Pelkoja, huolia, murheita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^Mulla sama homma, nykyään riittää pesu pari kertaa viikossa :biggrin Ennen pesin hiukset joka päivä, mutta onneksi pääsin siitä oravanpyörästä eroon. Nyt vaan pitäis päästä värjäämään hiukset, tahdon kesätukan! Ootteko värjänneet raskausaikana hiuksia kuten ennenkin?

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja se vaikuttaa hiuksiin kyllä, vaikka lääkitys kunnossa. Kausittain tuntuu että hiukset tippuu päästä, tiedä sitten mistä tuo kausittaisuus johtuu.

Mä pesin ennen kaks kertaa viikossa. Oon värjännyt nyt kaks kertaa raskaanaolon aikana. Kerran kampaajalla rv5 ja kerran kotona juuren.

Ennen raskautta jouduin pesemään päivittäin ja ihan viimeistään joka toinen päivä. Nyt mennään helposti 4-5pv :D en valita!

Mä pesen edelleen pari-kolme kertaa viikossa, samoin kun ennen raskautta. Värjännyt oon kaks kertaa raskausaikana, ens viikolla olis kampaaja... Mulla on raskausaikana hiukset ollut vahvan tuntuiset ja hyväkuntoiset, mut sit muutama kuukausi synnytyksestä iski aikamoinen sulkasato. Nyt kun esikko on 1v 7kk, niin mulla on pää täynnä n. 10 cm mittasta hiusta pitkien seassa, eli kyllä ne onneks kasvaa takas. :)

Alussa mulla rasvottu tosi nopeesti hiukset vaikka normaalistikkin pesuväli on n. Viikko. Muutama viikko sit huomasin ettei tartte pestä 2-3kertaa/vko. Eli taas oon pesu/viikko-rytmissä :-)

Kerran oon käyny värjäämässä tähän mennessä hiukset ja kohta kyllä pakko mennä ku alkaa tyvi näyttää järkyltä ja haluun kesäx vähä lisää vaaleeta :)

Itsekin mietin jos värjäys tekis hyvää, netistä vähän ristiriitaisia viestejä tulee. Mulla on myös rakennekynnet vai miksi geelikynsiksi niitä kutsutaan. Niistäkin pelotellaan. Omat kynnet on niin haperot että rakennekynnet on kyllä kivat. Hiuksia täälläkin pestään enää kerran viikossa kun ei rasvoitu entisen n. 5 kerran viikko vauhtiin verrattuna tosi kiva muutos. Paljon pikkuhiuksia olisikohan uusia kasvussa. Kiva näin joka tapauksessa.

Oon kerran alkuraskaudesta värjänny juuren ja nyt ostin värin, jos sitä en viikolla työntäs päähän :)

Mä aion ens viikolla kans värjätä hiukset. Enempää en raskausaikana aio värjätä, muutenki oon huono värjäileen, mut nyt kun leikkautin lyhyet hiukset, niin haluun et ne ees hetken näyttäs hyvältä..

Aika yleistä kuulemma on, että raskauden aikana hormonit vaikuttaa niin, että hiuksia ei lähde päästä samaan tahtiin ku normaalisti. Sit synnytyksen jälkeen niitä lähtee yhdeksän kuukauden edestä hyvin nopeassa tahdissa. Se mahtaa tuntua aikamoiselta kaljuuntumiselta, jos lähtötilanne ei ole kovin tuuhea!

Itelläni on niiiiin paksut hiukset et puolet saiski hävitä :D Tosin en sitten niistä lyhyistä untuvahiuksista välittäis ohimolla tai päälaella..

Hei hyvä huomio Minnis15. Tajusin just tosta sun kommentista, että munkin tarvii pestä hiuksia tosi harvoin. Koskahan mä olen edes ne viimeks pessy? Joko hataran pään vuoksi en muista tai sit siitä on jo kauan :D Tulee pestyä hiukset ihan pesemisen vuoksi, vaikka ne ei ole yhtään likaiset.

Olen tässä lueskellut foorumia ahkerasti ja nyt kai minäkin uskaltaudun kirjoittamaan. :D Täällä menollaan eka raskaus 21+2, jäin aikaisemmin tällä viikolla saikulle kovien supistusten takia. Vaavi voi hyvin ja liikkuu paljon, mutta piru kun tekee kipeetä välillä kun on enemmän pystyssä. Turhauttava tunne kun itse tunnen olevani elämäni kunnossa, mutta lääkäri määrää lepoa. Löytyykö täältä kohtalotovereita? :angelic:

Joo täällä ollaan cheri viikko oltu nyt saikulla.. harmittaa ihan ku olis niin mielellään tehny töitä kunnolla ja koulustaki jouduin kurssin tiputtamaan! Mutta olin kanssa tosi pahasti kipeänä että ihan senkin takia lääkäri sano tiukemmin että lepoa. Kyllä tää tästä! :)

auts Bijou! Tuliko pitkä sairasloma? Onko sullakin vaan supisteluja vai onko muitakin oireita?
Mulla ei oo muuta kun nämä supistukset jotka lähti ihan vaan rennosta pyöräilystä ja jäivätkin sitten päälle, heti tulee muistutus jos liikaa on ylhäällä tai istuu.

Mullakin supisteluja, sen verran fyysinen työ. Nyt kyllä helpottanu lepo! Nyt takasin töihin mutta pitää vähän rennommin ottaa. :) Teetkö cheri paljonkin töitä normaalisti? Mua auttoi ainakin että sain vähentää työvuoroja ettei koko ajan tartte saikulla olla ;)

Noniin hyvä juttu :) Sepäs tässä hupaisaa onkin että ainut fyysinen mitä teen on työmatkan kulkeminen pyörällä tai kävellen, sitten työpäivän istun takapuolellani, normi työviikkoa teen. Täällä tänään uudestaan lekuriin, oli sen verran vielä supisteluja läpi viikonlopun, ettei uskalla vielä lähteä töihin kun pelkkä istuminen riittää laukaisemaan. :wideyed:

Takaisin