Pelko raskauden aikana

Mulla on täysin samankaltaiset fiilikset, koska syksyllä sain keskenmenon 11+1. Silloin jotenkin oli jo kova luotto raskauteen kun oli ”jo niin pitkällä”, ja nyt tietty pelottaa sitä enemmän mitä lähemmäs tuo päivä tulee. Yritän miettiä, että todennäköisyys toiselle keskenmenolle on tosi pieni ja nauttia raskaudesta, mutta eihän se kokonaan auta.

Pelkään, etten kestäisi henkisesti toista keskenmenoa ja tämä raskaus on ollut myös fyysisesti kaikkein rankin, ja ajatus siitä, että pitäisi aloittaa kaikki taas alusta hirvittää. Jaksaisinko vielä yrittää? Ja samalla tiedän, että ollaan päästy kuitenkin tosi helpolla eikö pitäisi murehtia tällaisia kun kaikki on ainakin vielä hyvin.

Ihana kun on tämä paikka jakaa tunteita, kun tietää että muut painivat samanlaisten ajatusten kanssa. Toivotaan kovasti, että saadaan kaikki lapset syliin asti loppuvuonna.

Itsekin yritän ajatella, että yhden keskenmenon jälkeen onnistunut raskaus on hyvinkin mahdollista ja todennäköistä. Silti sitä miettii, että mitä jos käy taas niin ja kuinka ihmeessä siitä selviäisi.

Itselläni myös tuo henkinen puoli mietittyttää eniten. Syksyn keskenmeno otti tietysti todella koville. Yritystä oli sen jälkeen puoli vuotta, kunnes tämä raskaus sai alkunsa. Puoli vuotta on tietysti lyhyt aika, mutta kyllä ne oli pitkiä kuukausia minulle ja se pettymys oli valtava joka kuukausi kun menkat alkoivat kuukausi toisensa jälkeen..

Onneksi tosiaan tänne voi purkaa tuntojaan ja kun tietää, että muillakin samoja ajatuksia, tietää ettei ole ihan yksin. Nyt toivon vain parasta meille kaikille. :Heartred
 
Kyllä jatkuvasti mielessä edellisen kkm takia että onko kaikki kunnossa. Itse en ainakaan pysty luottamaan, että alkaisi vuodoilla keskenmeno, koska ei viimeksikään alkanut ja siksi kokoajan epävarmuus onko kaikki sittenkään ok. Itselleni ja myös miehelleni (joka pyörtyi) ultrassa todettu kkm oli hyvin rankka kokemus

Tästä syystä olen antanut itselleni luvan käydä niin usein ultrassa kuin on oman mielenterveyden kannalta tarpeellista. Maksaa toki, mutta ivf kustannuksien rinnalla on pieni summa. Ymmärrän toki ettei kaikilla ole samaa mahdollisuutta.

tänään kävin katsomassa tilanteen ja uskon että tällä maltan nt ultraan asti.
 
Samoja ajatuksia. Ensimmäinen raskaus ja kauan toivottu lapsi. Olen käynyt jo kahdessa varhaisultrassa pelkojen takia ja hirveästi pelottaa tuleva Np ultra. Ostin dopplerin ja eilen en saanut sillä ääniä kuulumaan vaikka kauan etsin. Tänään sain sitten sykkeen kuuluviin saman tien ja mieskin ehti kuulemaan sen. Syke oli niin nopea että sekosin laskuissa, joten vauva se oli. Syke kuitenkin hävisi enkä löytänyt sitä enää. Eipä kannata ilmeisesti hirveänä huolestua jos ei syke aina löydy dopplerilla näin viikolla 12. Toivotaan että kaikilla sujuu raskaus hyvin. :love7
 
Aivan mahtavaa että joku @Nessu91 on arvioinut mun viestin tyhmäksi. Hirveän empaattista.

Voin kertoa että eilisessä ultrassa oli kuin olikin häikkää ja jatkoselvittelyt tulevat. Eli huoleni ei ollut valitettavasti turhaa.
Siis mitä hittoa en todellakaan ole tarkoituksen mukaisesti arvioinut mitään tekstiäsi tyhmäksi. Ilmeisesti vahingossa painanut jotain arviota. Todellakin pahoittelut, en todellakaan tätä tarkoittanut.
 
Takaisin
Top