Pelko keskenmenosta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimosa_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nyt kirjoitan tänne, vaikka luulin että jättäisin Maaliskuiset.. Mulla hcg:ta seurattu nyt erinäisistä syistä viime viikosta lähtien. Arvot olleet: 68, 110, 170, 277.. jokainen otettu 48 tunnin välein. Hcg ei siis tuplaannu, mutta nousee hitaasti. Oon lääkärin mukaan juuri raja-arvoilla kokoajan, kun heidän rajansa vielä mahdollisesti tavalliseen raskauteen on 63% nousu 48 tunnin sisällä..

Oon jo itkenyt tätä keskenmenona (ollut vatsakipuja ja tullut vaaleanpunaista/ruskeaa valkovuotoa), ja nyt kokoajan yritän suojella omaa sydäntä, vaikka joka HCG nousu nostaa toiveita siitä, että jos tämä raskaus oikeasti onnistuisi. Toivon, että saan ultran ensi viikolle, niin tää epätietoisuus helpottaisi. Tää nyt viides raskaus ja meillä yksi elävä lapsi, eli kokemusta keskenmenoista eri viikoilla valitettavasti on 😔 kokoajan vaan toivon, että jos on mennäkseen kesken, menisi mahdollisimman nopeasti, mitä myöhäisempi, sen kamalampi 💔

Eniten ihmetyttää, että näillä alhaisillakin HCG arvoilla mulla on jo pahoinvointia (meinasin tänään oksentaa) ja hirveää väsymystä.. Oon nukkunut joka päivä päikkärit. Inhottaa kärsiä oireita, jos tämä raskaus ei pääty hyvin 💔😔

Sanokaa joku, että on normaalia tuntea koko ajan painetta alavatsalla (oikealla puolella) ja selässä sekä alavatsalla kipua vähän väliä. 4+3 nyt vasta menossa kuukautisten mukaan. Pelkään kohdunulkoista.
Mulle päivystyksessä sanottiin että ulkoisessa kipu usein on terävää ja tosi kovaa yhdellä puolella. Mutta jos epäilyttää, niin kannattaa käydä tarkastamassa tilanne ❤️ mutta paineentunne on mun mielestä ihan normaalia.

@JospaJoskus mulla on kans ollut ns menkkakipuja koko ajan, välillä kipeitäkin. Myös selkä ja lantio kipeänä. Neuvolatätin mukaan normaalia, mutta jos kipu menee tosi teräväksi ja vihlovaksi niin sitten kuulemma parempi käydä tarkistuttamassa. Toivotaan, että on ihan oikeassa paikassa. ❤️

Sanokaa joku, että on normaalia tuntea koko ajan painetta alavatsalla (oikealla puolella) ja selässä sekä alavatsalla kipua vähän väliä. 4+3 nyt vasta menossa kuukautisten mukaan. Pelkään kohdunulkoista.
Minulla edellisessä raskaudessa tuntui usein vasemmalla puolella. Ei ollut kuitenkaan kohdunulkoinen vaikka sitä silloin pelkäsin.

Onpa tosi piinaava tilanne @Jolinda, voimia epätietoisuuden keskelle 🩷 Miten pitkään sun pitää vielä varhiasultraa odottaa?
Kiitos ❤️ varasin yksityisen ultran ensi perjantaille, oli vaan yksi aika jäljellä 😅 silloin olisi kai 6+6.. eli jotain pitäisi näkyä. Toivon kyllä, että saisin lääkärin kautta ultran tai lähetteen ennen sitä, mutta vähän epäilen. Nyt lääkäri haluaa tehdä taas uuden HCG mittauksen huomenna. Heidän mukaan normaalin nousun raja on 63% ja mun nousu on 62.9%, eli voi tarkoittaa mitä vaan. Hyvä, että arvoja seurataan, mutta kyllä se ultra olisi kiva pian 😅 luulisi että sillä saisi sen selkeyden.

Kiitos ❤️ varasin yksityisen ultran ensi perjantaille, oli vaan yksi aika jäljellä 😅 silloin olisi kai 6+6.. eli jotain pitäisi näkyä. Toivon kyllä, että saisin lääkärin kautta ultran tai lähetteen ennen sitä, mutta vähän epäilen. Nyt lääkäri haluaa tehdä taas uuden HCG mittauksen huomenna. Heidän mukaan normaalin nousun raja on 63% ja mun nousu on 62.9%, eli voi tarkoittaa mitä vaan. Hyvä, että arvoja seurataan, mutta kyllä se ultra olisi kiva pian 😅 luulisi että sillä saisi sen selkeyden.
Onneksi on tuo ensi perjantain ultra kuitenkin takalautana, siellä varmasti asiat selkiytyy viimeistään, jos ei julkiselta apuja sitä ennen. 💛 Tosiaan olisi kyllä oikeus ja kohtuus että pääsisit jo vaikka alkuviikosta julkiselle ultraan, eikö noin 7. viikon alusta pitäisi sykkeiden jo näkyä? Toivotaan loppuun asti että siellä olisi vähän epätavallisesta hcg-noususta huolimatta joku sitkeä tyyppi matkassa, elossa ja oikeassa paikassa. 🌈

Mua jännittää nyt ihan hirveästi se torstain ultra. Oon viikonloppuna jo itkeny valmiiksi sitä ettei siellä olekkaan vauvaa tulossa. Mulla on tasaisen vähän ollut oireita, selkeimpänä närästys. Nyt ei oo närästäny ihan niin hirveästi niin tietty pelkään pahinta. Liks mulla oli ihan hitusen verran vuotoa, mutta lääkäri epäili, että johtuu cyclogestistä mikä mulla on täs tukena. Kuulemma voi kuivattaa limakalvoja. Jotenkin mieli nyt valmistautuu pettymykseen koko ajan.

Mä niin ymmärrän sua kun itsestäkin tuntuu ihan samalta. Ei uskalla jotenkin luottaa ja uskoa 😶❤️
Mua jännittää nyt ihan hirveästi se torstain ultra. Oon viikonloppuna jo itkeny valmiiksi sitä ettei siellä olekkaan vauvaa tulossa. Mulla on tasaisen vähän ollut oireita, selkeimpänä närästys. Nyt ei oo närästäny ihan niin hirveästi niin tietty pelkään pahinta. Liks mulla oli ihan hitusen verran vuotoa, mutta lääkäri epäili, että johtuu cyclogestistä mikä mulla on täs tukena. Kuulemma voi kuivattaa limakalvoja. Jotenkin mieli nyt valmistautuu pettymykseen koko ajan.

Siis mä varmaan oon yks ainoita ketä ei oo menossa varhaisultraan, että koitan luottaa odottaa ekaan neuvola ultraan, mutta jännittää teidän puolesta ketkä ootte menossa ja toivon että täältä jokainen saisi kuulla sen sydämen tykytyksen ja kuulla että kaikki on hyvin❤️🙏 tsemppiä!❤️

Täälläkin on pelko keskenmenosta. Alkuraskaus on ollut toistaiseksi niin vähäoireista, että miettii useinkin onko siellä kohdussa ketään ja onhan kaikki varmasti hyvin 😩
Takana yksi todella varhainen keskenmeno. Varhaisultra varattu ja yritämme miehen kanssa malttaa sinne asti. Kunpa saisimme hyviä uutisia siellä 🙏🏻

Täälläkin on pelko keskenmenosta. Alkuraskaus on ollut toistaiseksi niin vähäoireista, että miettii useinkin onko siellä kohdussa ketään ja onhan kaikki varmasti hyvin 😩
Takana yksi todella varhainen keskenmeno. Varhaisultra varattu ja yritämme miehen kanssa malttaa sinne asti. Kunpa saisimme hyviä uutisia siellä 🙏🏻

En tiedä lohduttaako, mutta oireet tai oireettomuus ei välttämättä kerro sikiön voinnista mitään. Valitettavasti, alkuraskaudessa oireet voi oikeesti vaihdella päivittäin ja välillä tuntea olonsa normaaliksi.

Itselläni keskeytymiset eivät "oireile", joten omista oireistani en voi tietää onko kaikki kunnossa vai ei. Ainoa asia mihin luotan on ultraan.

Itsellä takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ja yksi varhainen keskenmeno, kyllä sen vaan tiesi, että on mennyt kesken, koska aivan kaikki oireet katosi. Nyt rv 7+1, Rinnat edelleen kipeät, muttei niin paljon kun aiemmin ja tottakai sitä heti miettii alkaako nyt hiipumaan. Lievää pahoinvointia on jos en muista syödä koko ajan, mutta sitä miettii myös voiko johtua näistä helteistä. Aiemmat 2 onnistunutta raskautta on kyllä myös olleet tosi vähäoireisia, mutta silloin olin myös nuorempi ja ikä kuitenkin lisää keskenmenon riskiä, aivan kuten aiemmat keskenmenotkin.

Anyway, eilen otettiin hcg ja tulos oli 39500, terkka soitti tänään että ei ole tarvetta kontrolloida, koska kun arvo on jo niin korkea, se ei välttämättä enää nouse niin paljon, tai saattaa pysyä samana/laskea ja antaa siten väärän kuvan raskauden etenemisestä. Hcg siis kontrolloitiin aiempien keskenmenojen vuoksi, keskenmenot olleet molemmat n. Vkolla 8 joten ei tässä nyt vielä uskalla huokasta.

Siis mä varmaan oon yks ainoita ketä ei oo menossa varhaisultraan, että koitan luottaa odottaa ekaan neuvola ultraan, mutta jännittää teidän puolesta ketkä ootte menossa ja toivon että täältä jokainen saisi kuulla sen sydämen tykytyksen ja kuulla että kaikki on hyvin❤️🙏 tsemppiä!❤️
Mä aattelin kans, että en tällä kertaa mee varhaisultraan. Meillä pitäis mennä yksityiselle johonkin naapurikaupunkiin, ja melkein pitäis lähtee koko perheellä, kun mulla ei oo ajokorttia ja ei ne mestat ihan helppojen julkisten yhteyksien päässä oo.

Mutta sit mietin et meillä ei kyllä neuvolassa ultrata eikä ekassa neuvolassa ees kuunnella dopplerilla, niin nt-ultraan on kyllä pitkä aika oottaa varmistusta, että onko raskaus edenny normaalisti 😬 Eilen rupes tuntuu myös, et nyt kun tällä kertaa ei oo ollut keskenmenon pelkoa (kun oli ylläriraskaus), niin varmaan meneekin kesken tai tulee muita ikäviä uutisia. Aiemmissa raskauksissa oon pelännyt kaikkea mahollista niiden alusta loppuun, vaikka kaikki on mennyt hyvin 😅

Mä aattelin kans, että en tällä kertaa mee varhaisultraan. Meillä pitäis mennä yksityiselle johonkin naapurikaupunkiin, ja melkein pitäis lähtee koko perheellä, kun mulla ei oo ajokorttia ja ei ne mestat ihan helppojen julkisten yhteyksien päässä oo.

Mutta sit mietin et meillä ei kyllä neuvolassa ultrata eikä ekassa neuvolassa ees kuunnella dopplerilla, niin nt-ultraan on kyllä pitkä aika oottaa varmistusta, että onko raskaus edenny normaalisti 😬 Eilen rupes tuntuu myös, et nyt kun tällä kertaa ei oo ollut keskenmenon pelkoa (kun oli ylläriraskaus), niin varmaan meneekin kesken tai tulee muita ikäviä uutisia. Aiemmissa raskauksissa oon pelännyt kaikkea mahollista niiden alusta loppuun, vaikka kaikki on mennyt hyvin 😅

Tohon sydänäänien kuunteluun sanottava, että ihmettelen ettei niitä tääläkään yritetä edes kuunnella dopplerilla ennenkuin ekan kerran rv 16, väittävät ettei kuulema kuulu aiemmin. Kuitenkin yli 10 vuotta sitten kun olen edellisiä odottanut, molemmissa raskauksissa kuunneltiin sydänäänet neuvolassa jo rv 8-9 ja hyvin kuului! Toki tiedossa on, kuten silloinkin mulle sanottiin, että ihmisillä kenellä on ”paljon vatsanpeitteitä”- ei sä välttämättä kuulu vielä tossa vaiheessa ja siksi niitä ei ehkä edes yritetä kuunnella. Mutta oon ite ainakin ihan yhtä hoikka kun vuosia sitten, niin tuntuu hassulta selitykset. Luulisi että tekniikka olisi kehittynyt vuosien aikana eteenpäin, eikä mennyt taaksepäin :D

Nyt DPO19 ehkä. Raskaustestin viivat eivät ole läheskään yhtä vahvat ja viikkonäytöllisestä sain 1-2 vko (pitäisi olla 4+5 eli 2-3?) 😔 Usko onnistuvaan raskauteen on aika matala 😔 Onhan noissa hormonitasoissa suurta yksilöllistä eroa, viidennellä viikolla jonkun taulukon mukaan 18-7340 eli yritän vielä pysyä toiveikkaana. Huolestuttaa kuitenkin kovasti.

Edellinen raskaus meni kesken ja tiedän, että toinen samanlainen putkeen tuntuisi vielä pahemmalle ja kun yhtään onnistunutta raskautta ei ole ollut, alkaa pelottaa, saadaanko ikinä lasta. Vaikka tiedän, että monilla on ollut kivisempi polku ja silti lopulta onnistunut ❤️

@NnyytiN kiitos ❤️ kyllä tämä raskaus meni kesken 💔😩 HCG nousi vain 25% viime mittauksessa ja alkoi verisempi vuoto, vaikka sitä ei vielä paljon tule 😩 ei auta kuin toivoa, että edes tämä prosessi menisi helposti ja nopeasti ohi.

Paljon onnea ja tarrasukkia kaikkien odotukseen, toivon, että loppu maaliskuiset saa vauvat syliin asti ❤️🌈

Nyt DPO19 ehkä. Raskaustestin viivat eivät ole läheskään yhtä vahvat ja viikkonäytöllisestä sain 1-2 vko (pitäisi olla 4+5 eli 2-3?) 😔 Usko onnistuvaan raskauteen on aika matala 😔 Onhan noissa hormonitasoissa suurta yksilöllistä eroa, viidennellä viikolla jonkun taulukon mukaan 18-7340 eli yritän vielä pysyä toiveikkaana. Huolestuttaa kuitenkin kovasti.

Edellinen raskaus meni kesken ja tiedän, että toinen samanlainen putkeen tuntuisi vielä pahemmalle ja kun yhtään onnistunutta raskautta ei ole ollut, alkaa pelottaa, saadaanko ikinä lasta. Vaikka tiedän, että monilla on ollut kivisempi polku ja silti lopulta onnistunut ❤️
Voi ei, toivottavasti viivat kuitenkin vahvistuisivat ja tämän pienen saisit syliin asti❤️
Mulla tais leffaviivat tulla siinä dpo21-22 paikkeilla, et toivottavasti toivoa vielä on❤️

@NnyytiN kiitos ❤️ kyllä tämä raskaus meni kesken 💔😩 HCG nousi vain 25% viime mittauksessa ja alkoi verisempi vuoto, vaikka sitä ei vielä paljon tule 😩 ei auta kuin toivoa, että edes tämä prosessi menisi helposti ja nopeasti ohi.

Paljon onnea ja tarrasukkia kaikkien odotukseen, toivon, että loppu maaliskuiset saa vauvat syliin asti ❤️🌈
Voi ei. 😪 Ei sanat riitä, sä oot joutunut kokemaan niin hirveästi. Halaukset 💜

Takaisin