Pelot ja huolet

Pelkosektiosta ei kokemusta, mutta ekasta raskaudesta pääsin ekaa kertaa pelkopolille jo heti puolenvälin jälkeen. Neuvolasta sain lähetteen sinne ehkä rv18 ja parin viikon päähän tuli postissa aika polille.
 
Mä saan pelkopolilla ajan rakenneultras, joskus rv30 tais vasta olla. Ja rv37 seuraava. Esikoisesta ja kuopuksesta olin joskus rv35 ja tuntu olevan liian myöhään.
Mulla olis luvattu käynnistys, kohtukuolema on mulla se pelko, ja sektioon joutuminen.
 
Oon tuntenut liikeet jostain 16-17rv lähtien.Tällä viikkolla oon arvakseltaan tuntenut liikket.Aamulla ja illalla liikkeet tuntenut.Tänään EHKÄ olen tuntenut en ole varma olenko tuntenut tänään. Liikkeet mitä olen tällä viikolla tuntenut on jotenkin hennompia kuin aikaisemmin ollut.Edellisessä raskudessa ei ole ollut tälläistä hiljentymis vaihetta.Kohtukuolemassa suoraan loppui liikkeet.Onko teillä ollut tälläistä jonkun aikaa ja sitten liikkeet tuntunut vahvemmin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Heitsu, mulla oli just noin viime viikon, et en tuntenut niin paljoa. Nyt tuntunut taas tasaisen säännöllisesti.

Oon ollu kipeenä, et aattelin et se saattoi ainaki vaikuttaa siihen, et en tuntenu muuta ku kivun.

Kumpa pian pääsisit huolesta!
 
Onko jollain muulla liikaa lapsivettä? Menin lukemaan asiasta ja siihen voikin liittyä vaikka mitä! Iski sitten taas huoli..
 
Onko jollain muulla liikaa lapsivettä? Menin lukemaan asiasta ja siihen voikin liittyä vaikka mitä! Iski sitten taas huoli..
Mulla on normaali määrä, mutta minun huone kaverilla on paljon lapsivettä ja hän on nyt 32+ ja tihkunut lapsivettä häneltä tässä vaiheessa.
 
Onko jollain muulla liikaa lapsivettä? Menin lukemaan asiasta ja siihen voikin liittyä vaikka mitä! Iski sitten taas huoli..

Mistä tiedät että sitä on liikaa? Ilmeisesti ultrassa huomattiin?
 
Täällä olo mennyt aika raskaaksi ja hankalaksi :sad001 huone kaverit lähti käynnistyksen kautta synnytyssaliin ja oma olo romahti täysin henkisesti.Oon aika loppu.Pelkään koko ajan vauvan menetystä toiseen kertaan.Olen itkenyt koko illan ja miettinyt tuleeko vauvaa kotiin ja milloin tulee, jos tulee niin onko hän terve jos syntyy pienenä keskosena 23rv ei anneta edes teho hoitoa jos kävisi niin, että synnytyslähtisi käyntiin hän kuolisi todennäköisesti :sad001 jännittää ensi viikon ultra mitä se tuo tullessaan tämän kohdunkaulan lyhenemisen takia.
 
Hoitaja tänään(eilen) kertoi, että vauvalle voidaan pian antaa hoitoa ja näin ollen lääkäri on miettinyt jos pistetään kortisooni piikki mikä kypsentää keuhkojen kehitystä myös hoitaja sanoi,että tästä jaksosta tulee olemaan todella,todella pitkä ja huuvuttava reilusti 3vkn kestävä sinne 3vkn asti saikkua ja lääkäri saikkua antaessa sanoi, että kirjoitetaan lisää kun olet vielä tuolloin osastolla. Olen netistä lukenut miten pitkään vuodelevossa on oltu jotkut ovat olleet lähes 3-10vk.
 
Jatko suunnitelimia puhuimme tänään lääkäreiden kanssa.Huomenna tulee lastenlääkäri puhumaan riskeistä ja ennusteista.Huomenna pistetään myös eka kortisoonipiikki ja ylihuomenna toinen samaan aikaan.Huomenna myös kysytään haluammeko näinä ensimmäisinä keskosviikkoilla tehohoitoa vai hoidetaanko kipuja vain vauvan jos hän syntyisi nyt. Kahden viikon jälkeen hoidetaan kaikkia niin kipuja kuin myös tehohoitoa. Mitä enemmän lähellä ja yli 30 viikkoa menee niin mahdollisuudet selviytyä hengissä on paremmat ja keskosen ongelmia ei niin jää.
 
Täällä suunnitelmat muuttui.Tänään ei pistetty kortisoonia eikä lastenlääkäriä käynyt koska kortisoonin hyöty on parempi silloin kun lähempänä synnytystä pistetään eikä niin että pistetään nyt ja synnytys olisi vasta paljon, paljon myöhemmin. Lääkäritkin ovat tyytyväisiä tähän kivuttomaan tilaan mikä tällä hetkellä on.Huomenna lääkäri katsoo mikä on pessaarin tila ja sen mukaan jatkot menevät.
 
Täällä tänään lääkäri katsoi kohdunsuun ja kanavan tilannetta.7cm jäljellä kohdunsuuta ja auennut siis 3cm kohdunsuu ja pehmeä tilanne. Gyne tutkimuksessa myös selvisi se että pikkuisen jalat potkivat emättimen suuntaan ja lääkäri tunti kalvot käteensä. Jatkosuunnitelma se kortisoonin sain tänään ja huomenna toisen. Sänkyä mäki asentoon ja wc asiat tapahtuvat alusastiassa hoitajan kanssa. Lääkäri oli puhunut myös toisen lääkärin kanssa tästä tilanteesta ja miettineet tukilankoja, mutta nyt on se riski että kalvot menee rikki ja synnytyskäynnisttyy kun gynetutkimuksen yhteydessä oli kalvot tiellä, mutta toinen mahdollisuus on että kalvot ei mene rikki vaikka riskit on olemassa ja lankojen avulla päästään viikkoja eteenpäin. Vaikka lankoja ei laiteta niin makuu ja alusastia jatkuu ja seurataam tilannetta ja viikkoja voidaan päästä eteenpäin. Myös lääkäri sanoi vielä lisäksi, että entisestään tukilangat voivat ärsyttää tätä tilannetta.
 
Hui on hurjat hetket siellä Heitsu! Toivottavasti on vielä monia viikkoja aikaa pienellä kasvaa turvassa, mut onneksi jokainen päivä ja viikko on plussaa. Koita jaksaa!
 
Onko kenenkään muun vauva hirmu rauhallinen? Kaveri kyllä liikuskelee päivän mittaan usein, mutta lähinnä vain möyrii. Ja yhtään jos koittaa laittaa kättä vatsalle tulee ujo päälle ja liikuskelu loppuu.
Pistää väkisinkin huolettamaan, kun kaksi aiempaa on potkunyrkkeilleet ihan huoletta menemään ja tämä vain vähän silittelee.
Nyt siis 31+1.
 
Mulla oli kaksi ekaa todella vilkkaita poikia masussa ollessaan (ja itseasiassa vieläkin :rolleyes:) ja kolme seuraavaa taas superrauhallisia, monta kertaa kävin neuvolassa kuunteluttamassa äänet ja ihan lopussa paristin synnärillä liikehälyssä. Ihan normaaleja typyköitä näistä masussa rauhallisistakin tuli, eikä rauhallisuudesta ole enää tietokaan :) Tämä kutonen on jotain edellisten väliltä, silloin kun myllätään, niin todellakin myllätään! Mutta välissä saattaa olla sitten useampi rauhallisempi päivä, jolloin pikkuinen vain varovasti hipsuttelee toisinaan.
 
Mulla on ollut kaks ekaa tosi rauhallista ja etuseinämässä ollut istukka vaimensi liikkeitä vielä entisestään. Tää kolmas on selkeästi liikkuvaisempi ja takaseinäistukka tuo hyvin liikkeet esiin. Tee liikelaskentaa ja tarvittaessa käy näytillä :Heartred
 
Zeni Kiva kuulla, että teillä on rauhallisuudesta huolimatta ollut kaikki hyvin - hauskasti sulla on pojat hillunu ja tytöt ollu rauhallisia :grin Mä kyllä vähän elelen toivossa, että tää rauhallisuus ennustelisi rauhallisempaa lastakin :p

omppoloinen Mulla on istukka takana ja liikkeet tosiaan tuntuu useita kertoja päivässä ja hänellä on kyllä oma päivärytmi. Eli en koe, että liikelaskennalle olisi tarvetta. Lähinnä vaan mietityttää voiko potkujen ja kunnon myllertämisen poissaolo tarkoittaa jotain ikävää - jos vauva ei esim. jaksa tai pysty liikkumaan tämän "lujempaa" :sad001

Ensi viikolla on onneksi neuvola niin voin ottaa puheeksi :rolleyes:
 
Takaisin
Top