paljon sanottavaa ja huolien aiheita.

hallansuru

Satasella mukana keskusteluissa
ensinnäkin että miksi tamponia ei saisi käyttää jälkivuotoihin kun minulla ei muuta ole?
ja sitten että seksi synnytyksen jälkeen.me harrastettiin sellaista jo mutten saanut toki siitä suurta nautintoa kun en ole palautunut.minulla ei ole ompelia tms.eli kipuja ei ole.miten saan mahd.pian palautettua tuon alakerran samaan kuntoon kuin ennen jotta voin nauttia seksistä? :D

aion myös aloittaa liikunnan ja dietin pian vaikkei paljon ylimääräistä jäänyt.ensiviikosta alkaen kuuria ja liikuntaa.pystyn siihen kyllä :) ei ole kipuja tms.hempparit vaan alhaalla.

miten seksi vauvaperheessä? onko siinä se riski että se vähenee tai loppuu :O meillä ei luulis olevan kun mies tosiaan tänäänkin harrasi seksiä kanssani kun vauva oli unilla.......

ja kertokaa keinot joilla saa vatsan timmiksi ja sellut pois joita raskaus toi :)

ja jälkivuoto.miten kauan on kelläkin kestänyt? onko ollut välillä runsaampaa?
itselle annettiin kohtua supistavat lääkkeet koska synnytys eteni todella todella nopsaan!
 
Noniin. Elikkä muistaakseni tamponia ei saa käyttää jälkivuodon aikana tulehdus riskin takia. Siteistä en itsekkään välitä mutta kyllä yhden jälkivuodon kärvistelee vaikka väkisin. Eli suosittelen ostamaan niitä siteitä. 

Alakerran saa nopeammin kuntoon jos harjoittaa lantiopohjalihaksia, mutta sinuna odottelisin vielä ja lepäisin kunnolla ennenkuin aloittaa mitään reenejä. Ajan kanssa se palautuu.

Kaikesta päätellen olet saanu lapsen ihan vähän aikaa sitten. Ei kannata vielä aloittaa mitään rankkoja treenejä tai ei ainakaan tehdä vatsalihas liikkeitä. Alottele vaikka käymään kävelyllä vauvan kanssa. Raskauden jälkeen menee pari kuukautta ennen kuin vatsalihakset on palautunut oikeaan kohtaan, eli jos treenaat niitä ne voi jäädä väärään kohtaan. Nyt vain malttia, nauti vauvasta ja lepää, takana kuitenkin pitkä raskaus. Ja tuosta dietistä. Jos sellaisen meinaat aloittaa kannattaa ottaa selvää onko siitä haittaa imetykselle.(huomasin imetystekstisi täällä). Itsekkin harkitsin imetysaikana aloittavani dietin mutta tulin toiseen aatoksiin kun huomasin sen olevan haitallista imetykselle. Kaikkein paras vaihtoehto on syödä terveellisesti ja monipuolisesti, jätä vaikka kaikki herkut pois. :)

Kyllä, on riski että seksi vähenee tai loppuu synnytyksen jälkeen, mutta uskon että se on täysin kiinni itsestä ja puolisosta. 

Noh, sitä ei voi tietää lähteekö se pikkusen roikkuva vatsa koskaan, kun iho on kuitenkin raskauden aikana äärimmilleen venynyt. Täysin kiinni ihmisestä. Mutta Kunnon vatsalihastreenit ei ainakaan pahenna tilannetta. Joillaki se palautuu itsestään ja jotkut joutuu tekeen sen eteen töitä.

Itsellä jälkivuoto kesti vähän reilu 2 viikkoa. Kyllä sitä muistaakseni saatto välillä tulla enemmän ja välillä vähemmän.

Onnea sinne uudesta tulokkaasta, ota rennosti. :) Pikkunen vauva tarvihtee sua kuitenki lähes kokoajan, siinä nopeasti väsähtää jos tässä vaiheessa vaatii iteltään liikaa.
 
noh, itsellä ei tuo vatsa ole ollenka roikkuva :O yhtään.eikö löllö.mut sais olla vähän kapeempaa silti ja timmimpää.samoin reidet pitää saada kuntoon.sellulliittii tuli raskausaikana yms.

minä vain "Puoli imetän" eli lapsi saa myös korvikkeita...mutta siis laihdutan niin et syön kumminkin mut en mitään epäterveellistä ja pienempiä annoksia.kyllä se kai sillä onnistuu? :)

eilen tuo seksipuoli meni kyllä ihan hyvin , uskon ettei se meillä ihan hirveesti tässä vähene edes...onhan meil halumme kummallakin.vauvan nukkues on mahdollista sentään :)

kiitokset onnittelusta, ihana prinsessa saatiin.
 
Suosittelen ottamaan ihan rauhallisesti, ettei tule takapakkia, imetys itsessään vie aika paljon energiaa ja sen aikana ei laihduttamista suositella. Seksin kanssa mulle on sanottu että pitäisi myös odottaa jälkivuodon loppumista. Noi kehotukset kannattaa ottaa tosissaan, ettei sitten saa mitään kohtutulehdusta... 

Tää voi kuulostaa vähän kornilta, mutta kannattaa keskittyä omaan jaksamiseen ja vauvaan noin alkuun ettei polta itteään loppuun, ne laihduttamiset ja treenaamiset voi varmasti hetken odottaa, kukaan ei varmasti oleta että olisit heti synnytyksen jälkeen timmissä kunnossa. 

Onnea vauvasta ja jaksamista arkeen! Lopulta tietenkin sinä itse teet oikeat päätökset noiden asioiden suhteen, toiset voi vaan antaa neuvoja...
 
Jälkivuoto itselläni kesti noin kolme viikkoa. Olen käsittänyt, että se on hyvin yksilöllistä ja voi olla kaikkea välillä 1-8 viikkoa. Tampooneja ei suositella käytettäväksi juuri tuon tulehdusriskin vuoksi. Samaa sanottiin seksistä. Ja sitä tähdennettiin, että jos seksiä jälkivuodon aikana kuitenkin tulee harrastettua niin silloin kondoomin käyttö olisi ehdotonta (eikä siis vain ehkäisyn vuoksi). Itse maltettiin kyllä odotella sen verran, ettei lähdetty riskejä tuon suhteen ottamaan..

Olen myös kuullut varoiteltavan juurikin tuosta, ettei vatsalihastreenejä tulisi aloittaa liian pian synnytyksen jälkeen vaan olisi suotavaa odottaa lääkärin jälkitarkastukseen asti ainakin, niin pystyttäisiin varmistumaan siitä, että ovat palautuneet oikeaan kohtaan. Jossain netissä törmäsin myös artikkeliin, jossa annettiin neuvot, miten itse voisi niiden tilaa tarkistaa, mutta luottaisin kyllä ammattilaisen arvioon. Sitä kun ei tiedä kuinka lopullista "tuhoa" voi saada aikaiseksi.

Ja tuohon laihduttamiseen liittyen: itsellänikin olisi kovasti hinkua saada itseään timmimpään kuntoon. Lehdistä saanut "ihailla" kuinka tähdet ovat muutamassa hassussa viikossa saaneet kroppansa taas raskautta edeltävään kuntoon. Toiset kehuvat jopa olevansa timmimmässä kunnossa kuin ennen raskautta. Meinasin itselleni pienimuotoista ahdistusta selluliitistä ja mahasta ottaa, mutta tajusin onneksi ajoissa olla itselleni armollinen ja ajatella vauvan parasta. Tämän hetken laihdutuskeinona käytän siis imetystä. Yritän imettää mahdollisimman paljon, vaikka imetänkin vain osittain maidon riittämisongelmien vuoksi. En ole varma, mutta ajattelisin näin, että jos raskausaikana on huono laihduttaa sen vuoksi, että pahoja kuona-aineita tms. voi siirtyä vauvaan niin maalaisjärjellä ajateltuna se riski voisi olla imettäessäkin..?! Joku voi korjata jos olen väärässä, mutta itse en tuon vuoksi lähde edes kokeilemaan. 

Odotan innolla sitä, että pääsisin taas treenaamaan. Tänään sektiosta 8 viikkoa. Vielä haavassa pari pientä kohtaa, jotka juuri ja juuri parantumatta, mutta uskoisin, että viikon-parin sisään voi treenit aloittaa. Lihasten osalta liikuntalupa jo onkin, eli pikku hiljaa odotus palkitaan..
 
Joo ei täälläkään mitään rehkimisiä harrasteta täyttä häkää,5vko sitten tehtiin sektio niin paikat ihan romuna vielä.Rauhallisia kävelylenkkejä ja vähän venyttelyjä niin mulla ainakin auttaa ja puolet vattasta tunnoton vielä.Jälkivuoto kesti 4vk. tällä viikolla on jälkitarkastus niin sit varmaan saa jo luvan aloittaa normi elämän tosin ei vielä mitään vattalihas harjoituksia harmi vaan kun on niin muotopuoli niin ei saa treenata sitä.Dieetti menee jo kun ei tarvii pelätä imetyksen kannalta kun ei voi imettää kaksois verenpaine lääkeiden takia.Mutta hiljaa hyvä tulee.


 
Rehkimistä ja liikuntaa lukuunottamatta pieniä rauhallisia lenkkejä tulisi välttää jottei tule kohdun laskeumaa.... Vaikka itsestä tuntuukin että pystyy mihin vaan. Ystävälleni kävi näin kun ei maltranut olla haravoimatta ja leikaamatta nurmikkoa synnytyksen jälkeen. Odotrakaa nyt ainakin sinne lopputarkastukseen asti ennenkuin alatte rehkimään.
 
aion aloittaa varovaisen liikunnan mahd.pian....se on minun päätöseni.ihan vaan varovaisesti kotijumppaa :) keyt terveellinen ruokavalio käyttöön.en kuitenka täysimetä edes.
ja yhdynnät aloitettu kyllä jo :O en usko et siit nyt mitään vakavaa seuraa.minulle sanottiin että yhdynnät voi aloittaa heti kun tuntee olevansa valmis. :) ja minä olen, ei kipuja ei ompelia.
 
tulehdukset on vaarana koska avonaiset paikat lisää riskiä monin verroin esim, kohtutulehdus
vatsalihaksia ei saa tehdä liian aikaisen, ennekuin kuin on lihakset palannut takaisin oikeille paikoille, vasta suurin piirtein jälkitarkastukseen jälkeen saa tehdä(yleisesti).
tulee muuten pömppö maha jos liian aikaiseen treenaa vatsaa.
imetys on erittäin laihduttavaa ja veden juominen runsaan puoleisesti auttaa puhdistamaan kehoa ja maidon tuotossa.
 
tuosta seksistä tuli mieleen.
Niin nuorimmaista kun odotin, aloitin seksin aika lailla heti.
6 päivää oli väliä jossa välissä hoitu synnytys.
Ainut mikä oli ärsyttävintä ja loukkaavinta oli, niin isäntä sano että purista lujempaa.
 
Takaisin
Top