Pelko keskenmenosta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei! Tiesitkö että on olemassa ns."raskausnuha" 😅
Etenkin raskauden alussa, hormonitoiminnan muuttumisen seurauksena, alkavat limakalvot niin navan alapuolella kuin yläpuolella vahvistumaan ja etenkin 👃 meinaa tila loppua jolloin tukkoisuus on luonnollista. ..niinpä se myös taatusti aivastuttaa ja vaiva saattaa jatkua synnytykseen saakka.
Tsemppiä ja mielekästä raskausmaratonia sinulle! Matkalla mahtuu taatusti monenlaista isompaa ja pienempää ihmeteltävää / mietittävää
Okei, voi ei. 🙊 No siis hyvä tietää että on luultavammin vain oire raskaudesta, voi ei siksi kun ärsyttävää vaan kun en normi allergia lääkkeitä voi ottaa. 🤣 Meinasin kyllä ensi viikolla ottaa yhteyttä ihan lääkäriin että onko mitään mitä voisin käyttää ja jos voisi määrätä.

Aloin jo parina päivänä luottamaan tähän raskauteen, aloin jo vähän innostumaan. Mutta riidan jälkeen miehen kanssa tänään mennyt aika syvissä vesissä. Että eipä tästä varmaan mitään tule jos kerta hänkin sitä mieltä. Jos hän ei usko tähän en kyllä enään minäkään taida jaksaa luottaa. 🤷‍♀️ En siis oleta hänen sokeasti kaiken jälkeen uskovan tähänkään raskauteen, mutta tuo mitä juteltiin veti maton kyllä täysin alta ns... En tiedä tämä stressi, ahdistus ja ärsytys ei tietenkään yhtään auta. Päinvastoin... 😵

Aloin jo parina päivänä luottamaan tähän raskauteen, aloin jo vähän innostumaan. Mutta riidan jälkeen miehen kanssa tänään mennyt aika syvissä vesissä. Että eipä tästä varmaan mitään tule jos kerta hänkin sitä mieltä. Jos hän ei usko tähän en kyllä enään minäkään taida jaksaa luottaa. 🤷‍♀️ En siis oleta hänen sokeasti kaiken jälkeen uskovan tähänkään raskauteen, mutta tuo mitä juteltiin veti maton kyllä täysin alta ns... En tiedä tämä stressi, ahdistus ja ärsytys ei tietenkään yhtään auta. Päinvastoin... 😵
Miehelle yleensä raskaus tulee todelliseksi usein vasta kun näkee ultrakuvat tai itse ultran, vatsan kasvun, liikkeet jne. Usein heillä on tosi paljon vaikeampaa valmistautua vauvan tuloon vaikka vauva olisi hyvinkin toivottu. Ja etenkin kun teillä takana menetyksiä niin asia ehkä vielä hankalampi miehen käsitellä. Kyllä teillä varmasti asiat järjestyy ja varhaisultraa suosittelen lämpimästi yksin tai yhdessä. Vaikka menisit yksin niin saat sieltä kuvat yms ❤️ tsemppiä stressiin ja oloihin ❤️

Mulle iski tänään eka kerran sellanen epämiellyttävä epävarmuus että tää taitaa mennä kesken. Nyt kun sen tähän vielä kirjottaa niin se varmaan on itseään toteuttava ennuste. En osaa sanoa miksi tollanen ahdistus nyt yhtäkkiä iski, johtuuko siitä että normaalisti kp 1 olisi tänään/huomenna. Rinnat tuli kipeiksi ja se tuntuu ihan menkkaoireelta ja pikkuhousuihin tuli vähän ruskeaa tuhrua. Mullahan tuli muistaakseni perjantaina kirkasta verta enemmänkin, onko tuo sitten vanhaa verta mitä nyt tuli.

Mulle iski tänään eka kerran sellanen epämiellyttävä epävarmuus että tää taitaa mennä kesken. Nyt kun sen tähän vielä kirjottaa niin se varmaan on itseään toteuttava ennuste. En osaa sanoa miksi tollanen ahdistus nyt yhtäkkiä iski, johtuuko siitä että normaalisti kp 1 olisi tänään/huomenna. Rinnat tuli kipeiksi ja se tuntuu ihan menkkaoireelta ja pikkuhousuihin tuli vähän ruskeaa tuhrua. Mullahan tuli muistaakseni perjantaina kirkasta verta enemmänkin, onko tuo sitten vanhaa verta mitä nyt tuli.
On tää alkuraskaus raskasta aikaa kun ei yhtään tiedä meneekö kaikki hyvin 🙁 mä pelkään joka päivä km vaikkei siihen edes voi vaikuttaa ite mitenkään mutta kun on yhden kokenut niin kyllähän se kummittelee taustalla. Mulla on noita verenvuotoja ollut 4/5 onnistuneessa raskaudessa ja sitten tossa km. Nytkin on tullut viime viikolla pyyhkiessä 2x hyvin haaleaa verta sen verran et just ja just huomaa ja ärsyttää kun ultraan on vielä aikaa 😫

Joo siihen ei voi itse vaikuttaa, toivoa vaan että kaikki menee hyvin. Mulla ei ole koskaan ollut keskenmenoa, ainakaan tietääkseni. Mutta kyllähän niitä vaan monille osuu kohdalle. Ikä tekee sen että keskenmenonriski tietysti on mulla korkeampi. No, pitää vaan odotella. :Smiling Face With Smiling Eyes: En tiedä helpottaisiko raskaustestien tekeminen tilannetta,saisiko niistä mielenrauhaa. Oon silti kaikenkaikkiaan onnellinen että keho ainakin yrittää olla raskaana :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mun yks kaveripariskunta yritti perheenlisäystä kans yli 40-vuotiaana ja kaikki alkaneet raskaudet päättyi keskenmenoon, lopulta iltatähti jäi heillä saamatta.

Mullakin taas iski pelko että menee kesken.. Niin siis että tämäkin osottautuu sittenkin kemialliseksi. Tein äsken kun mulla olikin yksi pregcheckin testi jäljellä, en vain ollut huomannut kun oli niin paljon ovulaatiotestejä jäänyt yli siinä pussukassa kaikki sekaisin olivat, niitä clearbluen monitori ovulaatiotestejä. Toki en ole pidättänyt kauaa ja en voi vertailla muuten kuin kuvien välityksellä koska heittänyt jo aiemmin tehdyt pregcheckin testit pois. 😔

No joka tapauksessa oli haaleampi kuin lauantaina tehty samanmerkkinen testi... Toki tietty sen tein aamulla. Että en tiedä kaipa vielä toivoa on?? Vaikka haaleampi kuin viimeksi tehty pregcheck testi joka oli jo lauantaina vahva.

Tässä tuli mieleen, miten mä olen selvinnyt stressaamatta alkuraskaudesta edellisissä raskauksissa? :Face With Tears Of Joy: Vai onko ne tuntemukset jo päässy unohtumaan.

En viitsinyt tuohon plussa ketjuun laittaa niin valittelen tänne näistä testeistä lisää....

Ylempi lauantai aamulla dpo14 tehty. Alempi tänään dpo18 iltapäivällä tehty. Vähän eri valaistus ja tausta, mutta mun mielestä kyllä erottaa että tämän päiväinen haaleampi. En tiedä siis, mutta omalla logiikalla vaikka en pidättänyt kauaa ehkä tunnin niin luulisi että joka tapauksessa pitäisi olla vahvempi tähän dpo:hon mennessä. Ja join kyllä sinä aikana pari lasillista/kuppia vettä ja kahvia. 😵 No en osaa sanoa, onko kenelläkään enemmän kokemusta vaikuttaako pidättäminen tässä vaiheessa kuinka paljon enään? 🤔

1000009886.jpg
1000009975.jpg

En viitsinyt tuohon plussa ketjuun laittaa niin valittelen tänne näistä testeistä lisää....

Ylempi lauantai aamulla dpo14 tehty. Alempi tänään dpo18 iltapäivällä tehty. Vähän eri valaistus ja tausta, mutta mun mielestä kyllä erottaa että tämän päiväinen haaleampi. En tiedä siis, mutta omalla logiikalla vaikka en pidättänyt kauaa ehkä tunnin niin luulisi että joka tapauksessa pitäisi olla vahvempi tähän dpo:hon mennessä. Ja join kyllä sinä aikana pari lasillista/kuppia vettä ja kahvia. 😵 No en osaa sanoa, onko kenelläkään enemmän kokemusta vaikuttaako pidättäminen tässä vaiheessa kuinka paljon enään? 🤔

View attachment 149779
View attachment 149780
Mä luulen, että pidättäminen vaikuttaa yhä paljon, varsinkin jos oot juonut paljon just ennen testiä ❤️ ymmärrän, että huolettaa, mutta sulla on hienot vahvat viivat nyt 😊❤️

View attachment 149779
View attachment 149780
Ei varmasti kannattais enää testata. Mä lopetin kun sain tumman viivan. Sen jälkeen on tosi vaikee enää verrata vahvuutta ja eihän se enää voi tummentua ja niin moni asia vaikuttaa viivan vahvuuteen. Jos varhaisultrassa on kaikki hyvin niin sen jälkeen on jo tosi iso % raskauksista jotka menee loppuun asti onnistuneesti ❤️

Tässä tuli mieleen, miten mä olen selvinnyt stressaamatta alkuraskaudesta edellisissä raskauksissa? :Face With Tears Of Joy: Vai onko ne tuntemukset jo päässy unohtumaan.
Mä oon sit stressannut sunkin edestä aina 😂 toki kun aina raskaana vuotaa ni se ei ainakaan helpota näitä ajatuksia. Ja tunnistan et mitä enemmän ikää ja lapsia ni kyllähän Se tieto kaikesta mikä voi mennä pieleen lisää stressiä 😬

Juu oli kyllä totaalinen suuri virhe tehdä tuo pregcheckin testi... 😔 Olisi pitänyt vain jättää testaaminen kokonaan pois päivä järjestyksestä. No toki aamulla/aamupäivällä tein sen clearbluen monitoriin kuuluvan ovulaatio testin, jonka tuloksesta yllätyin kun vahvempi se testi viiva siinä kuin kontrolliviiva. Se oli lähinnä kokeen vuoksi ja mielenkiinnosta, että näkyykö mulla raskaus ovistesteissä, ei siis viivojen vertailun vuoksi. Ja juu näkyihän se. Olin kyllä siitä todella yllättynyt. 🤔 No joka tapauksessa, virhe oli se pregcheck testin teko....

@Kali Älä nyt heitä "kirvestä kaivoon" yhden testin vuoksi🤗 ❤ En todellakaan oo testi-guru mutta eikös nuissa voi olla vaihteluja?

@Kali yksittäisten testienkin viivat voi näyttää vähän erilaisilta keskenään, hyvältä näyttää viivat kuitenkin 🌈

@Evea toivotaan kuitenkin että pysyy kyydissä 🌈 mulla myös oli huolta niihin aikoihin kun normaalisti kp1 lähestyisi, ja kun osa ainakin omista tuntemuksistani on hyvin samanlaisia ku ennen menkkoja.

Juu yritän nyt säästää perjantaille seuraavan ja vikan testin jonka teen tälle kertaa toivottavasti. 😭 Sen clearbluen viikko digin, yritin laskeskella että silloin voisi näyttää 3+ jos hcg noussut vielä normaalisti kun viime viikon perjantaina näytti jo sen 2-3 tuloksen ja vielä iltapäivällä tehtynä parin tunnin kai pidätyksellä..

Mä teen testit aina aamulla, jolloin testit ovat suht verrannollisia keskenään. 😊

Ikävä, että niin moni joutuu elämään keskenmenon pelossa. ❤️ Minulla on sama juttu enkä osaa vielä täysillä iloita raskaudesta. Minulla oli kkm kesäkuun alussa ja sen hoito kesti aina elokuun loppuun eli käytännössä vuodin verta koko kesän.

Ikää alkaa olla ja huolettaa, että näinkö tämäkin päättyy keskenmenoon. Meillä kyllä tärppää aina nopeasti eli siinä mielessä ollaan onnekkaita. Tämäkin raskaus tuli vähän yllättäen, kun emme oikein edes kunnolla yrittäneet vaan ajattelimme vasta seuraavasta kierrosta alkaa tosissaan, jotta mun kierto vielä vähän normalisoituisi, mutta meidän sukusolut päätti toisin. 😅

Mä teen testit aina aamulla, jolloin testit ovat suht verrannollisia keskenään. 😊

Ikävä, että niin moni joutuu elämään keskenmenon pelossa. ❤️ Minulla on sama juttu enkä osaa vielä täysillä iloita raskaudesta. Minulla oli kkm kesäkuun alussa ja sen hoito kesti aina elokuun loppuun eli käytännössä vuodin verta koko kesän.

Ikää alkaa olla ja huolettaa, että näinkö tämäkin päättyy keskenmenoon. Meillä kyllä tärppää aina nopeasti eli siinä mielessä ollaan onnekkaita. Tämäkin raskaus tuli vähän yllättäen, kun emme oikein edes kunnolla yrittäneet vaan ajattelimme vasta seuraavasta kierrosta alkaa tosissaan, jotta mun kierto vielä vähän normalisoituisi, mutta meidän sukusolut päätti toisin. 😅
Taidettiin olla hetken samaan aikaan 2026 tammikuisissa? 👀 Siellä en vaan itse kauaa kerennyt olemaan kun meni kesken se. En varmaan viikkoakaan. Taisi olla vaan pari kolme päivää...

Ja pitäisi tuo kyllä oikeasti muistaa tehdä itsekkin ettei testaa muuten kuin aamuisin. 😖 Tuli vaan joku päähänpisto tänään testata paljoa pidättämättä ja iltapäivällä. 😭 No jos huomisen maltan vielä viikkodigin tekemistä odottaa ja katson mitä näyttää ylihuomenna se testi...

Ajattelin nyt tälläiselle surulliselle asialle luoda oman ketjun. Koska en halua pilata muiden ketjujen iloista odottavaa tunnelmaa. Kun itsellä todella vaan paha olla nyt ja huonoja ajatuksia en yhtään osaa iloita tästä ja luotan 0% että menisi hyvin. Ja tiedän että miehellä samankaltaisia pelkoja.. Hänkin pelkää että menee kesken viidennen kerran. Niin oikeastaan kumpikaan ei yhtään osaa iloita tästä. Enemmän ahdistunut, pelokas tunnelma täällä meillä. Tämä siis mun viides raskaus ja kaikki edelliset neljä päättyneet alkumetreillä tänä vuonna vielä. Yksi keskenmeno, kolme kemiallista...

Niin tänne voi laittaa jos samanlaisia pelkoja menettämisestä.
Tällä track recordilla pitäisi jo saada lähete gyneltä lisääntymislääketieteelliselle. Nimim. kokemusta on. Odotettiin turhaan yli vuosi ja lukemattomat keskenmenot.

Tällä track recordilla pitäisi jo saada lähete gyneltä lisääntymislääketieteelliselle. Nimim. kokemusta on. Odotettiin turhaan yli vuosi ja lukemattomat keskenmenot.
Juu niin mäkin luulin ja julkiselta sainkin lähetteen erikoissairaanhoitoon joka sitten palautui samantien koska en kuulemma täyttänyt kriteerejä koska vain yksi oli keskenmeno, muut kemiallisia. Niin sillä perusteltiin ettei lisätutkimukset vielä oleellisia. Toki kirjoitti että jos vielä tulee pari ja jatkuu pidemmälle niin voidaan harkita uudestaan. Jota toki en toivo että tapahtuu enään. Että menee siis kesken vaikka pelko korkealla tämänkin raskauden suhteen toki..

Takaisin