Parhaat lastentarvike- ja vaatekirpparit!

Vilukissa

Vauhtiin päässyt keskustelija
Olisiko teidän mielestä järkevää jaella vinkkejä ja listata hyviksi havaittuja lastentarvikekirppareita ja second hand -myymälöitä? Itse olen ostanut melkein kaikki vaatteet (ja valtavasti muutakin) vauvalle kirppareilta :) 

Omat suosikkini ovat ainakin tähän mennessä:
- Nella ja Nuttu (Espoon Länsikeskus, todella hyvälaatuista tavaraa ja mukavat tilat)
- Femmatori Tuusula (sekalaista tavaraa mutta aika paljon vauvoille/lapsille)
- Valtterin kirppis Vallilan makasiineilla (jos jaksaa lähteä la/su aamuna ryysimään, mutta paljon myyjiä ja halpaa vaatetta kun voi neuvotella henk.koht. myyjän kanssa! :)
 
Hyvä aihe, kiitos!

Lisään listaan pari omaa suosikkiani eli Mankkaan K-Supermarketin yhteydessä toimiva Akseli-kirppis sekä Kauniaisten Lafkan. Jälkimmäisessä varsinkin hyvin laadukasta tavaraa ja tuotteet ryhmittäin esillä.

Mansikkainen
 
Akselissa mä kanssa käyn nyt viikottain kun on aikaa. Kaivokselassa on Jane-niminen lastentarvikekirppari ja lisäks Myyrmäkihallin kirppareilta oon löytäny joka kerralla vaatetta tai leluja, kun keväällä siellä ravasin. Siellä alkoi taas viime vkl kirpparit ja jatkuu marraskuun alkuun. Halvalla on suurin osa vaatteista myynnissä ja tietty tinkiminen kannattaa aina :)
 
Vekarakirppis kumpulassa on kyllä tosi hyvä! Kirpparilla on oikeastaan pelkkiä lastenvaatteita, mutta saattaa löytyä myös äitiysvaatteita yms. Yksi mun suosikkikirppareista on Kaivarin kanuuna Merikadulla. Hintataso on yleisesti hieman kallimpi kuin peruskirppiksellä, mutta tavara on myös laadukkaampaa. Huomenna on Kalliossa Alppikatu kahdessa Diakonissalaitoksessa kirppis klo13-17, johon kuka vaan saa mennä ilmaiseksi myymään. Mä olen kerran ollut samojen tyyppien järjestämässä puistokirppiksessä, silloin ainakin oli paljon nuoria myyjiä ja ostajia.
 
Olarin kirppis: EI kannata vaivautua. Ihan hirveää roinaa ja sotkuista, kaikenlaisia kasoja lattioilla ja epämääräistä lappuja ja laatikoita. Lisäksi ehkä yli puolissa hyllyistä myydään jotain uutta tavaraa, ja ne varsinaiset kirppistavaratkin oli sellaisia etten olis huolinut edes ilmaiseksi... 
 
Käytiin tänään Kuopion PikkuVanha kirpparilla ja yllätyin kyllä positiivisesti! Paikat oli järjestyksessä ja mm. vauvanvaatteet lajiteltu pojille ja tytöille kokojen mukaan, löysin etsimäni vartissa ja vaatteet oli kappaleelta n. 3€ ja todella hyvä kuntoista. Että suosittelen Itä-suomen odottaville ja mammoille kyseistä kirpparia :)
 
Joensuussa on myös tosi kiva uus lastentarvikekirppis keskustassa, sellainen kuin Käpynen. Vaatteet on järjestetty koittain ja vähän lajeittain (ulkovaatteet erikseen ja yökkärit erikseen ja tais kyllä olla esim. bodytkin omassa rekissään). Hinnat oli kans mielestäni ihan kohtuulliset äkkivilkaisulla. Olin etsimässä pieniä yökkäreitä ja kaksi lähti mukaan, toinen eurolla, toinen 1,60€. Tykkäsin :)
 
Takaisin
Top