Paljonko vettä 9kk vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tulppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tulppa

Silmät suurina ihmettelijä
Milloin olette alkaneet antamaan janojuomana vettä? Meidän vauvalle se ei oikein maistu (nyt 9kk), mutta välillä ollaan juotettu nokkamukista vettä, jotta tottuis vähitellen mukiin. Hammashoitajalla tuli käytyä tuossa joku aika sitten ja siellä kysyttiin mistä vauva juo veden. Sen takia aloin miettimään että pitäiskö sitä vettä oikeesti kuluakin paljon? 

No mä taas olen kuullut, että kun aloittelee kiinteitä, niin nesteitäkin on hyvä tarjota enempi. Samaan aikaan kun vauva alkaa saada kuitua ja nesteen tarve sitä myöten kasvaa, niin maito jää vähemmälle ja nestettä tulee vähemmän. Mutta vaippoja tarkkailemalla kuulemma pärjää: jos vaipat tuntuu pysyvän kuivina ja kakka on kovalla, kannattaa lisätä nesteiden antoa.

Mä aloin totuttaa tyttöä veden juontiin samalla kun aloitettiin kiinteät. Masu kun meni niin kovalle että itkun kanssa piti kakata. Ensiksi tarjoilin juomaa tuttipullosta, mutta sitten hörpytin lasista. Nykyään tyttö juo hienosti jo lasista, tosin ei vettä mene aterialla yleensä 0.5 dl enempää. Eilen kokeiltiin ekan kerran nokkamukia, josta juominen oli tytön mielestä hauskaa. Tai no, juominen ja juominen, hän imi mukista vettä ja sitten iloisesti purskautti sen aina suusta ulos emoticon .

No mä taas olen kuullut, että kun aloittelee kiinteitä, niin nesteitäkin on hyvä tarjota enempi. Samaan aikaan kun vauva alkaa saada kuitua ja nesteen tarve sitä myöten kasvaa, niin maito jää vähemmälle ja nestettä tulee vähemmän. Mutta vaippoja tarkkailemalla kuulemma pärjää: jos vaipat tuntuu pysyvän kuivina ja kakka on kovalla, kannattaa lisätä nesteiden antoa.

Mä aloin totuttaa tyttöä veden juontiin samalla kun aloitettiin kiinteät. Masu kun meni niin kovalle että itkun kanssa piti kakata. Ensiksi tarjoilin juomaa tuttipullosta, mutta sitten hörpytin lasista. Nykyään tyttö juo hienosti jo lasista, tosin ei vettä mene aterialla yleensä 0.5 dl enempää. Eilen kokeiltiin ekan kerran nokkamukia, josta juominen oli tytön mielestä hauskaa. Tai no, juominen ja juominen, hän imi mukista vettä ja sitten iloisesti purskautti sen aina suusta ulos emoticon .

Ohoh, pitäisköhän meidänkin yrittää lisätä tuota veden määrää... Ei tytöllä mene kyllä aterioiden yhteydessä enempää kuin muutama hörppy mukista. Pullostakaan ei kyllä vettä mene esim. saunankaan yhteydessä enempää kuin korkeintaan jotakin 10ml. Alusta asti oon kyllä vettä tarjonnut, mutta lähinnä leikkimistä se sen kanssa on aina ollut. 50ml ateriaa kohtihan on aika reilustikin, kun musta tuntuu että meidän tyttö ei juo maitoakaan enää rinnasta varmaan enempää kuin 40ml kerrallaan. 

Takaisin