Pelkopoliklinikka

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko muut käyneet? Millä viikolla? Miksi?

Kävin esikoisen raskaudessa pelkopolilla synnytyspelon vuoksi, sama tulossa tässä raskaudessa. En nyt kyllä muista millä viikolla aloin käymään viimeksi, rv25 aikoihin ehkä.
 
Me käsiteltiin viimeksi neuvolassa synnytyspelkoa, ja puhuttiin myös pelkopolista. Mulla ei itsellä ole varsinaisesti mitään pelkoa synnytyksestä, uskon sen täällä Suomessa menevän niin hyvin kuin mahdollista, ja ”hetkellisen” kivun kestän kyllä. Mutta mua pelottaa se sen jälkeinen aika ja toipuminen. Ei niinkään mikään vauva-arki, sen luotan menevän ihan luonnostaan vaikka eka onkin kyseessä, mutta se oma toipuminen. Kauhistuttaa ajatus siitä, jos oon 4 viikkoa käytännössä sänkypotilaana, tai jos menee monta viikkoa niin että on jatkuva kipu lähellä ja ei pysty liikkumaan. :nailbiting: Samoin imettäminen pelottaa, ja lähinnä se että onko se liian ällöttävää mun mielestä. En tiiä olisko pelkopolista näihin asioihin mitään hyötyä, kun oon ymmärtänyt että se on enemmänkin itse synnytyksen pelon rauhoittelua.
 
Mää kävin esikoisesta. Sen ensimmäisen kerran ja samana päivänä alko supistukset sitte ja poika syntyki seuraavana aamuna. Viikkoja oli 33+6. Laitettiin lähete kun jännitin jonkun verran synnytystä, ei varsinaista pelkoa ollut. Ehkä ois ollu jos raskaus ois edenny viimesille viikoille mutta poika tosiaan synty sit 34+0. Mut kaikki meni hyvin
 
Kävin toisen lapsen odotusaikana kertaalleen pelkopolilla. Ensimmäinen synnytys ei mennyt ns. putkeen, ja pelkäsin siis synnytystä todella paljon. Harmi vain, että pelkopolilla minulle osui keskusteluavuksi henkilö, joka ei yhtään ymmärtänyt pelkojani, joten hänen kanssaan keskustelusta ei ollut juuri hyötyä. Enkä sitten osannut vaatia toista henkilöä avukseni.
 
Takaisin
Top