Paljonko sinulla on velkaa? Vai onko lainkaan?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Asuntolaina, opintolaina, remonttilaina... Moneen asiaan voi joutua ottamaan lainaa. Paljonko sinulla on velkaa?
 
Asuntolainaa on 96500e. Syksyllä ostin tän niin ei oo ehtinyt vielä paljoa lyhentyä. Välillä hirvittää tuo lainamäärä. Mut se vasta hirvittäiskin minkä määrän olisin saanut kun lainaa olin kyselemässä. Tääkin on jo paljon ja kestää kauan.

Toki nyt koronakriisin aikaan on hinnat tippuneet, mut sais tän kuitenkin aina lihoiksi ja jotain jäis vielä sukan varteenkin, jos oikeasti tulis hätä.
 
Meillä ei ole lainaa. Opintolainaakan ei olla nostettu, vaan vähällä mennään, sillä ei mielellään oteta lainaa muusta kuin tulevaisuudessa omasta asunnosta.
 
Asuntolaina meillä on, mutta mihinkään muuhun ei ole koskaan otettu lainaa. Kaikki autotkin on aina ostettu ilman lainaa, samoin asunnon remontit. Opintolainaa ei ole koskaan ollut kummallakaan.

Elämme muutenkin suhteellisen säästäväisesti, esikoisen (6v) mielestä liiankin säästäväisesti :hilarious:
 
Asuntolaina meillä on, mutta mihinkään muuhun ei ole koskaan otettu lainaa. Kaikki autotkin on aina ostettu ilman lainaa, samoin asunnon remontit. Opintolainaa ei ole koskaan ollut kummallakaan.
Näin meilläkin.
 
Asuntolainaa on pian syntyvän talokaupan jälkeen paljon. Opintolainan maksoin pois viime vuonna ja muita lainoja ei ole ollutkaan.
 
Asuntolaina omakotitalosta on puoliksi miehen kanssa. Lisäksi minulla hieman opintolainaa ja miehellä autolaina.
 
Asuntolaina, josta pian puolet maksettu. Ylimääräisiä lyhennyksiä tehty paljon, mutta jäänyt vähäisemmäksi lapsen tulon jälkeen. Vielä olis jäljellä noin kymmenen vuotta. :rolleyes:
 
Opintolainaa itellä 9800e ei oltais pärjätty mitenkään ilman minun lainaa ja haluttaisiin hankkia jossain vaiheessa oma asunto siis omakotitalo sitten, kun valmistun ja saan työn.
 
Kaksi korkeakoulututkintoa takana, molemmista täydet lainat. Talolaina on myös, eli velallinen elämä jatkuu parikymmentä vuotta eteenpäin.
 
Asuntolaina puoliksi miehen kanssa. En tarkalleen tiedä paljonko on jäljellä, mutta masentavan paljon. Pitäisi se ennen viiskymppisiä olla maksettu pois :grin
 
Takaisin
Top