Parhaat laskiaispullat

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Pian pääsee taas herkuttelemaan laskiaispullilla. 😋 Mitkä on teistä parhaat täytteet? Entä ostatteko valmiit pullat vai leivotteko itse?

Me ostettiin (taas kerran) pakastepullia. Helppoa ja nopeaa, mutta silti vastapaistettua. 😊 Täytteeksi kermavaahdon lisäksi mansikka-vadelmahilloa.

Kermavaahto ja hillo 😋 vattu oma suosikki, mansikkakin käy. Tottahan sitä vois jonkun aivan överipullan erikoistäytteillä tehdä, mutta ei ole perinteisen voittanutta

En ole löytänyt vielä omaa suosikkia. Biscoffia testasin viime vuonna ja oli aika överi. Ei nyt mitenkään huono, mutta yhden pullan jälkeen tiesi syöneensä😂. Luulen että itsetehty mantelimössö olisi hyvää, mutta oon ihan pikkusen allerginen ja koska täyte ei käy uunissa voi olla että rupeaa kutittamaan.😅 Et eiköhän mennä hillolla ja varmaan tänä vuonna testataan noi paistovalmiit pakastepullat.😊

Minä pari vuotta sitten jostain kekkasin tehdä "dekunstruoituja" laskiaispullia ja niistä ei oo enää paluuta tavalliseen. Ne toimii siis näin:
- Uunituoretta, lämmintä pullaa (valmispakastepullat pussista kelpaa hyvin)
- Vaniljajäätelöä pieninä kuutioina (ei kermaa)
- Hilloa (omenavanilja toimii erityisen hyvin, myös perinteisemmät maut käy)

Nuo yhdessä kulhoon ja lusikalla naamaan ja ah miten täydellistä. Lämmin pulla ja kylmä jäätelö ovat niin ihana yhdistelmä. Siitä toki voidaan väitellä onko tämmöinen kulhoversio enää laskiaispulla ollenkaan. 😂

Yleensä ollaan tehty itse, mutta tänä vuonna ei taida jaksaa, anoppi onneks tekee 😍 uus suosikkitäyte on pistaasi, aiemmin nutella, laskiaispullatäytteet saa musta olla överimakeita 😂

Vadelmahillo, biscoff ja hasselpähkinätahna sopii hyvin kermavaahdon kanssa pullan sisään! Mut ekaa kertaa maistoin mantelimassalla niin se kyllä oli yllättävän hyvä.
Itse en jaksa tehä, niin valmiina oon ostanu.

Takaisin