Parhaat kotimaan matkakohteet?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitkä on teistä parhaita kotimaan matkakohteita?

Korkeasaari, Särkänniemi ja Muumimaailma on kivoimpia missä olen käynyt. Moni kiva paikka on kyllä varmasti kokematta ja varsinkin vähemmän kuuluisat on ihan vieraita. Korkeasaari toimii sekä lasten kanssa että ilman samoin Särkänniemi, jos tykkää huvipuistolaitteista. Muumimaailmaan tarvitaan mukaan pieni muumifani, mutta kyllä siitä on iloa isollekin muumifanille.
 
Muumimailmalle pisteet täältäkin. Ei mitään huonoa sanottavaa.

Puuhamaa on tosi kiva paikka pikkulapsille ja vesipedoille, mutta vähän tylsä isommille, ellei vedessä lilluminen ole päivän paras juttu.

Powerpark on hurjapäille ja mä tykkäsin ennen käydä huvipuistoissa, mutta powerparkin laitteet on sen verran pelottavia, että mä sain kammon....

Särkäniemi tai Linnanmäki on mun lemppareita. :)
 
Nokkakiven huvipuisto Laukaassa on alle 140-senttiselle hyvä kohde ja vähemmän ruuhkaa kuin Särkänniemessä ja Linnanmäellä.
 
Korkeasaaresta tykättiin, vaikka sinne pitikin varata vierailuaika etukäteen.

Linnanmäellä on myös pienille ( alle metri) tekemistä, toisin kuin monessa muussa paikassa.

Isomman kanssa ollaan käyty Tykkimäellä, mutta tänä vuonna ei mennä, koska ihan kaikkialle täytyy olla jo aika iso, koska edes vanhemman kanssa ei pääse minnekään.
 
Muumimaailma oli kohtuullisen tylsä ja erittäin kallis, kun käytiin kaksi vuotta sitten 3vn kanssa. Poika pelkäsikin vielä niitä muumeja :facepalm: Itse olen aina ollut kova muumifani niin siinä mielessä ihan kiva oli käydä, vaikka olikin vähän pettymys.

Mutta pisteet Kiviniityn kotieläinpuistolle. Siellä on kiva kierrellä ja ajella mönkkäreillä. Myös Ähtärin eläinpuistolle pisteet! Ähtärin puiston lähellä oli myös kiva majoituspaikka missä sai aamupalan. Illalla käytiin vielä majoituspaikan rannassa kalastelemassa ja grillattiin makkaraa.

Itse olen tykännyt Särkänniemestä, mutta omien lasten kanssa en ole vielä käynyt. Mahtaakohan siellä ollakaan possujunaa kummempaa noin 125cm pitkälle... Poika on kyllä niin arka, että toisaalta ihan hyväkin ehkä odottaa vielä jonkun aikaa, huimapäisemmän oloinen pikkuveli voi sitten tulla mukaan :grin
Korkeasaaresta olen myös itse tykännyt joskus, mutta lasten kanssa en ole käynyt enkä muutenkaan kuuteen vuoteen.
 
Meiän perheen (lapset 5,5v, 3,5v ja 7kk) suosikkeja mm:

Puuhamaa, vaikka vanha mutta tässä lähellä ja lapset saa ajan hyvin kulumaan vaikkei olla edes vesipuiston puolella käyty. Omat eväät vaan mukaan niin varmasti kiva päivä perheen kanssa.

Muumimaailma on tälläisille Muumifaneille vuosittainen kohde, vaikka kyllä ylihinnoiteltu. Myöskin veikkaan, että parin vuoden päästä esikoinen jo sen vertta iso ettei enään kiinnostu kys.paikasta mutta pienempien kanssa kiva.

Linnanmäki ja Särkänniemi. Yllättävän hyvin löytyy meidänkin lapsille kummastakin laitteita vaikka ovat ikäisiään hieman pienempiä. Linnanmäellä plussaa useammat ilmaislaitteet, särkässä taisi alle 3v ainkin joskus päästä muutamaan laitteeseen ilmaiseksi.

Korkeasaari, kiva kohde jossei ole kovin kuuma ja aurinkoinen päivä että useammat eläimet olisivat hereillä ja liikkeellä, toisaalta kovin kylmänäkään päivänä ei siellä oikein nauti kun mereltä tuulee usein vielä kylmemmin.

Porin Kirjurinluodon Pelle Hermannin puisto, iso leikkipuisto mistä löytyy varmasti jokaiselle lapselle puuhaa, kiva myös kun vieressä mm. lampaita mitä voi käydä katsomassa sekä uimaranta.
 
Viime kesänä käytiin Kalajoella. Ranta on toki upea, lisäksi käytiin Jukuparkissa. Koululaiset tykkäsi siitä kovasti. Ei ollut pahoja ruuhkia.

Linnanmäellä ollaan käyty parina kesänä, lapset tykkää kovasti. Itse pidän huvipuistoja vähän koettelemuksena...

Tänä kesänä ajateltiin mennä Särkänniemeen. Siellä ollaan käyty viimeksi yli 10 v sitten. Meillä on isommat koululaiset ja 2v. Kotieläinpuisto on varmasti pienelle kiva.
 
Takaisin
Top