Parisuhde tai ei

Me on oltu yhdessä reilu 8 vuotta. Mies oli miettinyt lapsiasiaa useamman vuoden, ennen kuin päätti mainita siitä mullekin. Itsellä on nyt jo aikuinen lapsi ja olin ajatellut että pikkulapsiaika on jo takana, vaikka kovin lapsirakas oonkin. Ollaan nyt harmiteltu kun meni näin myöhälle iälle eikä olekaan enää ihan helppoa. Olis pitänyt aloittaa aiemmin, mutta onhan se iso elämänmuutos.

Toista yhteistä oon ite toivonut jo edellisen odotusaikana kun ajattelen, että sisaruus on suuri rikkaus. Puoliso lämpesi ajatukselle vähän hitammin, mutta on kakkoselle ollut hänellä nimi jo kauan. Itse koen että hyvin jaksetaan toinenkin pieni mutta tästä on pitänyt välillä jutella enemmänkin. Kovasti toivotaan kyllä, että nyt olis meidän vuoro. ❤

Ollaan oltu yhdessä ~6 vuotta, kihloihin mentiin kesällä -23. Ja tosiaan raskaus tuli yllätyksenä molemmille ja jostain syystä pelkäsin(?!), että mies suuttuu kun kerron raskaudesta😆 Mutta hän olikin tapansa mukaan viilipytty, kun itse olin ihan shokissa. Ollaan kyllä puhuttu, että haluttaisiin joskus lapsia, mutta tuntuu ettei oikeaa aikaa ole koskaan ollut. Aina on koulua, töitä, koiranpentua tms ollut ’tiellä’ 😆 Noh toisaalta, onko ikinä sitä oikeaa aikaa? Nyt vaan pitää yrittää asennoitua tähän, että vauva on tulossa ja elämä muuttuu😊

Saa nähdä miten nyt käy, kun meidän oli tarkoitus mennä ’salaa’ naimisiin ensi vuonna ja pitää sen jälkeen juhlat läheisille, joissa paljastamme, että ’tadaa nää onki meidän häät!’. Vauva luultavasti nyt hieman muuttaa suunnitelmia🤔

Olen itsellinen äiti. Lähdin hoitoihin vuonna 2020, kun pitkäaikainen parisuhde päättyi juuri lapsihaaveiden vuoksi.
Haasteita riitti, mutta lopulta IVF tuotti tuloksen. Esikoinen syntyi 2023 toukokuussa. On ollut ihanaa ja raskasta samaan aikaan, mutta olisin katunut vain sitä etten olisi lähtenyt yrittämään.
Oon koko ajan mennyt sillä mentaliteetilla, että ensin lapset ja sit parisuhde. En halua enää ketään vaarantamaan mun lapsihaaveita. 😅
Hienoa, mulla pari ystävääkin samassa tilanteessa, on ollut mielenkiintosta seurata sitä polkua. ❤️

Takaisin