Palaako lapset hoitoon ennen kesää?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Jos lapsenne on olleet nyt kotona hoidosta, palaavatko he hoitoon vielä ennen kesää? Tämä lienee monelle ajankohtainen kysymys, nyt kun rajoitustoimia puretaan.

Me ollaan asian kanssa vielä kahden vaiheilla. Toisaalta tekisi koko perheelle hyvää, jos lapsi menisi sinne hakemaan virikkeitä. Toisaalta en pidä hyvänä ajatuksena koronaa ehdoin tahdoin lähteä hakemaan.
 
Kyllä lähtee, koronaa enemmän nimittäin huolettaa lapsen kehitys ja syksyllä edessä oleva ryhmän vaihto, jos on vain kotona koko kesän. Kukaan perheestä tai lähipiiristä ei kuulu koronan riskiryhmään ja lapsella on erityisyyksiä, joiden vuoksi lääkäriltäkin on suositus pitää hänet hoidossa. Rutiinit ovat hänelle äärimmäisen tärkeitä, joten ryhmän vaihtoa on myös hyvä harjoitella.
 
Jos ei kuuluisi riskiryhmään, niin menisi hoitoon jo kesällä. Sosiaalisten taitojen harjoittelu ei kotona onnistu.
 
Minä olen lomautettuna, ja niin kauan kuin itse olen kotona, niin on lapsetkin. Kesäksi kuitenkin varasin hoitoajat kun 3 lasta kuitenkin pitää sitten hoitoon nopeasti saada, mutta sovittiin että perun hoidon aina viikko kerrallaan tilanteen mukaan.
 
Ei palaa. Ei palaisi silloinkaan vaikka ei olisi riskiryhmää. Harkitsen sitäkin, pitääkö lykätä töihinmenoa, jotta lapset eivät vielä syksylläkään mene päiväkotiin. Palataan sitten kun koronaan on rokote.
 
Muokattu viimeksi:
Ei palaa. Tekisi varmaan omille hermoille hyvää ja lapsi kaipaa kavereitaan. Olen kuitenkin päättänyt ettei lapsi palaa hoitoon ennen, kun pikkusisarus on syntynyt ja noin kuukauden vanha. Eli joskus kesä-heinäkuun vaihteessa voisi olla. Silloinkin toki pari päivää viikossa.
 
Me ollaan nyt oltu pari kk kotona. Nyt päikystä ilmoitettiin että pitää käydä kääntymässä eli käyttämässä hoitopäiviä ettei oikeus palveluseteliin pääty. Itse aloitin nyt työt osa-aikaisesti ja etänä tällä viikolla, mies menee fyysisesti työpaikalle ensi viikolla. Nyt siis päätettiin että lapset menee sen 2pv/vk päikkyyn toukokuun 2 vikaa ja kesäkuun 2 ekaa viikkoa, sitten alkaakin 7 viikon kesäloma. Meidän päiväkoti on niin pieni että kontaktien määrä pysyy aikalailla alle sen 10 hlö joten en pidä kovin suurena riskinä.

Siksi toiseksi mietin, että strategisesti voisi olla parempi sairastaa korona kesällä kuin syksyn flunssa-aikaan. Sikäli kun sen jossain vaiheessa varmaan saa kuitenkin. Vaikka en nyt sitä varsinaisesti hingu mutta kävipä mielessä...
 
Ei palaa, meillä kerkesi viittävaille eskarilainen vain käväistä tarhassa tutustumassa ennen eristyksiä. Ei nyt todellakaan jatketa siellä vaikka kuinka tarvitsisi tukea eskariin valmistautumisessa ja kielitaidon vahvistamisessa(sve). Suoraan tulta päin vaan sitten syksyllä. onni olla kotiäitinä näinä aikoina niin voi valita.
 
Meillä isompi on ollut nyt päiväkodissa 3pv viikossa.
Oli ikionnellinen kun pääsi sinne, varsinkin kun myös parhaat kaverit palasivat päiväkotiin.

Syksyllä menee eskariin, niin sitten on päiväkodissa säännöllisesti.
 
Minulla piti alkaa työt jo pääsiäisen jälkeen, mutta korona on lykännyt aloitust , joten lapset ovat olleet nyt kotona. Työt pääsevät alkamaan aikaisintaan kesäkuun alusta, joten silloin varmaan menevät lapsetkin hoitoon. Heinäkuun ovat lomalla.. Meillä yksi lapsi ja minä kuulumme riskiryhmään, joten odotellaan nyt hetki vielä, mitä koulujen alku tekee koronatartunnoille.
 
Päätettiin että lapsi menee hoitoon 14.5. alkaen. Onhan siinä tartuntariski, mutta se voi toisaalta olla vielä syksyllä tai ensi vuonnakin. Syksyllä alkaisi eskarikin. On liian pitkä aika sekä meidän jaksamista että lapsen sopeutumista ajatellen, jos olisi koko tämän ajan sinne eskarin alkuun asti kotona. Onneksi riskiryhmäläisiä ei ole lähipiirissä kuin oma mummini, jota ei katsomaan edes saisi mennä (asuu palvelutalossa) ja miehen vanhemmat, jotka asuvat niin kaukana että ei nyt ollut suunnitelmissa kyläillä tässä keväällä muutenkaan.
 
Takaisin
Top