Paras tapa kertoa Miehen pojalle sisaruksesta?

Pömpylä

Näppärä viestien naputtelija
Nyt nopeasti vinkkejä :grin

Onko hyvä kertoa kun kaikki paikalla vai jättää miehen kerrottavaksi viikonloppuna, kun en itse ole paikalla? mmm... entäpä pojan Äiti... Kertooko sillekin "tekstarilla"? Kuuluuko se sille ollenkaa vai saisko se luottoa kun kertoisi itse eikä niin että kuulee pojalta?

mmm... Mielipiteitä... oikeaa tapaa tuskin on mutta vähän jos kokemusta löytyy?

Me kerrottiin pojalle että hänestä tulee isoveli ja sitten kertoi asiasta isälleen ylpeänä... Mutta riippuu tietty väleistä suuresti. Sitten ex-mies soitti mulle ja varmisti asian ja onnitteli. eihän se ex:lle kuulu mutta fiksua on kertoa tavalla tai toisella. meillä näin

Nii, tää Äiti on vähän tuulella käyvä :confused: Oli se tapa mikä tahansa, niin epäilen että kiukku iskee ja alkaa sit Miehen "pelottelu" . Jos vaan valmistautuu kaikkeen ja that´s it! Surkuttelen täällä sit lopputulemaa :grin
Eli varautuu pahimpaan niin voi jopa tulla yllätys! :wink

Ei oo kokemusta, mutta itse ehkä kertoisin henk.koht koska mä ainakin nostaisin pultit, jos lapseltani kuulisin. Kun kyllä toi vähän sille äidillekin kuuluu, kun liittyy hänen lapsen elämään aika merkittävänä osana. Ja voihan sitä toivoa, että sieltä sit tulis vaikka enemmän ymmärrystäkin, ku raskaus etenee ja on hankalaa sitte sun ainaski olla siellä se kodin hengetär... tai mistä tietää, toiset ne ilosena raskauden loppuvaiheessa porskuttaa ku mitkäki ilopillerit :D

Pojalle ehkä mahd. suoraan, mut lapsen tasolla kuitenkin. Ei liikaa kannata suunnitella mun mielestä :) Ja ottaa pojalle oma aika, että voi sulatella ja kysellä kaikenlaista. Ja muistaa kertoa, että poika on edelleen yhtä tärkeä, että molemmille lapsille riittää rakkautta, että ei sen määrä jakaudu vaan se lisääntyy yhden lapsen verran :)

Tsemppiä teille sinne ja kerro kuin meni!

Niin mäkin aattelen että koskettaa ja kuuluu Äidille myös :) Olis tosi hienoo jos vais vaikka itte mennä ja kertoa sillai niin ku "aikuiset" tekee. Mutta se että Hän ei ole ehkä mikään kunnioitettavin ihminen... Ei meinaa kauheesti voi ymmärtää enää, kun käytös on todella typerää. Siksi valitettavasti saa kuulla mistä kuulee, sen verran se on loukannu ja kiristäny miestäni, ettei se halua yrittää edes olla reilu sitä kohtaan :cool:

Pojalle kerrottiin lempeästi ja meni hyvin :) Totes kuvasta että pikkuveli! Se kun kovasti on tuota pienempää sisarta toivonu :rolleyes:

Aa, okei... Voi harmi että tommonen tilanne :confused:

Hyvä juttu! Nyt voitte sitten koko perheen voimin ootella uutta pientä! :):Heartred

Pömpylä, samat pohdinnat on täälläkin menossa. Miehen lapsille ei olla vielä kerrottu, todennäköisesti kerrotaan rakenneultran jälkeen ja kun meidän kesäloma alkaa, koska ei tämä mun maha mitenkään huomiota herättävä ole vielä. Miehen eksälle luulen että ei kerrota erikseen, kuulee sitten lapsilta kun kuulee. Sen verran loukkauksia on meidän suuntaan sieltä sadellut, että ei paljon innosta olla missään tekemisissä. Sieltä on mm. toivotettu mulle, että toivottavasti en ikinä saa omia lapsia! Lasten isää mustamaalaa jatkuvasti ym. Yritän olla ajattelematta sitä kaikkea, mutta välillä kiukku vaan kiehahtaa. Mies onnistuu onneksi paremmin tässä kuin minä, eli ei anna enää mitään painoarvoa eksän sanomisille. Mies itse kuitenkin tietää miten asiat oikeasti ovat.

Takaisin