Pakkaset...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ansaki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ansaki

Näppärä viestien naputtelija
Oon ollut aina talvi ihminen, rakastan lunta, pakkasta ja kaikkea mikä liittyy talveen! Mutta nyt oon tajunnut kuinka paljon ikävääkin tässä on, etenkin pakkasissa! Muuten jees jos EI tarvis autoilla! :mad: On liukasta, lunta pyryttää niin ei näe mitään, pimeetä ja nyt nää kovemmat pakkaset, auto EI lähteny käyntiin! Tää viikko oli niin arpapeliä ton helkkarin masiinan kanssa! Ja nyt vasta tänä vuonna mää tajusin ja mieltymykseni talveen alkaa hiipua. :sad001 Tosin harrastukseni (lähes kaikki miellyttävimmät) liittyvät pitkälti talveen joten ehkä ne kuitenkin pitää fiilistä yllä, mutta miksi autoilu!

Onko muita joille talvi tuottaa henkisiä, fyysisiä tai psyykkisiä oireita? :anyone

:happy:Mulle tuottaa tuskaa pelkkä katsominen lapsen talvivaatekasaan ulos lähdettäessä. Ennen tykkäsin talvesta mutta nyt vihaan laittaa pomppivalle 2 vuotiaalle kamalan kasan vaatteita niskaan sillä seurauksella että mulle tulee hiki. Kun pääsee ulos tulee luonnollisesti heti kylmä hien jälkeen.
Tilasinkin juuri matkan etelän lämpöön...

Omakotitalossa pakkaset tuo myös lisähaastetta ja stressiä lämmityksen kans. Vauvan kans ei päästä ulos jos on liian kylmä ja sit kökitään sisällä ja päiväunet on rikkinäisiä.
Kyllä pakkasta saa olla, kunhan sitä ei oo -30 astetta pidemmän aikaa. Joku alle -15 olis passeli :D

ansaki, been there,done that... Tuskaa. Onneks asutaan ok talossa nykyään jossa super syvällä vesijohdot... Sympatiat sinne..

Pakkaset on muuten ihan jees, mutta kahden pienen pukeminen ennen ulos lähtöä on kyllä syvältä. Ja tosiaan jos on paljon pakkasta niin ulkoilut jää väliin, onneksi itse kuitenkin pääsen edes jossain vaiheessa päivää ulos.

No niin, jännityksellä taas huomiseen! Auto nyt tallissa mutta mites sit kun päivän seisoo työmaan pihassa! :mad: Tänään vielä meni rikki koirien juoma-astioiden lämmitin, eli vesi rumbakin sitten tähän vielä... Huoh! :arghh:

En ole ikinä tykännyt talvesta! Pimeys on ihan hirveää, ja aika paljon kaamosmasennuksen oireita tulee. :sorry: Luisteleminen, pulkkailu ja lautailu on ihan kivaa. Ja kun lapsi on niin innoissaan talvesta, niin se vähän piristää. Mutta kyllä mä joka talvi ikävöin kesää! Helpottaa hieman, kun valo alkaa lisääntyä. :happy:

Yksi hyvä puoli kovista pakkasista: Saa kaikki pehmolelut ja vuodevaatteet tuulettumaan pihalle! ...Vaikka siitä marttojen mukaan ei olekaan oikein mitään hyötyä nykyään. Onpahan raikkaampia. :happy:

Muuten kiva tää talvi ja näin kunhan vaan se lämpötila olisi aivan maximissaan -15! Rasittavaa ku ei voi mennä vauvan kans ulkoilemaan kun en ite tarkene saatika sitten 5,5kk vanha poitsu.. Vaikka kuinka pukee niin ainahan sitten naama jäätyy :cool:

Kyllä tosiaan luulis pöpöjen kuolevan petivaatteista yms näillä keleillä! :) Meillä koirat ihan innoissaan näistä ilmoista... Jotenkin se inspiroi taas jaksamaan pakkaset ja tänään lähti autokin käyntiin työmaan pihastakin! :happy:

On niin pirskatin kylmä ettei kyllä viitti tonne ulos lähtä rattaiden kanssa :( onneksi loppu viikosta pitäs lauhtua niin pääsee taas rataslenkille

Ei tosiaan oikein uskalla lähteä talvileikkeihin innokkaan pulkkailijan kanssa, kun tässä eräänä päivänä alle kilometrin matkalla viisivuotiaan posket meinasivat jo paleltua. Ei auttanut kauluri poskien päällä. :nailbiting:

Itse en ole koskaan pitänyt talvesta, koska kärsin todella huonosta ääreisverenkierrosta.
Nyt kun pitää itsensä lisäksi päntätä lapsi villahaalariin, kauluriin, toppahaalariin, lapsiin, rukkasiin... Ja lapsi haluaa tietenkin pukea asiat eri järjestyksessä, mikä johtaa raivariin, niin...

Auto käynnistyy yskien - on liukasta ja pimeää ja ruuhkissa kolari ihan päivittäin.
Paitsi eihän se auto tietenkään lähtenyt pihasta ( jarru jäätynyt kiinni ) kun piti kokoukseen ehtiä

Voi Lya! Tää on ollu niin karmivaa! Tänä aamuna meillä oli -28 astetta... En usko kunnon lauhtumiseen ennen kun itse nään! :sour: Auto lähti tänään kotoa töihin, mutta eipäs lähtenyt (taaskaan) takas kotiin päin! :mad:

Huomiseks pitäis jo lauhtua onneks. On kyllä ollu koko surkee talvi. Ensin pelkkiä kurakelejä ja sitte tulipalopakkasia. Aika vähissä ollu ulkoilut. On kyllä haasteita yksin ok-taloa pyörittää ku mies on reissuhommissa. Lämmitykset ja puiden kantamiset yms. Johan tossa vesiputkiki pääsi jäätymään ja 4 päivään ei tullu kylppäriin kuumaa vettä ollenkaan. Onneks kevättä kohti mennään jo :)

Meillä alkoi pakkanen hellittämään eilen. Tää ei ärsytyksiin kuulu, mut jee me päästiin ulkoileen! Ja tänään kans. Ihana kun pääsee lämmittämisen kans taas helpommalla. Liukkaita ja loskia kyllä pelkään autolla ajaessa.

Oispa kesä!♡♡♡
Talvi on ihan jees, jos se on a) marraskuusta helmikuun loppuun b) luminen, mutta rajansa kaikella c) sopivasti pakkasella eikä välillä loskaa ja sit taas siperiameininkiä.

Kyllä joo tänä talvena on saanu "pistää nitroa kielen alle" ja purra hammasta et on elossa selvitty.:shifty:

Takaisin