Pelkoja, huolia, murheita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä sain keskenmenoni ollessani reissussa Savossa ja kävin pienellä yksityisellä lääkäriasemalla (nimeä en muista), jossa sattui löytymään aika lääkärille, joka teki myös hedelmöityshoitoja tai jotain sellaisia. Suhtautui hienosti ja antoi hyviä vinkkejä tulevaan yritykseen. Minulla oli kovat kivut ja pieni poikani mukana. Henkilökunta oli niin ihanaa ja ystävällistä, että pitivät pojalle seuraa tutkimuksen ajan. Tutkimuksen jälkeen löysin lapseni monen naisen kansa kahvihuoneesta keksiä mussuttamassa eikä vierastamisesta tietoakaan. Ilmapiiri heti vastaanotossa oli sellainen, että pystyin huoletta jättämään poikani vieraiden ihmisten kanssa. Lämmöllä muistelen tätä paikkaa.

Onko kenelläkään tietoa että jos sattuis tulemaan keskenmeno reissussa ulkomailla niin korvaako matkavakuutus ihan samalla tavalla kuin muissakin sairastapauksissa?

Hope, Kannattaa tiedustella varmaan omasta vakuutusyhtiöstä, että miten menee :> luulen, että riippuu vakuutusyhtiöstä ja vakuutuksesta, että kuinka menee..

Järkeenkäypää kai olis, et ihan sama mikä vaiva jos lääkäriä tarttee niin vakuutus korvaa. Mut, vakuutusyhtiöt tuntien, kannattaa varmaan etukäteen soittaa ja kysyä. Ne saattaa vedota ihan ihme pykäliin korvauspäätöstä tehdessään...
Työkaverilla just riita menossa vakuutusten tiimoilta, ja parin kuukauden jälkeen asiantuntijan avustuksella löytyi peruste jolla vakuutusyhtiön on korvattava vahinko vaikka heti alkujaan olivat antaneet kielteisen päätöksen. Kyse tuhansien eurojen vahingosta... Näin sivusta seuranneena oon oppinu kyseenalaistamaan kaiken mitä vakuutusyhtiö sanoo.

Onko kenelläkään tietoa että jos sattuis tulemaan keskenmeno reissussa ulkomailla niin korvaako matkavakuutus ihan samalla tavalla kuin muissakin sairastapauksissa?
No hitsi enpä ees tajunnu kokeilla vakuutusyhtiöön. Jotenkin en ajatellu silleen sairastumiseksi.

Mulle aina sattuu ja tapahtuu reissuissa, niin matkavakuutus on ollu aika kätevä. Jotenkin luulisin kanssa, että korvais koska eihän tollanen mitenkään ole ennustettavissa. Mutta pitää vielä varmistaa oman mielenrauhan takia :)

Vakuutusyhtiöt on hyviä antamaan kielteisiä päätöksiä.. Mulla leikattiin jalka elokuun lopulla. Leikkauksen maksoi vakuutus tappelun jälkeen , kuntoutus ei muka kuulunut heille. Itse olin tapellut jo leikkauksen kanssa ihan tarpeeksi ja ei ollut enää pienintäkään intoa.. Mutta minulla oli sitten fyssari, joka haki korvauspäätöksen vakuutusyhtiöltä kuntoutukseen - voitte kuvitella fiiliksen, kun tuli kuntoutuspaikasta lappu, että vakuutusyhtiösi on maksanut kuntoutuksesi :)

Että kyllä ne pyrkii välttämään viimeiseen asti sitä maksamista..

Nyt panikoidaan täällä..viikkoja 10+4 ja veristä vuotoa torstaina, eilen sekä nyt aamulla ihan kunnolla..päivystykseen eivät huoli. Murhe ja huoli on kovat täällä..huomenna aamulla pitäis sitten neuvolaan soitella, toivottavasti sinne edes huolivat mut et saatais joku selvyys onko vakavaa vai ei. Ensimmäistä odottelen niin kaikki ihan uutta ja pelottavaa muutenkin..

Voi ei yksinainen! Toivotaan, että olisi ihan vaaratonta vuotoa kuitenkin. Huomenna neuvolaan vaan tai sitten omaan tk:hon. Kyllä, jos kunnolla vuotaa niin pitäisi päästä tutkittavaksi!! Tsemppiä.

Voi ei! Toi tietämättömyys on varmasti ihan kamalaa. Toivottavasti huomenna saisi selvyyden ja ei olis vakavaa. Tsemppiä!

Tsemppiä yksinainen! Jospa se osoittautuu harmittomaksi. Onko kipuja?
Ihan p*stä, että päivystykseen ei muka ota tollasen takia tsekattavaksi?! Kauanko niillä muka menis et ultrais ja kattos mistä vuoto tulee. o_O

Ikävää yksinainen :/ Mutta eikös kunnon verinen vuoto nimenomaan ole juttu mistä pääsee päivystykseen tarkistettavaksi.. joskus tuntuu et ne kenelle soitetaan torppaa ihan kaikki :mad: Mutta jos silti menee vaan paikanpäälle ja sanoo et pelkää ettei kaikki ole hyvin ja että vuotaa useemmatta päivää kirkasta verta niin ehkä ne silti ottais! Toivottavasti olis kuitenkin joku niistä vaarattomista vuodon syistä ja kaikki hyvin :Heartred

Mäkin mietin, että jos olet vain soittanut niin ehkä käydä paikanpäällä.. Puhelimessa on helppo sanoa, ettei tartte tulla mutta kasvotusten niillä on kovempi kynnys käännyttää tutkimatta..

Mä vaan soitin ku päivystykseen matkaa noin 50km...välillä vuoto loppui mut sit taas jatkuu :/ kipuja ei onneks ole ollenkaan...

Jos jatkuu, niin täytyyhän se tarkistaa! Onko sulla mahdollisuuutta käydä yksityisellä?
Paljon tsemppiä! Toivotaan, että olis vaaratonta! :Heartred

Huomenna kai sit oon jo viisaampi. Jos eivät neuvolaan huoli huomenna ni meen sit yksityiselle. Ei kai siinä muu auta. Sit kun kaikkee lukee netistä ni ei tuo mieli ainakaam kohene :( toisaalta uskon et kaikki on hyvin mut silti joku takaraivossa sanoo ettei kaikki oo hyvin :( ukolta taas ei saa mitään tukea, päinvastoin..kutsu vieraita tälläsenä päivänä...

Tsemppiä yksinainen! Toivotaan, että neuvolan kautta pääset huomenna tutkittavaksi ja tarkistamaan tilanteen.

Voi höh. Mulle nimenomaan neuvolassa sanottiin, et kovat jatkuvat kivut ja verinen vuoto on asiat, joista pitää mennä päivystykseen.

Mitäpä jos vaan soittaisit uudelleen ja sanot vaikka että alkanut kipuilla...? Se pieni valhe/liioittelu vois olla asia jonka perusteella ne ottais sut tarkastettavaks. Tiedän et se on vähän väärin, mut niin on sekin, et raskaana olevan ihmisen verenvuotoa ei noteerata heti. Kaikkihan voi olla ihan hyvin ja vuoto menee ehkä piankin ohi, mut lähinnä sun mielenrauhan takia hakeutuisin kyllä lääkäriin hetimiten vaikka väkisin...
Ei voi olla totta, että TAAS sairaanhoidon taso osoittautuu tällaseks, pitää vissiin olla pää kainalossa ennenkun saa hoitoa... Niin väärin!!

Kai päivystyksessä ajatuksena se, että keskenmenoa ei voi estääkään. Ja jos ei oo kovi vatsakipuja,niin kohdunulkoinen ei oo niin todennäköinen. Mutta kyllä silti pitäs päästä tutkittavaks, kamalaa miettiä asia kotona!

Takaisin