Pelot, huolet, murheet

Liirumlaarum

Päivystävä dosentti
Helmiäidit 2020
Vertaistukea eri pelkoihin ja huoliin raskauden eri vaiheissa.

Mua pelottaa ihan hirveesti kkm. Nt-ultraa ajatellessa päässä pyörii vaan ne tarinat kun varhaisultrassa on nähty elävä ja viikkoja vastaava pieni, mutta nt-ultrassa viikkoja sitten kasvun lopettanut pieni.

Meilläkin kuitenkin 98,5% mahdollisuus hyviin uutisiin kun rv 8+0 nähty viikkoja vastaava sykkeellinen pikkunen. Riski huonoihin uutisiin on siis vaan (lähteestä riippuen toki) noin 1,5%. Silti en osaa luottaa. Välillä tsemppaan itteeni ja hetken pystyn oleen ihan optimistinen, mutta sitten tapahtuu jotakin ja epätoivo valtaa mielen.
 
Kuulostaa niiiin tutulta. Jopa niin tutulta että soitin tänään neuvolaan ja kysyin voisinko tulla sydänäänet kuunteleen kun ahdistaa, meen huomenna.
 
Tutulta kuulostaa.. Varhaisultrassa 6+2 kaikki oli ok mutta seuraavaan ultraan tuntuu olevan niin tuhottoman pitkä aika ja pelottaa onko silloin vielä kaikki hyvin.. Aiotaan sunnuntaina kertoa lähipiirille tulevasta vauvasta esikoisen synttärijuhlien yhteydessä ja ahdistaa jos myöhemmin selviääkin ettei mitään kerrottavaa olis ollut.
 
Kuulostaa niin tutulta oletmunkaikuluotain. Ite kerroin äitille ja se kerto iskälle kun oli käynyt tokan kerran ultrassa just tollon 8+0.
Nää illat on pahimpia väsyneenä pelätä.
Sit mulla ei muka oo yhtään raskaana oleva olo vaikka oireita löytyy reilusti kyllä.
Kohdunkasvukipuja on ollut monena iltana, semmosta hassua pistosmaista tuikkimista. Ainakin oletan kasvukivuiksi. Menkkamaisia jomotuksia ei ole ollut sitten parin ekan viikon jälkeen.

Eli kaikki on hyvin, mutta pelko sanoo muuta. Näin tää kuulostaa jopa hullulta, mutta mulle se on täyttä totta ja vain harvoina hetkinä pystyn analysoimaan kaikkea näinkään järkevästi.
 
Maanantaina on minulla tuo pelätty ja odotettu nt-ultra. Viime kesä kummittelee mielessäni jatkuvasti, tuolloin ultrassa todettiin kkm. Vaikka minulla onkin nyt vahvempi fiilis siitä, että kaikki on hyvin, niin pelko on silti läsnä, jatkuvasti. Olisipa jo maanantai!
 
Mulla kans kauhee huoli ja pelko nyt ollu tässä raskaudessa. Just kaikki tuulimunat pelottaa tai et ultrassa selviäis jotain kamalaa. Mulla yritettiin kuunnella vielä neuvolassa rv 9+2 sydänääniä mut ei saanu kuuluviin. Sen jälkeen kyllä vielä epävarmempi fiilis..vielä pitäis jaksaa oottaa melkeen pari viikkoa :sad001
 
Onko kenelläkään ollut virtsanäytteessä proteiini plussalla? Vein ekan näytteen jossa oli 2 plussaa. Ja n. vkoa myöhemmin tulos oli 1 plussa.. ensi vkolla vietävä uusi näyte labraan josta tehdään jotain lisätutkimuksia. Pahoinvointi on vaivannut nyt n. 4 viikkoa. Olen siis rv 10+3. Juonut sen takia vähän huonosti koska vesi ällöttää todella paljon. Vähän huolettaa toi nt-ultra myös joka on ensi perjantaina.. :sad001 siinä samalla otetaan joku toinenkin verinäyte liittyen noihin virtsanäytteen tuloksiin.
 
Heti, kun on parempi päivä pahoinvoinnin osalta, iskee ajatuksiin huoli siitä onko kaikki hyvin. Edellinen yritys tosiaan tm, joten vaikka nyt sykkeet todettu jäi tuosta kyllä melkoinen riippakivi kannettavaksi.
Josko ntultran jälkeen uskaltaisi alkaa jo odottamaan enemmän... viikko vielä siihen pinnisteltävä.
 
Kaksi päivää vielä aikaa pelätä ja jännittää nt-ultraa. Apua... Välillä on ookoo rauhallinen olo ja välillä olo, että v*tuiks se menee kuitenkin :sad001
 
Vieläkin pelottaa ja ahdistaa vaan. Huomenna neuvola. Toivottavasti kemiat kohtais terkan kans ja se ymmärtäis mua edes vähän. Tää on ihan jäätäväks menny tää ahdistus taas :sad001
 
Vieläkin pelottaa ja ahdistaa vaan. Huomenna neuvola. Toivottavasti kemiat kohtais terkan kans ja se ymmärtäis mua edes vähän. Tää on ihan jäätäväks menny tää ahdistus taas :sad001
Miten meni? :)
 
Miten meni? :)

Hyvin meni :) Sain ajan ylimääräseen sykkeiden kuunteluun ja hän pyysi neuvolapsykologia soittaan mulle, ettei mun ite tarvii (kynnys soittaa :/). Sain sinnekin ajan pian ja kävinki jo ekan kerran ja loppu ajan käyn 3vk välein juttelemassa.
 
Takaisin
Top