Perheauto

Meiltä löytyy tällä hetkellä vw passat -02, 1,9TDI farkkuna, konttiin menee heittämällä Ora Jovi air vaunut sekä sakemanni häkissään, haaveissa kuitenki vaihtaa volvo v70 vm 00-07(?) kun siinä on isompi kontti vielä, niin mahtuis sakemannin lisäks matkatavarat ja tuplavaunut. Passatista on tykätty hirveesti, eikä harkittais ees vaihtoo jos ei tuo koira kulkis jokapaikkaan mukaan :) kuluttaa maantiellä 5-6l/100km ja kaupungissa 7-8l/100km. Ajetaan paljon, n. 50tkm/vuosi niin bensalaitos ei tuu kysymykseenkään :) esim lähikauppaan vaivaset 25km :wink Nyt on matkatavarat kulkenu takapenkillä esikon vieressä mut nythän siihen tulee turvakaukalo niin ei sit enää mahu :)
Kiva kuulla että passattiin menee jovit ja iso koira konttiin helposti. Meillä siis tällä hetkellä ihan perus passatti mutta vaihto farkkuun olis just tarkoitus tehdä..
 
Meillä on mulla autona -02 Opel Astra (sedan), joka ei petä eikä jätä! :D Jatkaa meijän perheessä kakkosautona. Huippu yksilö pakko sen verta kehua, kun vanha muori jo on, mutta silti vaan katsastuksestakin heittämällä
läpi ja tämä(kin) kevät ilman mitään remppaa (siis perus öljynvaihdot sun muut mut muuten)

Isännän auto on Opel Astra farmari (-07) ja joka (nyt pääsee ruma sana!) helvetin kevät ollaan jouduttu tekeen jos sitten jonkunnäköstä remppaa. Ennen kesää meinataan vaihtaa.. :D Eli ajatuksena on ollut Ford S-Max (-10 tai uudempi), ei olla
myöskään poissuljettu vaihtoehtoa et ostettais mun tädin (-13) farmari skoda octavia combi. Molemmissa autoissa riittävästi tilaa meijän 3 hengen perheelle! :D

Joskus tulevaisuudessa kunhan rahatilanne on parempi (mulla siis vakipaikka! :D ) ostetaan varmaan maasturi ja jonkinsortin tila-auto/paku. Mä tykkään hirveesti ajella appiukon autolla, kun sillä on maasturi, kun sieltä näkee niin hyvin. :D
 
Mulla on vw touran vm 05 1,9 tdi, 5 paikkanen mut tohpn saa taakse lisäpenkit tai vain yhden. On kyllä ihan hyvin tilaa, lokeroa löytyy sieltä täältä jopa takapenkin lattista :D kulutus maantiellä 5,3 ja kaupunki 7. Tankillisella pääsee semmonen 800-1000 km ainaski meidän perheessä. Peräkontista kyllä löytyy tilaa. Suosittelen! Eikä tunnu miltää tilaautolta. Toisena meillä forrester vm 10. Seki ollu luotettava ja tilava kaveri ja myös vähäruokanen. Mutta mielummin ajelen turikalla :D
 
Mä guugletan aina kaikkien autot täältä ku oon lukenu mimmosia kelläkin on jos en tiedä mallia /hintaluokkaa :P mukavaa tietää mimmosella "koslalla" minkäki kokonen katras pärjää :)
 
^ No, on kieltämättä aika huima ero noissa veroissa.. Joskus aikasemmin on ollu kai vielä olemattomammat.

Ja juu, Previa on kieltämättä semmonen "peräpuikko". Mutta jos muuten sopiva yksilö sattuis eteen, ni voishan sitä harkita. Onneks nyt ei oo mikään mahoton kiire kuitenkaan.
 
Eipä lapset kyydissä pitäs olla kiire minnekään. (vaikkakin meidän toinen auto isoimmalla dieselkoneella.) Autojen huollot kyl maksaa mukavasti kahen auton perheessä. Sen verran päätin jo opiskeluaikana, et kun töissä oon, ni een renkaita enää ite vaiha. No renkaat oon kyl joskus vaihtanut vieläkin :)
 
Käytiin jokunen aika sitten kattomassa upouutta KIA ceedia, tosin sportage vieressä himotti enemmän :D sorento ois se paras mut way over the budjet! :sad001
 
Meillä ei oo tällä hetkellä autoa, ko tuo toinen osapuoli möi autonsa alkuvuodesta. Suunnittelua uuden ostosta on. En nyt muista mistä merkistä ja mallista on ollu puhetta, kun mulle periaatteessa se on ihan sama, en mä ees ainakaan vielä edes ajais sillä. Kunhan nyt ei ainakaan mitää Peugeotia jota saa koko ajan olla korjaamassa. Ainakin joskus, kun itellä vielä oli kortti joitakin vuosia sitten, ni mulla oli joku pösö, minkä mallia en enää muista, mutta sitä sai olla koko ajan korjaamassa, ko tuntu et siinä oli vikaa vian perästä.

Väristä meillä on ollut vähän puhetta, tai ehkä enemmänkin, koska mä oon vähän kriittinen värin suhteen. En haluu todellakaan valkoista tai mustaa. Ja värit jotka ehdottomasti hyväksyn on metallinpinkki, muutama eri vihreän sävy ja vaaleansininen. Hopeankin saatan hyväksyä, jos auto näyttää hyvältä sen värisenä. Kaikki merkit ei vaan näytä tietyn värisinä miellyttäviltä mun silmiin. :D
Ja tuo miekkonen on ollu sitä mieltä, et hän haluu valkosen. Eri asia, jos hankkii kaks autoo jossain vaiheessa, et olis perheauto ja sellanen miehen oma leikkikalu, et ottaa sit sen leikkikalunsa sen värisenä ku haluaa, mutta mun mielestä se mitä käytetään perheautona suurimmaksi osaksi, pitäisi olla sen värinen, että molemmat tykkää siitä.
Saa nyt nähdä. :D
 
Meillä on -14 vuoden Hyundai i30sw (autom. diesel). Nyt tän tulevan toisen myötä ollaan mietitty vaihtoa siihen isompaan eli i40. Tohon mahtuu kyllä vaunut, koirat ja tavaraa taakse (pian pitäis taas saada matkasänkyä ja vauvan tavaraakin mukaan) , mut takapenkille ei juuri jää pojan turvaistuimen (Cybexin Pallas2-fix) ja vauvan kaukalon jälkeen tilaa. Mahdun väliin just ja just.. Lähinnä pidemmillä reissuilla sitä sit kuitenkin mielellään istuu siellä takana lasten kanssa, ja paljon meillä on noita about 200km ajoja..
 
Meille nyt sitten tulee uusi farkku passat kunhan tuo ukkeli saa päätettyä sen ottaako dieselin vai bensan ja ne varusteet siihen päälle. Oonpa minä jo odottanutkin että saisi jotain aikaan. Kai tuo ens viikolla sen tilaa kun sillon on jotkut merkkipäivät ja saa talvirengaspaketin kaupan päälle.
Jännitä on se että on nyt päätynyt automaattivaihteisena, kumpikaan ei juuri olla niillä ajettu, mies yhden koeajon verran, minä en ollenkaan. Pitää vaan toivoa että auto tulis tehtaalta sit ennen ku minä poksahdan ettei tartte opetella ajoa niin että vauva hytkyy kyydissä :D
 
owen, toi i40 on paljon isompi takatiloiltaan. Autoon mahtuu takapenkille laittaa helposti tytön vöihin, kun mahun seisomaan siihen lattialle :) Pääs hyvin liikkeessä vertailee noita takatiloja (i30, i40, kia ceed), niin ero oli aikamoinen. Meillä on vuoden -13, tän vuotisista en "varmasti" osaa sanoa.
 
Meilläkin autonvaihto ehdottomasti edessä. Nykyisellään mennään 2007 vuoden volvo V50:lla, joka on hankittu jo pari vuotta ennen esikoisen syntymää. Menee nykyään vielä joten kuten yhden lapsen ja kolmen koiran (yksi keskikokoinen, kaksi isoa) kanssa myös lomareissut, kun koirat matkaavat takakontissa ja tavarat on osittain köytetty / turvaverkotettu takapenkille ja osittain menevät suksiboksissa, mutta turha edes kuvitella, että tulevat kaksosetkin mahtuisivat samaan kyytiin :D Mies on haaveillut mm. volkkarin caravellesta tai vastaavasta mallista, mihin saisi riittävät istuinpaikat mutta myös reilusti tavaratilaa.
 
Meille nyt sitten tulee uusi farkku passat kunhan tuo ukkeli saa päätettyä sen ottaako dieselin vai bensan ja ne varusteet siihen päälle. Oonpa minä jo odottanutkin että saisi jotain aikaan. Kai tuo ens viikolla sen tilaa kun sillon on jotkut merkkipäivät ja saa talvirengaspaketin kaupan päälle.
Jännitä on se että on nyt päätynyt automaattivaihteisena, kumpikaan ei juuri olla niillä ajettu, mies yhden koeajon verran, minä en ollenkaan. Pitää vaan toivoa että auto tulis tehtaalta sit ennen ku minä poksahdan ettei tartte opetella ajoa niin että vauva hytkyy kyydissä :D


Jos päädytte dieseliin niin ottakaa ennemmin 1,9 kuin 2,0 moottorilla, jälkimmäisessä on kuulemma hirveesti ollu vikoja. Sanoi miun autokorjaamoyrittäjä-mieheni :) sitä samaa on nimittäin myökin katottu.
 
Näyttäs nyt siltä kovasti että meille tulee skoda octavia combi 2,0 tdi, vuosimallia 2012 :)
 
Takaisin
Top