Onpa ikävää :( Ootteko olleet kauankin yhdessä? Kun jossain vaiheessahan ilmeisesti (lukemani perusteella) tulee sellaisia jaksoja, että kaikki mättää... jotain niitä parisuhteen kehitysvaiheita tms. joita en jaksanut siellä neuvolan perhevalmennuksessa kuunnella.
Kyllä muakin silloin otti päähän, kun käytiin miehen kans keskustelemassa meidän suhteesta, kun meillä oli mies- ja naisohjaaja (vai millä nimikkeellä ne nyt sitten meneekään) ja tuntui, että se miesohjaaja piti mua syyllisenä kaikkeen. Oma mieheni oli iloinen, kun hänestä tuntui, että se miesohjaaja ymmärsi hänen näkemyksiään ja oli paljon kivempi, ettei tarvinnut vaan naispuoliselle (joka olis kuitenkin muka ollut vaan mun puolella) jutella. Tai okei, eihän se mua kaikkeen pitänyt syyllisenä, mutta mun olis pitänyt muuttaa itsessäni ties mitä hänen mielestään ja mieheni sitten ei olis tarvinnut tehdä niin suuria muutoksia itsessään. Ja yksikin kerta tuntui, että koko tunti jauhettiin vaan siitä, olenko mä mustasukkainen, vaikka mielestäni sanoin, että mulla on tiettyjä periaatteita, joita toivon, että kunnioitetaan, vaikka niistä ei oltaisi samaa mieltä. Että sikäli jäi vähän paska fiilis siitä, mutta kyllä se myös auttoi meitä eteen päin.
Mua otti päähän ennen se, että miehellä on huono tapa vittuilla koko ajan ja vääntää vitsiä mulle herkistäkin asioista. Varsinkin tuossa synnytyksen jälkeen, kun en tuntenut itseäni kovin kauniiksi, niin huomautteli mun ulkonäöstä ihan herjalla kuulemma. Sitten yks kerta mietin ihan keskenäni tuota herjan heittämistä ja tulin siihen tulokseen, että ollaan oltu viis vuotta yhdessä ja oon monta kertaa vuosien varrella pyytänyt mieheltä, että lopettais sen vittuilun, mutta asiaan ei ole tullut muutosta. Joten tuskin siihen tuleekaan. Päätin, että mullahan ei ole niin huono itsetunto, että annan tuollaisen vitsien vääntämisen (josta tiedän, että mies ei tarkoita pahalla) loukata mua. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos keksin jotain hyvää letkautettavaa takaisin, niin letkautan, mutta muutoin en noteeraa. Ja on toiminut :) En myöskään lähde väittelemään homoista tai politiikasta miehen kanssa. Siitä tulee vaan riita.. Kunhan ei puhu homoista pahaa mun homoystävien kuullen.