin shampoota, ikää sillä on jo melkein 2 vee. Tarkoitus olisi ostaa pesusieni + lasten saippuaa kaupasta esikoista varten heti kun vaan muistan.
 
Takaisin
Top