PCO + säännöllinen kierto + clomifen?

*Claudia*

Vasta-alkaja
Moi,

Kiinnostaisi tietää, onko kenellekään määrätty clomifenia jos kk-kierto on suht säännöllinen? Onko kenelläkään todettu PCO-tyyppisiä monirakkulaisia munasarjoja, mutta kuitenkin säännöllinen kk-kierto? Itselläni tilanne, että olen reilun vuoden ollut ilman ehkäisyä, eikä raskautumista ole tapahtunut. Kuukautiset on kuitenkin säännölliset, kierto pitkähkö ( 29-32), ja ovistestiin olen useasti saanut plussan. Ilmeisesti se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita, että ovulaatio välttämättä tapahtuisi? Onko kenelläkään kokemusta samantyyppisestä tilanteesta, miten olette onnistuneet raskautumaan? Käytetäänkö clomifenia ainoastaan tilanteissa, joissa ovulaatiota ei tapahdu?
 
Aika samanlainen tilanne täällä kuin sinullakin. Vuoden verran ollaan yritetty raskautua, tuloksetta kuten arvata saattaa... Kuukautiskierto itsellänikin suht säännöllinen 32-35 päivää ja todistetusti (sekä cb:n ovismittarilla että kierronkartoituksessa todettu) ovuloin ainakin useimmiten. Joka kuukausi en ole jaksanut alkaa ovulaatioita metsästämään. Säännölliset kuukautiset ja noi ovistikkujen plussat kyllä sinunkin kohdalla viittaisivat siihen että ovuloit, tuskin siitä siis kiikastaa :)

Meillä lapsettomuustutkimusten perusosuus takana eikä kummastakaan löytynyt mitään sen kummallisempaa "vikaa". Itselläni tosin myös PCO- tyyppiset munasarjat mutta niiden ei kuulemma pitäisi haitata raskautumista jos& kun sännöllinen kierto ja ovulaatio tapahtuu :)
Meille jo parikin lääkäriä puhunut clomien aloittamisesta oman oviksen "buustaamiseksi" vaikka ovuloinkin luomusti. Itse olen hieman skeptinen asian suhteen sillä jos/kun ovulaatio tapahtuu muutenkin niin en täysin ymmärrä mitä nuo (pelkät) clomit tilannetta auttaisi. Mutta eipä tuosta kokeilusta haittaakaan varmasti olisi. Nyt kesä vielä meillä mennään luomuna ja syksyllä alkavat hoidot.
 
Takaisin
Top