Pelko keskenmenosta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimosa_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varhaisultrassa todettu kaiken olevan hyvin ja NT-ultraan nyt alle 2 viikkoa, mutta jatkuvasti on pientä huolta. Voi stressata vaikka ja mistä ja lopulta siitä, että aiheutanko stressillä keskenmenon 😩 Loputon kehä 😅

Stressillä et voi aiheuttaa keskenmenoa, eikä omilla ajatuksillaan tai teoillaan. Yritä rauhoittaa mieltä näillä ajatuksilla, ehkä joskus asia menee perille. Onneksi nt-ultraan kaksi viikkoa, niin siellä sitten näkee paremmin miten siellä voidaan 😊

Miten saatte päänne pysymään kasassa näin alkuvaiheessa, kun ei tiedä onko mahassa mitään elämää? Yksityisellä käydystä ultrasta on kohta kolme viikkoa ja pääsemme huomenna vasta julkiselle, viimeinen viikko on ollut ahdistavaa oireiden ja tuntemusten analysointia 😞 Olispa ultraääniä viikon välein näin alkuun 🤪

Miten saatte päänne pysymään kasassa näin alkuvaiheessa, kun ei tiedä onko mahassa mitään elämää? Yksityisellä käydystä ultrasta on kohta kolme viikkoa ja pääsemme huomenna vasta julkiselle, viimeinen viikko on ollut ahdistavaa oireiden ja tuntemusten analysointia 😞 Olispa ultraääniä viikon välein näin alkuun 🤪
Se on jännä kyllä! Koitan itsekin vain yrittää luottaa❤️ tosiaan mulla ensimmäinen ultra koko raskauden aikana (nipt) vajaa kahden viikon päästä (12+6) että nään itse pikkuisen silloin vasta ensikertaa❤️

Tämä alku on kyllä ihan kamalaa, pitänyt vaan yrittää keksiä kaikkea tekemistä ettei ehdi niin ajatella, ja yritän pitää mielessä että itse ei voi vaikuttaa raskauden kulkuun juurikaan niin ei se auta kuin vaan odottaa. 🙏🏼

Se on jännä kyllä! Koitan itsekin vain yrittää luottaa❤️ tosiaan mulla ensimmäinen ultra koko raskauden aikana (nipt) vajaa kahden viikon päästä (12+6) että nään itse pikkuisen silloin vasta ensikertaa❤️
Huh, sulla on kyllä lehmän hermot, jos tuonne asti kestät! 😁 mutta eikös se niin mene, että hyvää kannattaa odottaa 💗 toivotaan ihanaa ensikohtaamista 💝✨

Tämä alku on kyllä ihan kamalaa, pitänyt vaan yrittää keksiä kaikkea tekemistä ettei ehdi niin ajatella, ja yritän pitää mielessä että itse ei voi vaikuttaa raskauden kulkuun juurikaan niin ei se auta kuin vaan odottaa. 🙏🏼
Toi on kyllä tärkeää tiedostaa ja hyväksyä, ettei itse voi vaikuttaa siihen, on vaan luotettava prosessiin 💗

Ajatukset edelliset keskenmenosta pyörinyt viime aikoina paljon päässä.. jotenkin jännä, kun silloin kävin varhaisultrassa, jossa kaikki oli hyvin ja kuuntelin dopplerilla sykkeitä vielä samalla viikolla, kun meni kesken, niin nyt ei oikeen uskalla luottaa mihinkään. Toki en nyt varhaisultraa ole edes varannut ja viikot vasta 7+6 ettei dopplerillakaan mitään kuulu, mutta olo on kovin oireeton ja pelit hiipii.. vaikka ei voi kun vaan toivoo parasta. Vielä yli kuukausi ultraan 😱

Maanantaina NT-ultrassa kaikki oli hyvin ja rv 12 alkaen keskenmenon riski on selvästi pienempi, mutta silti pelko nostaa ajoittain päätään. Tuntuu että seuraavaan ultraan syyskuun lopussa on ikuisuus. Eilen yritin kuunnella dopplerilla sikiön sydänääniä ja sainkin lopulta kuulumaan laukkaavan äänen (syke?) mutta numeroita ei ilmestynyt dopplerin näytölle, hetken ehkä näkyi jotain lukemia 😅

Kuulin, että läheiseni on saanut kkm, mikä selvisi vasta nt-ultrassa. Olivat käyneet varhaisultrassa n. 8vk kohdalla mutta raskaus oli siitä n. viikon kuluttua mennyt kesken. Tämä sitten sai omat pelot laukkaamaan hoitoalkuisena ja ajatus nt ultraan odottamisesta alkoi tuntua mahdottomalta. Lopulta kävin ylimääräisessä ultrassa kätilöllä 10+3 kohdalla. Kaikki oli onneksi hyvin ja huoli turhaa 🙏

Kuulin, että läheiseni on saanut kkm, mikä selvisi vasta nt-ultrassa. Olivat käyneet varhaisultrassa n. 8vk kohdalla mutta raskaus oli siitä n. viikon kuluttua mennyt kesken. Tämä sitten sai omat pelot laukkaamaan hoitoalkuisena ja ajatus nt ultraan odottamisesta alkoi tuntua mahdottomalta. Lopulta kävin ylimääräisessä ultrassa kätilöllä 10+3 kohdalla. Kaikki oli onneksi hyvin ja huoli turhaa 🙏
Hyvä, että pääsit käymään ja kaikki oli hyvin 😊

Meillä todettu kaksi kertaa nt-ultrassa kkm, ne olivat tapahtuneet viikoilla 8-10 välissä. Tämän vuoksi venytin omaa varhaisultrakäyntiä rv 9 jälkeen. Ihan vain sen takia, että vähemmän aikaa olisi "raskaana". Kaikilla kun ei kkm ilmene millään tavalla, valitettavasti.

Hyvä, että pääsit käymään ja kaikki oli hyvin 😊

Meillä todettu kaksi kertaa nt-ultrassa kkm, ne olivat tapahtuneet viikoilla 8-10 välissä. Tämän vuoksi venytin omaa varhaisultrakäyntiä rv 9 jälkeen. Ihan vain sen takia, että vähemmän aikaa olisi "raskaana". Kaikilla kun ei kkm ilmene millään tavalla, valitettavasti.
Kamalaa, että olet joutunut kokemaan tuon ja vielä kahdesti 😢 Tuo täysi oireettomuus on siinä niin pelottavaa.

Mä sain dopplerilla sykkeet kuuluviin 10+4. 😍 Hetkeksi helpotti mieltä. Nyt vajaa kaksi viikkoa siihen kun yksi raskaus meni kesken ja alkaa pelot koko ajan nostaa päätään vaan enemmän. Mullakin oli tosiaan oireeton kkm joka selvisi ultrassa 13+0 (vauva kuollut 12+3). 😭

Mä niin symppaan kaikkia pelkojen kanssa eläviä. Mulla on edelleen kova keskenmenon pelko, ja tarkkailen omia oloja jatkuvasti. Tuntuu, että ollaan oltu siellä todennäköisyyksien väärällä puolella liian monta kertaa.

Doppler on kyllä mullakin auttanut ainakin vähän. 😊

Mulla myös pelot nostaa päätään. Ens viikolla on nt-ultra ja viimeksi saatiin siinä huonoja uutisia. Nyt on meilläkin vajaa pari viikkoa siihen, ku meidän pieni oli viimeksi kuollut kohtuun 😔

Doppleria en oo hetkeen käyttänyt. Oon luottanut kehon oireisiin ❤️
Ehkä joku päivä vielä ennen ultraa kokeilen doppleria.

Täällä tietysti jännittää, jos jotain käykin, mutta suurimmaksi osaksi vaan yritän luottaa siihen, että pieni pysyy matkassa ja kaikki menee hyvin.

Raskausoireet ovat olleet niin maltillisia, että paikoitellen miettinyt voiko tämä olla tottakaan ja voiko kaikki mennä hyvin näin maltillisilla oireilla. Olen kahdesti käynyt yksityisen kätilön ultrassa ja se on aina hieman rauhoittanut mieltä. Nyt kun oli nt ultra & nipt verikoe niin ne jotenkin teki tästä raskaudesta todemman tuntuisen. Yritän nauttia raskaudesta sen mitä voin ettei kaikki aika menisi murehtimiseen. Olen varannut 4 viikon päähän jälleen uuden käynnin yksityisellä, jotenkaan en kestä odottaa rakenneultraan asti.

Takaisin