Pakko saada..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Karyam
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voih, mullahan on himoja vaikka ja mihin ruokiin!! :grin:rolleyes: Mutta syy ei ehkä niinkään ole tämä raskaus, vaan dietti mitä ennen plussaa noudatin ja nytkin sama jatkuu, hiukan lisäkaloreilla kylläkin, ainakin tonne toukokuun loppuun. Vappuaattona on lupa herkutella ja sitä ootankin ihan kauheesti!!! Mies on silloin töissä, että ihan yksin mä täällä herkuttelen :sad001 Mut jonkun hyvän leffan parissa :) aloitan jo ennen kuin tyttö käy nukkumaan ja jatkan sen jälkeen! :grin

Joka pvä suunnittelen mitä hommaan :grin Tällä hetkellä ostoslistalla dippiainekset eli kermaviilii ja parit dipit, siihen porkkanaa, kurkkuu, kukkakaalia ja sit mulla on semmosii ruis/hapankorppusipsei. Ja lidlin hyviä kananugettei (fileestä). Samalla reissulla haen makuunin irtokarkkeja :p Sit ainakin simaa ja "namimunkkeja" (semmosia pieniä ja pyöreitä jotka leivottu rahkasta) Juustosnacksei tekis kans hiirveesti mieli.... :p

Nyt mun ruokavalio on lähinnä rahkaa, (vihreitä) vihanneksii, vähärasvaista protskuu, raejuustoo, kaalii, hapankorppuu... tms. On sit tullu kyllä kylässä syötyy mitä tarjolla. Ja parit grillimakkarat on pitän vetää :p:rolleyes:

Noita sipsejä voiskin kokeilla!Tuntuu et jatkuvasti pitäs jotain mättää niin noi ei ois niin pahoja kilojen kartuttajia :grin

Mein lapset on ollu
2600g
3200g
2700g
Tosin eivät ole laskettuun aikaan asti kyllä odotelleet..

En tiedä, minkä verran ravitsemus vaikuttaa, mutta olen pyrkinyt sokeria syömään niin vähän kuin mahdollista. Tosin jos mieliteko on iskenyt, niin sitten tietty joskus, mutta ei joka päivä mehuja, jukurtteja, muroja yms. Maitoa kahvissa, mutta juustoja aika reippaasti :) ja loppuajasta on kyllä kebabia ja hampparia varmaan kerran viikkoon tullut vedeltyä ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Arvatkaa kellä on rasvaripuli vapunpäivänä????? SANDY!!! :grin Ei vaan, ei välttämättä siis, mutta itselle tulisi jos olisin noin vähillä rasvoilla normaalisti ja sitten ottaisin yhtenä päivänä vaikka patukallisen suklaata.

Ei kai ravinto noin niinkuin muuten ihan kamalasti vaikuta vauvan kasvuun, mutta se sokeri. Tai kai tarkemmin äidin insuliinipiikit? Voi olla että olen hakoteillä mutta tällaisessa uskossa mä olen.

Jäiset marjat, kun mikään muu ei maistu. Viileä appelsiinimehu tuntuu auttavan, jos on huono olo, harmi kun on vähän allerginen. Vadelmamehukeitto maistuu aamuisin. Muutaman kerran kamalasti tehnyt mieli lihaisaa makkaraa (yleensä makkara ei niin maistu), ja se on maistunut hyvälle. Avokado on maistunut, kaurakorput myös. Muutaman kerran teki mieli ostaa pakastepitsaa, mutta enpä kokeillut. Kylmä muumilimu on kova sana, mutta tuntuu tulevan normaalia herkemmin ikävä olo ruokatorveen hiilihapollisista juomista.

Puapru, no toi on taattu! :grin "Hetken ilo huulilla, seuraavaksi pitkin pönttöä"... ei kun.. :laughing021 :laughing002

sandy toivotaa ettei tuo kauhukuva toteudu kuitenkaan :)
itelleki maistus vaikka mikä mut täällä ei oikei saa mitää, huvitti kerran raskaana ku kinusin lakritsia ja ukko meni ostaa kaupasta pienen haribon pussin lakritsia, sit ku katto kuitista hinnan ni totes et tää oli vika kerta ku sulle näitä ostan...

Tänään ois tehny kovasti mieli paistettuja silakoita, mutta kaupassa oli vaan suojakaasuun pakattuja nii jäi sit ostamatta :\

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla rahkasta tehdyt pirtelöt joka aamuinen. Jäätelöä tullut useammin ostettua ja syötyä. (jäätelöhimo voi kyllä johtua kun kurkkukipee ja hivenen yskää)

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Täälläkin on jäätelöä tehnyt mieli paljon enemmän kuin koskaan ennen. Makea ei uppoa, kaikki suolainen ja erityisesti ihan perusruoka on kokoajan mielessä. Tänään söin kuvun täyteen lounasta ja ei mennyt kuin varmaan 15 min. kun rupesin miettimään makaroonilaatikkoa (!?) Aikaisemmin olen syönyt usein (päivällinen ja iltapala) leipää, nyt se ei tahdo riittää kun sen sijaan pitäisi saada lämmintä ruokaa.

Hankaluutta on tuottanut välipalat joita töissä pitäisi syödä. Olen yrittänyt hedelmäpilttejä ja jugurttia, mutta ne ei tuo kylläisyyttä. Samoin välipalakeksit, hedelmät tai esim. porkkana ei ole riittäviä. Pitäisi saada jotain suolaista. Onko jollain jotain hyvää ehdotusta? Ehkä täytyy koittaa leipää seuraavaksi jos se maistuisi.

Olen ollut aina perus kahvinjuoja, n. 5 kuppia päivään. Rv 5+ tuli hirveä kahvinhimo ja olisi voinut juoda vaikka kokoajan. Rv 7+0 loppui kahvin juonti kuin seinään. Viikon ajan olen joka päivä yrittänyt juoda, mutta ei varmaan edes desillistä ole saanut alas. Etenkin aamusta pelkkä kahvin haju tekee pahaa..

Sent from my iPad using Vau Foorumi

mulla viime kerralla tuc suolakeksit oli kova sana. kannattaa niitä karyam kokeilla ja sit lisäks jotai muuta

Nyt menee kyllä sivu aiheen mutta...Gatusa...sullakin aika palleroinen esikoinen..mulla kaikki lapset isoja ;)
Pienin "rääpäle" oli siis keskosena viikolla 34+1 syntynyt nuorimmainen..vaivaiset 3800g hahah ;) suurin sit taas isoveljensä 5300g :p

juu kyllähä mun esikolla oli kokoa että saa nähä miten tämän kanssa menee. ite oli sellanen ku ne 80 luvul olleet nuket joita äitiysvalmennukses käytettii. kun sais tietää minkä kokonen tuo tuleva isi oli syntyessää (valitettavast tietoa ei saatavissa ku tais syntyy maatilalla puun alla tai jotai sinnepäin ni vaikee arvioida minkä kokonen tästä tapauksesta voipi tulla.). toivon vaa että on terve.
mut kyllä tuo sun isoin muksu on kyl ollu aikamoinen jässikkä ja niin kyllä tuo keskonenki miten noilla viikoilla jo lähemmäs 4kg voi olla painoa? tuliko kaikki iha luomust vai sektiolla jos saa kysyä. mulla iha luomust tuo esikko mut töitä kyllä riitti.

Aika huikean kokoisia vauvoja teillä ollut! Meidän Elli se syntyi yliaikaisena 3190g ja 49cm. Sirppana tyttö, edelleenkin!

Mua himottaa nyt päin vastoin kuin viime raskaudessa. Nyt tekee mieli kaikkea RUOKAA!
Hassua, että hetkessä tekee mieli grillimakkaraa ja toisessa hetkessä kanakeittoa ja kohta taas porkkanaraastetta ja pinaattilettuja.

muikkis ainaki saat paljo vitamiinei ja muuta ku noin vaihtelevat ruokamieltymykset on jatkuvast joten hyvä vaan :) parempi nuo ku karkki jne.

Takaisin