Paras vauvakirja

Pähkinä80

Päivystävä dosentti
Huhtimammat 2016
Hei!

Nyt kun odotus konkretisoitui, haluaisimme miehen kanssa alkaa koota vauvakirjaa. Mikä teistä on paras ja mistä olette sellaisen hankkineet?

Haluaisin sellaisen, joka alkaa ihan alusta "mistä äiti arvasi olevansa raskaana" jne. Kiitos vinkeistä!
 
Meiltä löytyy aiemmilta lapsilta Herra Hakkaraisen vauvakirja ja Nalle Puhin vauvakirja.. ne nyt on niitä aika perus kirjoja., vähän on melemmissa ennen kuulumisiakin, mut pääasiassa vasta vauvan synnyttyä kertoo nuo enemmän.. hakkarainen mun mielestä enemmän sun kuvausta vastaava. :)
 
Me tehtiin oma. Tai oikeestaan kaksi. Toinen on käsin tehty. Siihen oon liimaillut raskaustestit, kaikki ultra kuvat, lippusia ja lappusia mitä ollaan saatu, meidän rannekkeet synnytyksestä, isän suojahatun synnytyksestä, sitten kaikkea ensimmäiseltä vuodekta kuten ensimmäinen junalippu, hoplop ranneke, laivalippu. KaikkIin tavaroihin liitetty joku kuva ja kirjoitettu muisto siitä. Toinen on sellainen ifolorilta (pitäis nyt se ihan teettää kun alkaa oleen valmis) joka täynnä kuvia ja kertomuksia yli 130 sivua
 
Omatekoinen, jossa runkona joku on väsääjälle aika hyvä. Mutta jos on toiveena montakin sisarusta, on hyvä huomioida, ettei välttämättä ne myöhemmät sisarukset saa yhtä paljon kommentteja yms omissa kirjoissa. Minulla ei siis vielä henkilökohtaista kokemusta paljonko sitä jaksaa raapustella seuraavien muksujen kohdalla, mutta näin olen kuullut muiden kertovan ja lukenut muiden kirjoja....

Onko kenelläkään kokemusta KidMemosta? Se nettikirja, jolle käyttöoikeuksia voi antaa isovanhemmille, kummeille yms ja siten siitä saa kokonaisuuden muidenkin tapahtumista ja kuvista?
 
Netti vauvakirja ois sikäli kätevä että ei tarvis teettää kuvia aina ku haluaa lisätä niitä kirjaan ja vois tilata sitten kerralla useamman (jää vanhemmille oma kappale kun lapsi haluaa isona omansa!!!) Toisaalta sitten kaikki lippulappuset, hiuskiehkurat yms täytyis lisätä vasta jälkeenpäin.. eikä ois sitä askartelunmakua
 
Mulla on raskauden ajalle tommonen yhdeksän kuukautta elämästäni -niminen kirja. Ihan kiva, ei erityisen ihmeellinen mutta on sitä ollut hauska täyttää. :) Ajattelin, että hankin raskautta varten erikseen kun en ite ainakaan oo bongannut mistään vauvakirjaa mikä sisältäis raskausajasta alkaen kaikki.
 
Haluaisin semmoisen vauvakirjan johon voisi ruksia vastauksia :D Oon hirveän huono kirjoittamaan isompia tekstejä, esikoisen kirjaan jotain olen raapustellut.
 
Muakin kiinnostaa joku hyvä! Täytyy myöntää että kirjoittelu laantui vuoden jälkeen ekan kohdalla.. saa nähdä kuinka paljon tämä tulokas saa aikaan tekstiä. Ekasta kirjoitin myös mammablogia.. Nyt tuntuu että en jaksa.. Toivottavasti saisin inspiraation. Olen itse toinen lapsi ja kyllä se oma kirja on paljon suppeampi mitä isosiskon.. Kai se vaikuttaa että mikään ei ole enää ikäänkuin uutta eikä jutuista sit innostu samallalailla... Toivon ettei näin käy ja meinaa yrittää!!
 
Tuli mieleeni että me ollaan niin kovia ottamaan kuvia että esikoisen elämästä tähän asti on tallennettu kaikki! Joka päivältä jotain :eek: Eli varmaan saisi tehtyä kuvien kautta kirjaa, tätä täytyy pohtia.
 
Toi voi olla et seuraavan kansaa vaikeampi keskittyä. Mutta meille tää seuraava on viimeinen nii jos sen ponnistelen. Ja mä en sillee ottaisi stressiä ja vaan laittaa talteen kaiken niin sitä on aikaa väsäillä kyllä. Ja mä kun rakastan kaikkea tollasta. Otan sen rentouttavaa harrastuksena
 
Lastentarvike liikkeistä löytyy vaihtoehtoja aivan hurjan paljon. Kävin esikoista varten sieltä hankkimassa ´vauvan alkutaival´ kirjan ja siellä on paljon tilaa valokuville, joka oli minusta huippua :happy: Sinne teetätän aina kohtiin ´vauvan ensimmäinen sose´ / ´ristiäistilaisuus´ yms. aina kuvia kun tulee ajankohtaisiksi. :wink Kirjassa on myös paljon tilaa omille mietteille. Minä aina innostun hirmu pitkiä tarinoita sinne väkräämään :joyful: Oli niin ihana saada aikoinaan omalta äidiltä hänen kirjoittamansa vauvakirja minusta, niin ihania juttuja siellä oli että saa aina lämmöllä sitä lueskella :Heartred Haluaisin samanlaisen tunteen saada omalle lapselle aikaiseksi antamalla minun kirjoittamani kirjan hänelle sitten joskus, kaikkihan haluavat aina jossain vaiheessa kuulla ´äiti millainen minä olin pienenä` :love7
 
Mä sanoin miehelle et mä kirjoitan siihen et äiti tehnyt kun ei mies sen eteen mitään oo tehnyt. No saa oikolukea ja lisäillä omia juttuja.
 
Eihän kellään olis tiedossa hyvää englanninkielistä vauvakirjaa? Mielellään ehkä semmoista, missä olis vähän raskausajankin asioita jo täytettäväksi.
 
Mä ostin tänään vauva kirjan Kirja minusta, muistoja ensi hetkistä eskariin. Sukupuolineutraali ja aika paljon oli kaikenlaista mitä saa sitten täytellä. En halunnut sellaista, jossa olisi paljon tilaa kertoa vapaasti, ku oon huono sellaisessa.
 
Takaisin
Top