Paras tapa karistaa raskauskilot?

Lirtsi

Satasella mukana keskusteluissa
Millä olette saaneet ittenne upeeseen kuntoon?
Mulla ruokavalio remppa tehty. Vaunuttelua päivittäin ja vatsalihas jumppaa, lankkua ja punnerrusta?
Ihme lääkkeitä? Ihmejumppaa?
 
1.Terveellisellä ruokavaliolla sisältäen myös joskus mättöpäiviä jolloin saa syödä juuri mitä lystää, ei saa kuitenkaan liian mälsää syömisestään tehdä ettei mene pidemmän päälle ihan plörinäksi.
2.Hyötyliikunnalla (mm.juuri mainitsemasi vaunuilu), autoilu minimiin, kauppakassien kantaminen, mäet ja portaat on käteviä.
3.Kunnon kuntosali rääkillä (isot lihakset kuluttavat enemmän joka tietenkin helpottaa rasvan polttoa, ps.eikä niitä lihaksia kauhean helposti mitenkään ns. miehekkäiksi taikka "liian isoiksi" saa), omalla salilla sain vauvanvaunut kärrättyä sisälle asti niin että pystyin treenatessani samalla valvoa niitä. Eli kannattaa ottaa selvää eri salien käytännöistä vauvoja kohtaan ennen kuin minkäänmoista korttia ostaa jos ei tiedä saavansa pikkuista säännöllisesti hoitoon.
4."Ihmelääkkeitä" en suosittele, useimpien vaikutus katoaa kun lopettaa niiden käytön, jos niistä ylipäätään on hyötyä saanut.
5."Ihmejumpat" on käteviä jos niistä tykkää ja nauttii, esim. zumba. Saman tarkoituksen kyllä ajaa mikä tahansa muukin aerobinen liikunta, niissä kuitenkaan niin kamalia kalorinkulutus-heittoja oikeasti ole, tärkeintä olisi tosiaan se että sitä tykkää tehdä eikä olisi pakkopullaa.

Tässä minun vinkkini, mutta esim. kohdan 3. voi jättää surutta pois jos ei tykkää. Tää lista on vain yks vaihtoehto, ja se mikä mulle sopi ja toimi :)
 
Niin ja tosta jäi nyt kyllä puuttumaan yks siitä kolmesta tärkeimmästä, elikkä nukkuminen ja lepo. Se pitää olla kunnossa tai mistään ei tuu mitään, jos on esim vauva valvottanu yön yli, niin en tosiaan suosittele tuhlaamaan energiaa mihinkään ylimääräiseen hyppimiseen jos leppoaikaa tulee, vaan päikkäreihin. Päikkärit on pop.
 
Veden juonti on kans älyttömän tärkeetä! Ja leivän sun muiden viljojen syönti turvottaa ainakin mua ihan hurjasti. Tosi kiva, kun mun lempiherkkuu on tuore ruisleipä... :D
 
Ihan samalla tavalla kuin ennen synnytystä. Samat terveelliset elintavat kuin ennen synnytystä. Mutta, mun kohdalla kilot eivät lähteneet "mun omassa aikataulussa".

Kilot lähtivät vasta kun lopetin yöimetykset. Eli toisin sanoen mun kehoni reagoi prolaktiini-hormoniin pitämällä kiinni "ylimääräisistä" raskauden aikana kertyneistä kiloista. Aamuyön imetykset siis lisäävät vahvasti prolaktiinin tuotantoa. Mun viisi kiloa sulivat parin viikon sisällä yöimetyksen lopettamisesta ilman että muutin mitään muuta. Poika oli silloin 11kk.

Kukaan ei koskaan usko mua, koska kaikki puhuu vain siitä miten imetys pitää hoikassa kunnossa. Hormonien vaikutus on yksilöllistä. Lisäksi unen puute vaikuttaa tutkitusti ylipainoa lisäten. Ja mitä muuta sitä tekee vauvan kanssa kuin valvoo..

Toivottavasti kaikki jaksaisi olla armollisia itselleen mahdollisten raskauskilojen kanssa. Toivon, että itse ainakin osaisin olla tällä kertaa lempeämpi ja pitkämielisempi.
 
Niinkuin mimimami mainitsi, tärkeintä painonhallinnassa on säännöllinen, monipuolinen ja terveellinen ruoka, sekä RIITTÄVÄ lepo! Urheilu/liikunta on ihan turhaa, jos perusasiat eli ravinto ja lepo ei oo kunnossa. Hyötyliikuntaa ei kannata väheksyä, sen avulla pääsee jo pitkälle! :)
 
Synnytyksenjälkeiset komplikaatiot yhdistettynä koliikkivauvaan on aika tehokas keino. Lopputulos ei tosin ole upea urheilullinen rantakunto, vaan riutuneen ja nälkiintyneen näköinen, mutta käynee catwalk-lookista.
 
Ja kannattaa muistaa se ettei missään nimessä suorien vatsalihasten harjoittamista ennen kuin lihastenvälinen rako palautunut (liian varhaisella vatsalihastreenillä pystyy tuhoamaan vatsan ulkonäön ihan pysyvästi). Lankkukaan ei ole suositeltavaa heti synnytyksen jälkeen vaikka kuormittaa myös syviä vatsalihaksia.

Tän kaikki on varmaan kuulleet miljoonaan kertaan, mutta siltä varalta että joku ei.
 
Mulla imetys, lenkkeily ja veden litkiminen vei vauvavuonna noin 15 kiloa ja ihan sitä vanhaa läskiä, raskauskilot tais jäädä laitokselle. Sitte muksu päätti lopettaa rattaissa viihtymisen eikä tuo taaperoimetyskään enää laihdutuskeinona toimi, ja nyt on jäänny paino junnaamaan. Tai on sitä vähän lisääkin tullut, mutta ehtiihän tuota.
 
Takaisin
Top