Pelko keskenmenosta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimosa_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Selkäkivut kuulostaa myös kohdun kasvukivuille. Itsellä tuntuu vatsan puolella, mutta jos kohtu yhtään taaksepäin kallellaan niin mun ymmärtääkseni silloin just siellä selän puolella. 👍🏻 oireiden aaltoilu ja etova olo kuulostaa myös hyvin tyypillisille alkuraskauden oireille 😊

Mulla on myös taaksepäin kallellaan oleva kohtu ja synnytyksen jälkeen alkanut selässä tuntumaan melkein kaikki kipu. Jotenkin hermotsi herkistynyt siihen. Vielä viikonloppuna liukastuin lapsi sylissä suoraan selälleni (liukaskallio+vesi, ei hyvä). Se kyllä tuntuu myöhemmin selässä ja toki muuallakin kropassa.

Mulla on myös taaksepäin kallellaan oleva kohtu ja synnytyksen jälkeen alkanut selässä tuntumaan melkein kaikki kipu. Jotenkin hermotsi herkistynyt siihen. Vielä viikonloppuna liukastuin lapsi sylissä suoraan selälleni (liukaskallio+vesi, ei hyvä). Se kyllä tuntuu myöhemmin selässä ja toki muuallakin kropassa.
Mullakin synnytyksen jälkeen on voimistunut ovis+menkkaoireet. Oviksesta välillä nii paha olla, että tekis mieli saikulle jäähä 😬

@Pantis mitkä viikot sulla on tossa hcg mittauksessa? Mulla mitattiin eilen eli dpo 17/dpo 18 ja arvo oli 388. Lisäksi mitattiin proge joka oli 48 ja molempiin arvoihin oli lääkäri tyytyväinen.

Selkäkivut kuulostaa myös kohdun kasvukivuille. Itsellä tuntuu vatsan puolella, mutta jos kohtu yhtään taaksepäin kallellaan niin mun ymmärtääkseni silloin just siellä selän puolella. 👍🏻 oireiden aaltoilu ja etova olo kuulostaa myös hyvin tyypillisille alkuraskauden oireille 😊
Kiitos, tämä vähän helpottaa mieltä🌼

Tuo taaksepäin kallistunut kohtu voi sopia tänne, koska esikoisesta kohtu oli taaksepäin. Lisäksi kaikki synnytyssupistukset tuntui vaan selässä. Ja no, esikoisen jälkeen selkä on ollut enemmän ja vähemmän kovilla🥴

En muista esikoisestakaan oireilleeni kovin voimakkaasti raskauden alussa, mutta kyllä niitä oireita oli. Etenkin nälkää. Nykyisessä raskaudessa ennen plussaa ja viikko sen jälkeen oli oireita vaikka ja mitä, mutta nyt sitten hiljalleen hiipuneet.
Joo joka raskaus on omanlaisensa MUT silti😬🥲 Eipä vaan auta kuin harjoittaa kärsivällisyyttä ja odotella kuun vaihdetta.

Mullakin synnytyksen jälkeen on voimistunut ovis+menkkaoireet. Oviksesta välillä nii paha olla, että tekis mieli saikulle jäähä 😬

Ne on välillä pahoja, mä en ennen synnytystä tyyliin edes huomannut milloin alkaa menkat, kun ei mulla tullu mitään oireita 😅 Nykyään kyllä juurikin selkään sattuu pariin päivään ennen ja ovulaationkin tunnen kivusta 😅

Ensimmäinen kirjoitus tänne ja heti tähän ”ikävimpään” ketjuun. Meillä menossa esikoisraskaus viikoilla 6+3, mutta joitain päiviä sitten alkoi pienen ruskean tuhrun jälkeen verisempi vuoto,joka eilen voimistui ihan runsaaksikin ja oli muutama kivulias kouristus mukana. Tänään vuoto jo huomattavasti vähäisempää kuin eilen, mutta melko varma fiilis siitä että tämä meni nyt kesken. Mulla ei tähän päivään mennessä ole pieniä alavatsan tuntemuksia lukuunottamatta mitään muita raskausoireita, mutta testi näytti melko selkeää plussaa heti ensimmäisenä myöhässä olleena kuukautisten alkamispäivänä ja vielä edellispäivänäkin. Tänään soittelin neuvolaan, josta lähete labraan HCG mittauksiin tänään ja perjantaina. Pian siis saa jotain varmistusta siihen, kuinka kävi.

Raskauden alkaessa keskenmeno ei oikeastaan pelottanut ja ajattelin ettei käydä edes varhaisultrassa. Nopeasti sitä sitten kuitenkin kiintyi siihen ajatukseen, että meille tulee maaliskuussa vauva ja pettymystä on nyt ilmassa tämän keskenmenoepäilyn kanssa. Tsemppiä muille epäilysten kanssa kärvistelijöille!

@Kuuttituutti mulla oli eilen ehkä dpo 23 (viikkoja 5+2), ja hcg oli noin 9950. Eli vähän viidennen viikon "viitteiden" ulkopuolella. Katotaan mitä se sanoo perjantaina. Progea ei mitattu.

Vointi edelleen pitkälti oireeton, orastava rintojen turvotuskin tuntui alkuviikolla kadonneen. Pahoinvointia tänään on aiheuttanut lähinnä eilinen ruoka, josta sain ehkä jonkun lievän ruokamyrkytyksen, ei ole sellainen raskausällötys ollenkaan vaan vatsan sekaisuuden olo, ja pelko ripulista 🫠🙈 Ja miehellä samaa, joten pelkkää raskautta se ei voi olla 😅 Toivottavasti menee ihan tällä lievällä epästabiiliudella ohi että pääsen huomenna siihen hcg -kontrollilabraan.

@Pantis toi arvohan on ihan super hyvä! Noin isoilla luvuilla se ei enää tuplaannu ja muistan että jollekin toiselle tollaisella tuhansien arvolla on sanottu että ei tarvitse kontrolloida. Jos muistan oikein niin 5000 asti tuplaantuu ka sitten nousu lähtee hidastamaan. Ou no mahdolliselle ruokamyrkytykselle! Toivottavasti olo helpottaa pian.

Ensimmäinen kirjoitus tänne ja heti tähän ”ikävimpään” ketjuun. Meillä menossa esikoisraskaus viikoilla 6+3, mutta joitain päiviä sitten alkoi pienen ruskean tuhrun jälkeen verisempi vuoto,joka eilen voimistui ihan runsaaksikin ja oli muutama kivulias kouristus mukana. Tänään vuoto jo huomattavasti vähäisempää kuin eilen, mutta melko varma fiilis siitä että tämä meni nyt kesken. Mulla ei tähän päivään mennessä ole pieniä alavatsan tuntemuksia lukuunottamatta mitään muita raskausoireita, mutta testi näytti melko selkeää plussaa heti ensimmäisenä myöhässä olleena kuukautisten alkamispäivänä ja vielä edellispäivänäkin. Tänään soittelin neuvolaan, josta lähete labraan HCG mittauksiin tänään ja perjantaina. Pian siis saa jotain varmistusta siihen, kuinka kävi.

Raskauden alkaessa keskenmeno ei oikeastaan pelottanut ja ajattelin ettei käydä edes varhaisultrassa. Nopeasti sitä sitten kuitenkin kiintyi siihen ajatukseen, että meille tulee maaliskuussa vauva ja pettymystä on nyt ilmassa tämän keskenmenoepäilyn kanssa. Tsemppiä muille epäilysten kanssa kärvistelijöille!
tsemppiä epävarmaan tilanteeseen 🧡 mun henkilökohtainen mielipide on että noilla viikoilla ultra kertoo enemmän kuin hcg mittaus. Nimimerkillä oon holauttanut pöntön täyteen verta noilla viikoilla ja silloin se ei ollut merkki keskenmenosta vaan ultrassa näkyi tyhjentynyt verisirppi kohdun ulkopuolella.

@Kuuttituutti mulla oli eilen ehkä dpo 23 (viikkoja 5+2), ja hcg oli noin 9950. Eli vähän viidennen viikon "viitteiden" ulkopuolella. Katotaan mitä se sanoo perjantaina. Progea ei mitattu.

Vointi edelleen pitkälti oireeton, orastava rintojen turvotuskin tuntui alkuviikolla kadonneen. Pahoinvointia tänään on aiheuttanut lähinnä eilinen ruoka, josta sain ehkä jonkun lievän ruokamyrkytyksen, ei ole sellainen raskausällötys ollenkaan vaan vatsan sekaisuuden olo, ja pelko ripulista 🫠🙈 Ja miehellä samaa, joten pelkkää raskautta se ei voi olla 😅 Toivottavasti menee ihan tällä lievällä epästabiiliudella ohi että pääsen huomenna siihen hcg -kontrollilabraan.
Ihan viitearvoissahan toi luku on, 5+2 on raskausviikko 6 ja sillon viitteet on 1 080 – 56 500 mIU/ml. Ainakin näiden Vaun sivujen mukaan. Sen suhteen ei siis huolta :) Kyllä ne sulle soittaa, jollei kontrollille ole tarvetta.

@Pantis toi arvohan on ihan super hyvä! Noin isoilla luvuilla se ei enää tuplaannu ja muistan että jollekin toiselle tollaisella tuhansien arvolla on sanottu että ei tarvitse kontrolloida. Jos muistan oikein niin 5000 asti tuplaantuu ka sitten nousu lähtee hidastamaan. Ou no mahdolliselle ruokamyrkytykselle! Toivottavasti olo helpottaa pian.
Mulla ei kontrolloitu enää kun arvo oli yli 39000 rv 7+0(jos oikein muistan), koska saattaa tosiaan lähteä laskuun/ei nouse. Mutta sanoi, että jos luku olisi ollut alle 20000 niin silloin olisi kontrolli otettu.

@Marzia aivan, on ollut vähän eri lähteistä riippuen onko jo 5+ nuo tuonne yli 50000, vai vasta se 7500 ja risat. Mutta siis ihan ok lukema kyllä. Huomennahan sen sitten näkee mihin suuntaan se elää.

Kirjoitin viikonloppuna että kaikki vähäiset oireet katosi ykskaks. Oli todella outoa, ja olin varma että kesken menee. Muutaman päivän oireet oli tipotiessään kunnes palasivat. Oireilu edelleen lievää, rinnat hieman arat ja herkästi tulee huono olo jollei muista syödä, muttei varsinaista pahoinvointia ole. Tietyt ruuat mitä tässä lomalla nyt syönyt, on alkaneet kyllä ällöttää, esim. Ajatus hampurilaisista, mitkä tavallisesti on suurta herkkua!

Joten kyllä se on tosiaan mahdollista, että oireilu voi vaihdella päivästä riippuen ja jopa kadota hetkeksi kokonaan:)

Edelleen oireetonta, huolestuttavaa🥹 Menin selaamaan paikallisen yksityisen ultran sivuja ja siellä olisi tänään iltasella aika… Esikoisesta ei osannu samalla tavalla jännittää. Se Nt-ultrakin menee kuitenkin vähintään 3vk päähän

Kirjoitin viikonloppuna että kaikki vähäiset oireet katosi ykskaks. Oli todella outoa, ja olin varma että kesken menee. Muutaman päivän oireet oli tipotiessään kunnes palasivat. Oireilu edelleen lievää, rinnat hieman arat ja herkästi tulee huono olo jollei muista syödä, muttei varsinaista pahoinvointia ole. Tietyt ruuat mitä tässä lomalla nyt syönyt, on alkaneet kyllä ällöttää, esim. Ajatus hampurilaisista, mitkä tavallisesti on suurta herkkua!

Joten kyllä se on tosiaan mahdollista, että oireilu voi vaihdella päivästä riippuen ja jopa kadota hetkeksi kokonaan:)
Täällä nyt vähän samaa havaittavissa. Oireet olivat tipotiessään ainakin viikon. Mutta eilen ja erityisesti tänään jotain tuttuja oireita hiipinyt takaisin kuvaan. Ainakin alavatsan nippailua, kuten esikoisesta, lievää turvotusta ja huonoa oloa. Myös vatsa ollut sekaisin ja ehkä rinnatkin vähän arat.🤞🏻

Edelleen oireetonta, huolestuttavaa🥹 Menin selaamaan paikallisen yksityisen ultran sivuja ja siellä olisi tänään iltasella aika… Esikoisesta ei osannu samalla tavalla jännittää. Se Nt-ultrakin menee kuitenkin vähintään 3vk päähän
Joo itsekkin välillä mietin että ei ole niin kauheasti oireita. Toisaalta esikoisestakaan ei vielä tässä kohtaa ollut muistaakseni pahoinvointia. Jotenkin olen vaan paljon ”hysteerisempi” tästä kuin esikoisen raskaudesta. Kai sitä on paljon tietoisempi kaikesta mitä voi käydä tai mennä huonosti.. pitäisi vaan yrittää pysyä positiivisena😌

Joo itsekkin välillä mietin että ei ole niin kauheasti oireita. Toisaalta esikoisestakaan ei vielä tässä kohtaa ollut muistaakseni pahoinvointia. Jotenkin olen vaan paljon ”hysteerisempi” tästä kuin esikoisen raskaudesta. Kai sitä on paljon tietoisempi kaikesta mitä voi käydä tai mennä huonosti.. pitäisi vaan yrittää pysyä positiivisena😌
Tämäpä🥹 Varsinkin tieto siitä miten rakasta sitä menettääkään jos niin käy.. Eipä se ultrassa ravaaminenkaan toki poista mahollisuutta keskenmenolle, se tapahtuu jos tapahtuu

Ei ollut noussut hcg kuin vajaalla 1000:lla, oli toissapäivänä 9958 ja tänään 10828.

Pahoinvointi on toki tehnyt lievää paluuta tänään, mutta silti huolestuttaa.

Odottelen mitä lääkäriltä tulee viestinä tai puheluna.

Lääkäriltä tuli viesti, että laittaa kiireisen lähetepyynnön naikkarille ultraan, varmaan epäilunä kohdunulkoinen raskaus, kun ohjeistus oli mennä heti päivystykseen jos tulee uusia kipuja tai hartiapistoa.

Ensi viikolla varmaan sitten ultrassa selviää lisää. 😞

/Edit: tai siis toivottavasti saan sen ultran ensi viikolle enkä myöhemmäksi. Hus:ssa kiireellinen voi olla mitä vaan 1-3 viikon välillä 🙃

Muokattu viimeksi:
@Pantis voi, olen tosi pahoillani epäselvästä tilanteesta 🥺❤️‍🩹 Toivotaan ettei ainakaan kohdunulkoinen olisi. Kunpa saisit ultran nopeasti ensi viikolle.

Viime yönä oli samanlaista kipua kuin edellisessä raskaudessa oli kaksi päivää ennen kuin keskenmeno-vuoto alkoi ja nyt mennään ihan samoissa päivissä.

Muuten on melko oireetonta ollut kokoajan ja raskaustestien viivat tummuivat hitaasti, en edes halunnut laittaa niistä kuvia tänne. Nyt en ole tosin viikkoon tehnyt kun ne loppuivat enkä ostanut lisää, kun oli reissu ja muutenkin niistä tuli vain paha mieli. Viimeisen tein siis ehkä 5+0 eikä viivat olleet tasavahvat.

Onneksi maanantaina on varhaisultra, olen tosi huolissani. Voi tosin olla, että jo ennen sitä alkaa vuoto. Viimeksi se alkoi 6+3 ja nyt on 6+1. 😔

Takaisin