Pääasiassa ei tarvitse puuttua, vaikka kumpikin ollaan ehkä liikaakin puhelimella. Ollaan puhelimella jonkin verran myös esim. kahdestaan ollessa illalla. Mutta en näe sitä sinällään sen pahempana kuin jos katsottaisiin telkkaria tai luettaisiin kirjaa. Silloinkaan ei keskity siihen toiseen ihmiseen. Joskus on jompikumpi saattanut joutua herättämään huomion että mulla on asiaa, laitatko puhelimen pois. Pääasiassa kuitenkin keskustellessa puhelimet on poissa. Ystävyys ja parisuhde on siitä erilaisia, että ystävää näkee silloin tällöin, mutta se oma kulta on paikalla lähes kokoajan. (Toki poikkeuksena jos on erilaiset työajat. Lähtökohtaisesti kuitenkin useamman tunnin joka päivä.) Enkä minä jaksa olla läsnä toiselle ihmiselle ihan koko hereilläoloaikaa. Introverttinä koen sen raskaaksi. Ja haluan ylipäätään tehdä välillä muutakin kuin olla lasten kanssa tai keskustella puolison kanssa.
En kuitenkaan sano liian puhelimella olon olevan hyväksi tai ettei se voisi haitata parisuhdetta. Toki se haittaa, jos se vie aikaa puolisolta tai ei keskity toiseen silloin kun pitäisi. Omalla kohdallani en kuitenkaan usko sen vaikuttavan parisuhteeseen. Sen ajan mitä olen illalla puhelimella käyttäisin silti omaan puuhasteluun, vaikka en olisi puhelimella.