Pesänrakennus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeny
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Zeny

Oman äänensä löytänyt
Onko muilla alkanut jo ilmetä tätä ihmeellisyyttä? Itse kovasti suunnittelen makuuhuoneen uutta järjestystä ja säilytystilojen jakamista. Muutettiin just uuteen ja eilen sain kylppäriin suihkuverhon ja maton. Pinnasänkykin katsottiin valmiiksi, ja siihen hoitotaso. Nyt vaan hypistelen näitä pehmusteita [:D] On tää aika ihanaa. Laittakaahan emot viestiä ja ehkä kuviakin!

Basura: Joo, ihana kuva, toi matto meil on kylppäris ja se on kyl soma ja pehmee. Pinniksen löysin Ikeasta [:'(] mut se on niin kätevä kun hoitotason saa sängyn päälle ja sängystä laidan pois, niin menee muksulla muutaman vuoden. Joutuu välil vähän taipuu kulutusvalinnoissaan...

Totta, 42 neliöö alkaa jo olla aika pieni jos on koiriakin. Toivottavasti löydätte sen unelman pian!

Täälläkin olis intoa tehdä vaikka mitä. Mut meillä on 41,5 neliöinen yksiö miehen ja yhden koiran kanssa. Tilaa tuntuu olevan nyt jo liian vähän. Ja nyt on hieman vielä kesken vauvan lelu arkun teko. Vielä tarvitsisi hakea hieman tumman ruskeaa petsiä niin saisi sen valmiiksi pikku hiljaa. Täällä on vähän sama että vuokralle varmaan johonkin isompaan ollaan menossa kun mitään unelma asuntoa ei ole löytynyt. :/

Mä sain vajaa viikko sitten tietää että tässä hoasin opiskelija-asunnossa saa asua äitiysloman ajan (mutta ei hoitovapaata), joten vuosi lisää asumisaikaa tuli. Koko ajan olin ajatellut että sitten sinne uuteen kämppään kun muuttaa voi alkaa ostella kaikkea isompaa, mutta tosiaan niitä voisikin ostella jo nyt. Haluaisin kyllä muuttaa jonnekin muualle, mutta missään muualla pk-seudulla ei tällä hinna kyllä asu.

Katselin aiemmin netistä tuota samaa pinnasänkyä kuin Zeny. Itse haluaisin että kaikki olisi valkoista, tuo sänkykin oli saatavina myös valkoisena. Astianpesukoneen tilasin pari päivää sitten, nyt vaan odottelen innolla sen saapumista [:D] Helpottaa kummasti elämää kun ei tartte käsin tiskailla. Hirvee hinku ois kyllä ostella jo vaikka mitä. Makkarin sisustustakin oon alkanut miettiä, siis lähinnä että miten huonekalut sijoitan kun pinnasänky joskus saapuu. En siis ole vielä mitään tilannut [:D]

Jospa nyt toistaiseksi ostelisin vaan noita vauvavaatteita.

Joo mekin odotellaan tässä, että milloin päästään muuttamaan aivan ihanaan omakotitaloon. [:)] Pihassa toki on hirveästi tekemistä (raivaussahaa tarvitaan), mutta sisältä talo on unelma. Olen mielessäni jo useaan kertaan sisustanut jokaisen huoneen (alakerrassa iso keittiö ja kaksi huonetta, yläkerrassa kaksi makuuhuonetta) ja jotain huonekalujakin on hommattu, ettei näyttäs niin tyhjältä meidän talo näiden tämän hetkisten 50m2 asunnon tavaroilla. Hirveästi ei vain vielä ostaa, kun ei ole säilytystilaa ja tää meidän kämppä on jo ihan liian ahdas kaikkine huonekaluineen, vanhoineen ja uusineen.

Meillä lähtee ensviikonloppuna käyntiin keittiöremontti. Päästään eroon aidosta ja alkuperäisestä 70-luvusta, täällä on kaikki keittiön kaapit keltaisia ja osa vihreitä [:'(]herääpähän varmemmin aamukahvia hakiessa :) Ukko haluaisi samalla rytinällä maalata makuuhuoneenkin jos vain annan sen päättää sinne sävyn ( minä oon muuten vastannut kaikista tän kämpän väreistä ym.)

Hirvee himo olis ostelemaan kaikenlaista, mut nyt tuo rahatilanne ei oikein anna myöten ja en viitsi hirveesti mitään turhuuksia ostaa. Tuttavat on lupaillut meille kaikenmailman härpäkkeitä ja tarvikkeita, mut yksiäkään ei oo vielä näkynyt...mulle tulee kohta paniikki et saadaanko kaikki varmasti ajoissa tehtyä ja paikalleen!!!

Adara:  Pääasia on että talo on sisältä viihtyisä, raskausajan lopun ja pahimmat pakkaset kuitenkin vietät sisätiloissa. Lumi peittää sitten pahimmat viat pihassa [:D] Voi tosiaan olla että omakotitalo olisi aika tyhjän puoleinen pelkillä kerrostalokämpän huonekaluilla. Ehtiihän sitä sitten myöhemmin täyttämään taloa kaiken maailman tavaroilla. Ootteko te jo miettineet mihin käyttöön huoneet tulevat?

konna86:
Kannattaa antaa mihen valita makkarin sävy, tulee ainakin jonkinlaista vaihtelua ja voihan sen sitten joskus myöhemmin maalata uudelleen, jos sävy ei miellytä. Mun raskaudesta ei vielä tiedä ne tutut joilla on pieniä lapsia. Toki kerron heille sitten kun seuraavan kerran heitä nään, mikäli eivät jo päältä päin raskautta huomaa [:D] Eli en itse vielä tiedä olisiko mun mahdollista saada tutuilta jotain vauvalle. Sen varaan en aio laskea, joten oonkin ostellut vauvalle vaatteita aina kun kivoja ja halpoja eteen osuu. Olisi kyllä hyvä jos tutuilta jotain sais.

Tammivauva2011 Joo silleen nyt ainakin, että makkarit tulee yläkertaan. Se ns. takkahuone on kyllä pienmpi kuin toinen, mutta pakko kai se oma makkari on sinne laittaa, ei oikein vauvaa kehtaa sinne pistää kun kuitenkin sitä takkaa tulee käytettyä. Alkuun kylläkin kaikki samassa isossa makkarissa ja takkahuoneeseen sohva ym. Ja alakertaan toisesta huoneesta tulee vierashuone/oleskeluhuone/kasvihuone. [:D] Eli sinne siis ylimääräinen sänky, kaikki viherkasvit ja ehkä jotain kirjahyllyä tai jotain. Saa nyt nähdä, tuo vasta alustava suunnitelma. Niin ja sehän siinä talossa on, että kun sinne nyt vedetään niitä kunnallisia vesiä, niin siellä ei ole vielä edes suihkua. Vuokranantajan kanssa keskusteltiin pari viikkoa sitten (niin, tossa ihanuudessa vuokra on vain 500 €!!!! Lähimpään kauppaan on kylläkin n.8km, mutta ei se nyt niin suuri ongelma ole) ja hän sanoi, että mahdollisimman nopeasti yrittää ne vedet saada ja ulkosauna on valmis. Kyllä me voitas muuttaa sinne remontin keskellekin, kunhan vesi tulee ja ulkosaunalla pärjää alkuun. Ennen lapsen syntymää pitää kyllä sisäsaunankin olla valmis.

Adara teille tulee sitten oikein monitoimihuone alakertaan [:D] Onkos teillä paljonkin kasveja kasvihuoneeseen? Takkahuoneessa vois vauvalla olla kuuma, joten ehkä se on parempi itse nauttia siitä takan lämmöstä. Kyllähän ulkosaunalla varmasti pärjää alkuun. Ennen vauvan tuloa ois kyllä hyvä saada sisälle suihku. Ei ole kyllä lainkaan paha vuokra  Toivottavasti saavat rempat valmiiksi ja pääsette muuttamaan pian!

Tammivauva 2011 Joo monitoimihuone=huone johon pistetään kaikki ylimääränen roina. [:D][:D] Ei meillä nyt niin hirveesti niitä kasveja, muutamaa planttua olen kovasti yrittänyt kasvatella. [:D] No, anopilta saa lisää niin paljon kuin vain taloon mahtuu.

Adara On niissä muutamassakin jo työtä [:)] Mä oon saanut tapettua jopa mun kaktukset, joten en taida kukkia ottaa enempää. Jukkapalmu ihme kyllä on ollut voimissaan jo yli 5 vuotta [:D]

meillä tällä hetkellä yksiö 34,5 neliöö ja kaksi pientä koiraa.. syyskuun 15 pv muutetaan väliaikaisesti vuokralle kaksioon... jotenkin sitä olisi kiva laittaa mutta kuitenkaan en hirveesti taho kun omakoti taloa olis tarkoitus katsella ellei sitten tosiaan ole niin että täällä kaikki vanhemmat on home taloja niinku tähän mennessä ovat olleet niin sitten jos alkais rakentaa... kovasti on harkinnan alla ollut talopaketti.. :D

Meillä täällä on kovin muutto systeemit käynnistä vuokra kaksioon ihanaa kun saa tilaa enemmän. Ja meinaan kyllä laittaakkin asuntoa kun kyllä siinä sitten vuoden päivät asuu ni kyl siel haluu sit viihtyykki. :) Mut jokanen tavallansa. En ite meinaa mitään maalailla. Mut tauluilla ja kaikel muul semmosel saa paljon jo ilmettä. Ja sisustustarroilla. :)

Ihana paasta edes lukemaan noita pesanrakennuspuuhia! Hinku olis kova, mutta taalla Afrikassa ei oikein ole mitaan tarjolla, siis Euroopan hinnoissa tai laadussa (laatu on yleensa huono ja hinnat nelinkertaiset Suomeen verrattuna). Onneksi kavereilta saan ainakin pinnasangyn lainaksi.. Suomessa kaydessa tuntuu viela vahan aikaiselta tehda ostoksia, mutta sisarusten lapsilta jaaneita vaatteita olen mukanani kantanut. Taalla sitten pessyt ja silittanyt, saapahan edes jotain 'hiplata'! 

Itse olen miettinyt etta ensimmaiset puoli vuotta ainakin (ehka) vauva voi nukkua meidan makuuhuoneessa, mites te muut? Meilla tulee muutto johonkin muuhun maahan ennen kuin vauva tayttaa 1 v joten ajattelin ettei omaa huonetta valttamatta edes tassa asunnossa tarvitse. Niinpa yritan miettia miten jarkata maalaamalla ja koristelemalla makkariin oma alueensa vauvalle. Ja ehka rakenneultran jakeen uskallaudun aloittamaan kunnollisen pesanrakennuksen - paikallisen tarjonnan rajoissa.. sormet on syyhynnyt alusta asti...

basura Tuo seinä on tosi kivannäköinen! [:)] Saitteko te jostain semmosen piirtoheittimen lainaksi kuvan heijastamiseen vai miten ton teitte?

basura: Todella hieno toi seinä. Maalasitteko muut seinät tolla ruskealla, mikä näyttää tuo viereinen seinä kuvassa olevan?

Takaisin