Peitteletkö nukkuvaa lasta?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Jos lapselta on lähtenyt peitto päältä nukkuessa, peitteletkö hänet uudelleen?

Tuli mieleen, kun me ei tavallisesta peitellä kun taas sekä omilla isovanhemmilla että pojan isovanhemmilla taitaa olla tapana tätä tehdä. Nyt poikkeuksena voidaan peitelläkin, kun on niin kylmä. Kyllä lapsi sen peiton sitten itse päälleen takaisin järjestää, jos tulee kylmä. Ja mahdollisesti on potkinut pois päältään juuri siksi kun on kuuma. Näin isompana siis, vauvalla toki eri asia.
 
Ei kyllä tule peiteltyä paitsi kun nukkuu ulkona päiväunia. En peitellyt edes vauvana. Ajattelin, että potkii peiton pois, koska on kuuma.
 
Meillä ei ole peittoa ollut pojalla enää pitkään aikaan. Unihaalari, jossa on umpinaiset jalkaterät, riittää kun poika on aikamoinen kuumakalle. Umpiteräiset siksi, ettei pääse raapimaan ihoaan verille nukkuessaan. Poika on kyllä nyt viime aikoina ruvennut leikkimään nukkumaan menemistä, ja silloin ottaa peiton käyttöön, tosin en malta kauaa olla siellä paikallaan :)
 
Saatan kevyesti peitellä varsinkin jalat. Muuten poika tykkää olla vähän viileämmässä.
 
En peittele enää nukkuvaa lasta. Olen huomannut, että jo alle 1v kaikki osannut unissaan vetää itse peittoa päälle jos ollut tarvetta
 
Peittelen, koska minusta on jotenkin ihanaa peitellä lapsi. Joo, osaavat ne kääriytyä peittoon itsekin ja tarvittaessa potkivat peiton uudestaan pois. Mutta sen yhden kerran kun nukkumaan mennessäni lapsia vilkaisen, laitan peiton päälle ja paijaan vähän. Meidän koti muutenkin jäähtyy yöllä sen verran että vaikka illalla olisi kuuma, voi yöllä olla jopa viileää.
 
Aiemmin poika ei huolinut peittoa lainkaan, mutta nyt viime aikoina on ruvennut haluamaan peiton päälleen nukahtamisen ajaksi. Potkii kyllä sen pois varmaan aika pian sen jälkeen kun on nukahtanut, mutta se on ehdottomasti oltava nukkumaan mennessä, oli hellettä tai ei :)
 
Takaisin
Top