Parhaat jogurtit ja jogurttien mausteet?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä on suosikkijogurttiasi? Entä mitä tapaat laittaa maustamattoman jogurtin joukkoon? Tai maustetunkin, jos lisäät niihin jotain.

En ole sitten esikoisen odotuksen tykännyt jugurteista joissa on lisättyä sokeria. Siihen aikaan vaihtoehtoja olikin sitten perin vähän. Nykyisin on onneksi tullut sokerittomia Juustoportilta ja Valiolta. (Arlan sokerittomia en laske, ne maistuu yhtä äitelältä kuin sokeroidutkin hedelmämehun takia.) Juustoportin luumu ja mango ja Valion mustikka-banaani on näistä suosikkimakujani.

Usein ostetaan myös maustamatonta. Siihen lisään useimmiten marjoja pakkasesta (mustikkaa, mansikkaa tai vadelmaa). Joskus jos meillä on laitan persikkaa (joko säilyke tai tuoretta). Pojan suosikki on hunaja-kaurajugurtti, joskus hän haluaa myös ruista joukkoon.
 
Itse tykkään syödä maustamatonta jugurttia ihan sellaisenaan. En kovin paljoa tykkää happaman ja makean yhdistelmästä, joten maustetut jugurtit ei maistu ollenkaan. Joskus laitan maustamattoman sekaan mysliä.
 
Käytän vain maustamatonta jogurttia, yleensä Valion kreikkalaista. Aamuisin syön sen marjojen kanssa ja illalla herkuttelen hunajan kanssa. Joskus harvoin syön mysliä ja jogurttia.
Perheessämme kukaan ei syö valmiiksi maustettuja jogurtteja.
 
Maustettuja soija-, kookos- ja kaurapohjaisia jogurtteja syön. Lempimaut sitruuna, vanilja, vadelma ja mango.:love7
 
Valiolla oli kausimakuna kirsikkajogurtti. :hungry: Sitä jos saisi vuoden ympäri, ai nam nam.
 
Muokattu viimeksi:
Mies ja isompi lapsi syövät vaniljajugurttia myslin kanssa, itse käytän maustamatonta, laktoositonta jugurttia, myös myslin kanssa. (Vauva ei saa vielä mitään jugurttia syödä)

On muuten todella vaikea löytää mysliä, joka ei ole joko ällömakeaa tai sitten niihin on tungettu pähkinää. Joo, voisihan sitä tehdä itse, mutta menee vähän turhan vaikeaksi.

Meillä marjat menevät yleensä smoothieen, jugurttiin ei juuri koskaan.
 
Maustamatonta syön minäkin, näistä suosikki vaihtelee. Sekaan laitan yleensä mysliä ja marjoja, jos meillä vain on. Jostain hiljattain luin, että tämä kombo (maustamaton jugurtti + täysjyvämysli + marjat) olisi terveellisimpiä aamiaisia, mutta söin näin kyllä jo ennen tätä uutista. :D Tosin myslivalinnassakin saa olla tarkkana, ettei osta paljon sokeria sisältävää.

Lapset syövät joko maustamatonta jugurttia marjoilla/myslillä/banaanilla tms tai sitten niitä Valio Luonnonjugurtti+ -juguja, jotka on makeutettu pelkillä marjoilla ja hedelmillä.
 
mullakin normivalinta on maustamaton tavallinen tai kreikkalainen jugurtti ja siihen mysliä (ja marjoja). mies heittää myös vähän itsetehtyä hilloa sekaan, kun haluaa makeutta. joskus ostan vaihteluksi vähäsokerisempia maustettuja, kuten banaania (lapsen suosikki), marjajugurtteja tms.
 
Vaihtelee vähän fiiliksen mukaan mikä maistuu, mutta tykkään kreikkalaisesta jogurtista ihan maustamattomana tai sitten niistä annosjogurteista, missä on se soosi siellä pohjalla. Syön myös tavallista jogurttia, suosikkimaut mangoappelsiini, kahvi ja metsämarja. En oikein ole ikinä oppinut tykkäämään jogurtista niin, että lisäisin sinne jotakin. Korkeintaan mysliä tai kanelisokeria, mutta niiden kanssa otan mieluummin viilin. Niin joo ja ne jogurtit missä on sattumia valmiiksi seassa, on kamalia! Kreikkalaisessa menee, kun sen saa sotkea itse.

Poika tykkää mansikka- ja banaanijogurteista tai sitten maustamattomasta. Haluaa usein maustettuihikin joko mustikkaa tai ruismuroja sekaan. Lisäksi keksi tässä taannoin ihan oman sekoituksensa ja päätti dipata nakkia jogurttiin. Oli kuulemma hyvää... :wacky:

PS. Jogurtti on kamala sana :grin
 
Mä tykkään pienmeijereiden 3kg luonnonjugurteista, paksua ja pehmeää. Itse syön marjoilla ja es omenasoseella, lapset tykkää hunajalla ja mustikalla. Myslinä axan berries, hyvää vähällä sokerilla.
 
Niin joo ja ne jogurtit missä on sattumia valmiiksi seassa, on kamalia! Kreikkalaisessa menee, kun sen saa sotkea itse.

Inhosin myös tosi pitkään sattumia jugurtissa. Nykyisin ne menee, ainakin jos on itse laitettuja. En ole varma meneekö valmiit sattumat vieläkään, kun niitä ei ole niissä mitä syön. Lapsena en syönyt kuin banaani- ja vaniljajugurttia ja jotain lastenjugurtteja, kun kaikissa muissa tuntui olevan "roskia".
 
Lidlin partamummoo, se maustamaton kilon pönttö :hungry:. Lisään siihen joskus Valion rahkaa, sitä 500g rasiassa olevaa jäykkää "muurauslaastia" ja pikkulirun funlightin mansikkamehutiivistettä, jos sattuu olla kaapissa. Vihreä hapan omena sopi paloina joukkoon myös hyvin.

Jukkolan maustamaton jugurtti on kans aivan ylihyvää, sitä sai aiemmin ensin rekosta ja sitten kaupastakin. Täällä uudella paikkakunnalla en oo vielä löytänyt. Pitääkin käydä maitotiskit tarkkaan läpi uudelleen.

En tykkää niistä maustetuista jugurteista, niin makeita että hampaissa ratisee :hungover:. Syön jos ei muuta oo (vieraisilla aamupalalla tm), mutta itse en oo ikinä ostanut. Ja esim mansikkajugurtissa kun ne mansikat on semmosia lötköjä, iuh :inpain:.
 
Juustoportin musta kirsikka on mulle sellanen herkuttelujugurtti jota silloin tällöin ostan. Muuten syödään maustamatonta jugurttia. Joskus laitan mukaan mysliä (sellaista mihin on tiivistetty 3kg sokeria :p puoleen kiloon mysliä). Myös weetabix, banaanisiivut, jäiset mustikat menee.
 
Takaisin
Top