perhekahvilat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Myy92
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Myy92

Jostain jotain jo tietävä
Elikkäs mitä mieltä ootte perhekahviloista?
Onko käymisen arvoisia paikkoja ja suosittelisitteko niitä muille äideille?

Itse oon muutaman kerran käynyt ja suosittelen kyllä käymään! Jokaisella paikkakunnalla/kaupungissa vähän erilaisia mutta kyllä sieltä yleensä löytää samanhenkistä juttuseuraa, joskus kyllä on niin että siellä höpöttelee keskenään vaan ne samat äidit jotka siellä on jo vuosia käynyt ja kattovat uutta tulijaa vähän pitkin nenänvartta mutta rohkeesti vaan mukaan juttelemaan :)

Suosittelen käymään ehdottomasti! Edellisellä paikkakunnalla missä asuimme sattui niin, että saman ikäisiä lapsia oli todella paljon. n. 2 kk sisällä syntyineitä taisi olla joku 7-8 kpl, joten juttua riitti todella paljon, kun vertailtiin kehitystä ja kyseltiin vinkkejä syömiseen, nukkumiseen, leikkimiseen, jaksamiseen ja ihan mihin vain. Todella ihanaa ja virkistävää ja piristävää, oikea viikon kohokohta!

Sitten muutimme uudelle paikkakunnalle lähes 100 km päähän. Kävin sitten kertaalleen täällä uudella paikkakunnalla perhekahvilassa ja siellä taas oli "huonompi tuuri". Saman ikäisiä lapsia ei ollut kuin yksi, monta pienempää ja isompaa kylläkin, mutta heillä oli sitten taas jo vähän omat juttunsa. Ja kun uutena tuli niin vähän oli vaikeampi saada juttukaveria, mutta lasten kanssa se on aina astetta helpompaa kuin ihan yksinään. Kyllä sielläkin ihan mukavaa oli.

Perhekahvila on myös hyvää sosiaalistamista lapselle. Lapsellekin on hyvä päästä välillä pois kotoa ja ihmettelemään muita lapsia. Yllättävänkin pienet vauvat katselevat toisten lasten leikkejä ja seuraavat ympäristön tapahtumia. Ja jos omassa perheessä ei ole muita lapsia niin oppii ja tottuu meteliinkin ja hässäkkään eikä vain kodin "hiljaisuuteen".

Okei, elikkäs pitääpä sitten rohkastua vain ja lähteä lapsen kanssa oman paikkakunnan perhekahvilaan ja katsomaan minkälainen meno siellä on :)

Ei kannata! Nipoja niin muka kaikkitietäviä aikoja täynnä. Ja vielä niin sisäsiittoisia keskenään!

Tottakai kannattaa,
ja ainakin suuremmissa kaupungeissa on varaa valita minne mennä ja muutakin avointa toimintaa löytyy! :)
Meillä oli ainakin entisessä asuinpaikassa mahtava meininki... <3
Täällä taas ei,, toisaalta, nyt on arkikin jo niin erillaista kuin silloin.

Kannattaa kokeilla. Eihän sinne pakko ole uudestaan mennä, jos ei huvita. Itse ainakin tykkään, kun on vähän muutakin ohjelmaa päivässä, saa jutella toisten aikuisten kanssa ja vauva viihtyy toisia vauvoja katsellen. Itse kun menin ekaa kertaa, niin samalla kerralla tuli 2 muutakin uutta, mikä oli kiva juttu.

Meille tänne pieneen kylään saatiin perhekahvila n. kuukausi sitten. Käyty ja lapsi nauttii, kun näkee paljon muitakin lapsia. Itsellekkin kiva pieni piristys päästä arjesta muualle. Onhan siellä erilaisia ihmisiä, jotkut ei edes tervehdi, mutta tärkeintä on, että lapsi viihtyy.

Meidän perhekahvilassa oon kerran aikoinani käynyt. Sillon oli lastenvaatteiden/tarvikkeiden vertailu/esittely paikka :( Muusta ei puhuttu kun siitä mitä ne maksaa ja mistä niitä saa.. Olin ainut nuoriäiti ja lapset puettiin ns tavallisiin vaatteisiin ja tavaratkin olivat ihan normeja.. Ei ollut kivaa ei.

Nyt en oo käynyt, jäi niin p maku suuhun sillon..

Itse meinasin huomenna yrittää uskaltaa ensimmäisen kerran perhekahvilaan. Saa nähdä miten käy! Jännittää... Täällä on kaksi perhekahvilaa kaupungissa, meinasin molemmat testata. :)

Takaisin