Parisuhde ja raskaus

Cara*

Sanavalmis juttuseppä
Marrasmammat 2018
Kesä-äidit 2020
Millä mielin miehet ovat ottaneet uutisen vastaan?
Meillä pieni alkupaniikki, vaikka ihan suunniteltu raskaus oli ja nyt innostus. Miehellä on vaan vähän vaikeuksia ymmärtää mun mielialoja ja ajatuksenjuoksua, sekä väsymystä ja aamuheräilyä.
 
Meillä on suorastaan kilpailu meneillään, kumpaa väsyttää miehen työpäivän jälkeen enemmän ja kumpi joutuu pihalle juoksemaan lapsen kanssa. Sillä on kiireistä töissä ja tajuan kyllä, että sitäkin väsyttää. Mut se ei vaan voi ymmärtää miten jäätävää tämä raskausväsymys voi olla. Ja että sekin on hyvin todellista eikä mee vain tsemppaamalla ohi.

Suhtautuminen raskauteen on sinänsä positiivista, ja mun mies tätä toista lasta haluaa enemmän kuin minä. Mulle vois riittää yksikin.
 
Yhdessä päätettiin yrittää lasta, niin hyvin on ottanut ja on mukana kaikessa. (ennen plussaa mies oli se joka stressasi enemmän jos ei onnistukaan..) Onneksi tajuaa että väsymys, huono olo yms. kuuluu asiaan :) Melkein yllätyin kun ei kieltänyt tekemästä lumitöitä :D
 
Ei oikein ymmärrä miten huonovointinen olen tällä hetkellä. Pikkuhiljaa alkaa lämmetä vauvalle. On molemmille toivottu, mutta ehkä kasvava vatsa tekee asiasta konkreettisen.
 
Mies meni hermosavuille, kun tein testin ja veti vielä toisen perään, ku kävin ilmoittamassa et plussaa näytti. Sisällä hän sit virnuili ja sanos ettei oikein tiedä mitä sanoa, mut hyvä juttu tää on. Hetken pohdittuaan alko sit kysymystulva, et mitä tehdään asunnon kanssa, entä auton ja töiden, koska raskaus alkaa näkyä ja koska vauva syntyy jne jne.
Nyt sit huolehtii kovin mun ruokavaliosta, syömisistä ja jaksamisesta :Heartblue
 
Mies kovasti mukana kun yhteinen ”projekti” tämä on :) mut sit eriasia miten ymmärtää vai ymmärtääkö mun jatkuvaa huonoa oloa, oksentelua ja jäätävää väsymystä. Sano jo et Pitäskö mennä lääkäriin ettei tää nyt normaalia voi olla :) hänelle eka lapsi...
 
Meillä mies innostui niin et kailotti isoon ääneen työpaiklla ”TOINEN LAPSI”. Että joo, innoissaan oli. Ja on edelleen. Onneks ei ollut montai kuulemassa ja oli saanut sanottua et jospa eivät jakais tietoo eteenpäin.
 
Olen uudessa suhteessa ja vasta 3 kk takana.molemmat halusi lasta kovasti mutta nyt kun se onnistui alan tajuamaan ettei mies olekaan valmis.on mua nuorempi ja tuntuu että menovaihde on edelleen päällä.tuntuu tosi pahalta.yritän pysyä iloisena silti sillä tämä on varmaan mun viimeinen lapsi ja olen odottanut kovasti että saisin vielä yhden.
 
Meillä mies ei vielä ole suuresti tunteit osoittanut. Ei usko vielä ihan todeksi, ehkä sitten, kun saadaan eka ultrakuva :) mies on kyllä muutenkin hyvin rauhallinen, viilipytty. Onneksi näin, jos tulisikin vaikka ikäviä uutisia. Kuitenkin meille molemmille yhtä odotettu ja tervetullut asia :)
 
Meillä mies laskee rvt itte ja koko ajan kehuu ihanaksi ja kauniiksi. Paaaaaljon enemmän kuin normisti. Kiva siinä sit ku ittee kiukuttaa kaikenlaiset asiat ja toinen vaan rakastaa :D
Yritystä 3,5v ja yksi kkm takana niin sekin vaikuttaa.
 
Meillä on mies kovasti innoissaan ja mukana niin paljon kun pystyy. Lisäksi hän myös kovin huolehtivainen ja pyytämättä hoksaa tehdä kotona asioita mitkä mua ällöttää tällä hetkellä paljon, kuten tiskikoneen täyttäminen. Ja vielä bonuksena hänellä on omassa kännykässään raskaus appi josta seuraa viikkojen etenemistä :)
 
Meillä miehen hidas lämpeneminen selittyy kai osin sillä,että takana on marraskuussa ja tammikuussa km. Ekalla kerralla oli innoissaan etsimässä vauvan tarvikkeita. Toisessa mietti nimeä.
 
Vuosia tosiaan yritetty. Mies mua tukenut kun oon ottanut asiat raskaammin kuin hän. Nyt plussan jälkeen mielissään mutta tottakai jännittää paljon. Ja varmasti aina enemmän mitä enemmän raskaus etenee :)
 
Meillä on kokoajan enenevissä määrin selkeesti innoissaan. Kun käytiin alkuraskauden ultrassa, niin siellä sitten kun sydänääni kuultiin ja nähtiin konkreettisesti se pieni toukka monitorissa, niin oli ihana nähdä kun miehenkin kasvoilla oli vaan aurinkoinen hymy. :happy: Se oli tosi yllättynyt, että tää raskaus tuli niin nopeasti, ettei osannut ehkä aluksi oikein sisäistääkään. Enkä kyllä minäkään toisaalta osannut odottaa, että heti tärppää! :hilarious:

Nyt mitä pidemmälle tässä mennään kokoajan, niin mies enemmän ja enemmän huomioi, halailee ja söpöilee ja nyt on alkanut vähän masua paijailemaan vaikka se ei oikeastaan vielä mitenkään päällepäin ole kasvanutkaan. Ja on netistä katellut, että miten raskaus etenee viikko viikolta yms.
Ihanaa seurata miten tulee uusia puolia ihmisessä esiin, vaikka ollaan yhdessä oltu jo vuosikymmen ja luulee tuntevansa niin läpikotaisin toisen kun mahdollista. Jännittävimpiä aikoja suhteessamme nyt eletään. :Heartred
 
Hyvin otti asian. Minua vähän jännitti kertoa, koska olemme tunteneet vasta viime vuoden lopulta. Kuitenkin mies otti asian tosi hyvin. Taloudellisia asioita hän vaan alkoi heti pyöritellä päässä, mikä mua vähän jurppi alkuun, koska minulla lähinnä oli mielessä, miten selviydyn raskaudesta ja opinnoista. Mutta tottahan toki taloudelliset asiat ovat tärkeitä. Mies oli iloinen ja yllättynyt positiivisesta testistä ja lupasi, että hän on hyvä isä. :Heartpink
 
Oma mies oli ihanan onnellinen kun tein plussatestin. Ei voinut uskoa että tulee isäksi. Onneksi ymmärtää tosi hyvin että oon koko ajan aivan poikki ja olen yrittänyt selittää että äksyilyt liittyy hormoneihin. Ultrassa oli niiiin ylpeänä. :Heartred
 
Takaisin
Top