Papa-koe

Olen käynyt aina kun on ollut joukkoseulonta. Kerran toisin jäi välistä, mutta seuraavana vuonna sitten kävin ylimääräisen kerran.
 
Kyllä, oon käynyt 1-2 vuoden välein. Viimeksi tosin oon käynyt joukkoseulonnassa ja sieltä sanottiin, että seuraavan kerran sitten riittää 5 v päästä (kaikki oli ok).
 
Olen käynyt noin parin-kolmen vuoden välein. Viimeksi jäi joukkoseulonta välistä kun olin raskaana, mutta kierukkaa asennettaessa papa sitten otettiin. Tänä vuonna taitaa osua joukkoseulonta taas kohdalle.
 
Mulle tuli kutsu edellisvuonna, 25v. Siellä tuli käytyä ja mitään ei löytynyt. Varmaan sitten kolmekymppisvuonna taas, ellei koetta oteta sitten joskus kesällä, kun haluan raskauden jälkeen kierukan takaisin.
 
Mä odotan kutsua seulontaan tänä vuonna. Edellisestä kokeesta onkin aikaa jo arviolta se viisi vuotta.
 
Mä odotan kutsua seulontaan tänä vuonna. Edellisestä kokeesta onkin aikaa jo arviolta se viisi vuotta.
Joo, tänä vuonna taitaa olla ainakin 1990-syntyneiden joukkoseulonta:) Synnytyksen jälkeen kiva päästä tarkistuttamaan. Luin että 1-2kk synnytyksestä voi jo käydä.
 
En ookkaan miettinyt koko asiaa sen jälkeen kun kierukka laitettiin. Pitäis varmaan käydä, mutta vuoden päästä on taas joukko seulonta ja kuparikierukan vaihto.
 
Itse olen käynyt säännöllisesti n. 2 vuoden välein, mutta yksityisellä puolella. Täytin syksyllä 35v ja sain ( taas) kutsun kokeeseen. Kellonaika oli kuitenkin aivan mahdoton, eikä sitä saanut vaihdettua joten jätin väliin.
Muistaakseni Espoo tarjosi samaa myös 30-vuotiaille.
 
On tullut käytyä, vielä iän puolesta ei olisi ollut ajankohtaista uuteen papaan, mutta oman mielenrauhan vuoksi kävin syksyllä otattamassa. Edellisestä oli muutamia vuosia.
 
5v mulla oli väliä (silloin puhdas) ja sit 30v seulonnassa olikin vaikea muualla luokittelematon (oli kohdunsuulla) kohdunkaulansyövän esiaste. Siinä meni aikansa ennen kuin saatiin pois, 9kk ja 4x leep-hoitoa vaati. Syksyllä kontrolli koepalat oli ok ja nyt sit käyn vuoden välein papassa. Uusiutumisriski kun on niin sitä taidetaan nyt tiuhaan seurata joitakin vuosia.

Suosittelen käymään papassa. Ei se mikään mukava ole, mutta löytyy ajoissa jos jotain on.
 
Takaisin
Top