Naimisissa voi olla ja parisuhteen voi saada toimimaan myös niin, että puolisoilla on omat kodit.
Jos teillä on kovasti riitoja ja mies huutaa ja raivoaa, niin voisi rauhoittua omassa kodissaan ja sinulla olisi lasten kanssa turvallista omassanne.
Totta tämäkin. Lisäksi oman kokemuksen vuoksi haluan sanoa, että kannattaa itse pitää mielessä tuo miehen avun hakeminen. Ts. jääkö vain puheeksi, vai tuleeko myös tekoja. Onko anteeksipyyntö vain mekaaninen silloin, kun sitä vaadit tai suutut, vai tapahtuuko muutosta asioissa, joita anteeksi pyytää. En tarkoita, että sun mies näin toimisi, mutta oma ex kyllä. Jossakin välissä havahduin siihen, että apua ei ollut hakenut, anteeksipyynnöt olivat loppuneet ja tilalle oli tullut peittelemätön "niin mutku sä" -syyttely. Kärjistyi siihen, että heräsin hänen lyönteihinsä, kun ilmeisesti nukuinkin väärin. Meillä kuitenkin henkinen väkivalta oli "se juttu", alkoi raivoamisesta, laajeni vielä paljon pahemmaksi. Lasten turvallisuuden tunne on tärkeää , mutta niin on myös sinun
Mä itse ainakin sokeuduin sille parisuhteessa ja vaikka erosta on jo viisi vuotta, sain paniikkikohtauksen vain pari viikkoa sitten , kun nykyisellä meni hermot. Hän ei uhannut, huutanut, raivonnut, vaan ainoastaan hermostui ja kiroili, ei edes minulle. Näin en reagoinut exän kanssa . Päinvastoin, pysyin yleensä hyvin rauhallisena (tai kaiken alussa vielä suutuin takaisinkin). Nyt kun turvallisuuteen on taas tottunut, tulee traumat helpommin pintaan. Omia kokemuksiani en toivo kenellekään, siksi tästä kirjoitin. Rakastaa voi hurjasti sellaistakin, joka toimii väärin. Toisen rakkauden osoituksena tuollaisessa hankalassa tilanteessa näkisin sanojen sijaan teot oikeaan suuntaan. Toivon kaikkea hyvää teille