Pakastealkion siirto (PAS)

Tsemppiä ja voimia piinailijoille sekä ikävämpiä uutisia saaneille ❤️‍🩹
Onnea plussanneille! ❤️

Meillä on käynnissä ivf lyhyellä kaavalla. Tänään ultrassa katsottiin tilannetta sekä punktion ajankohtaa ja huonolta näyttää. Kaksi Ehkä munasolua siellä näkyi :( Toinen on luultavasti liian pieni ja toinen on valtava ja mahdollisesti kysta. Punktio tehdään silti torstaina. Lannistunut olo.

Arvasin tämän! Tänään digistesti OVULAATIO positiivinen!!! Eli en pääse siirtoon. Niin minun tuuria 😪😭😭 Nyt kyllä vi&^%€#taa.

Voisikohan olla mahdollisuus yrittää hyödyntää tämä kierto luomusti?

Zumenonin jos lopetan ja jatkaisin prednisolonia.
Voi ei onpa kurja, ymmärrän erittäin hyvin vitutuksen 😭 kysy hoitavalta taholta voisko kierron ja lääkkeet vielä jotenkin hyödyntää? Jaksamista. ❤️

Arvasin tämän! Tänään digistesti OVULAATIO positiivinen!!! Eli en pääse siirtoon. Niin minun tuuria 😪😭😭 Nyt kyllä vi&^%€#taa.

Voisikohan olla mahdollisuus yrittää hyödyntää tämä kierto luomusti?

Zumenonin jos lopetan ja jatkaisin prednisolonia.
Onko varma? Minkä ikäinen alkio teillä oli? Blastokysti niin 5-6 pvän ikäinen? Mä siis vasta harjoittelen laskemaan näitä, mut mihin päivälle siis nyt osuisi se siirto? Lasketaanko se 5-6 päivää tästä plussapäivästä vai huomisesta eteenpäin, eikö se plussa ole niin että ovulaatio tapahtuu seuraavana päivänä?

Meillä myös blasto, en tiedä onko 5 vai 6 päivän ikäinen ja juuri yritän miettiä milloin se plussa saisi/ei saisi tulla, kun juhannus uhkaavasti lähenee. Normikierron mukaan ennustaisi ovulaatiota sunnuntaille mutta voi hyvin heittää...

Mä myös taisin mokata sen ovistestauksen, mun mielestä omapolulla käskettiin testaa ekana aamulla mut oon ihmetellyt et miks 1, 3 ja 4 testi olleet puhtaan valkoisia kun nro 2 oli selkeä viiva, ei siis lähellekään positiivinen. Mut sen testasin silleen et olin aikaisin aamulla herännyt käymään vessassa ja mennyt takaisin nukkumaan ja sit testasin vasta joskus lähempänä 12... niin nyt sit googletin ja AI ainakin sanoi että kaikista paras olisi testata klo 14-18 välillä eikä aamun ekasta virtsasta. Määh. Meen kohta testaamaan uudestaan...

Liityn myös tänne mukaan 🙋‍♀️
Tuonne toiseen ryhmään ehdinkin kirjoittamaan vähän pidemmin tilannetta. Helpottaa kyllä kun saa porukassa elää ja pohtia näitä erilaisia tilanteita 🙏🤗 En jaksa edes yrittää selitellä enää ystäville tätä. Pari tyyppiä tietää että on aloitettu ja sitten osa varmasti sitä mieltä että ollaan aivan kajahtaneita kun tässä iässä "väkisin" pitää yrittää saada raskaus alkamaan... 🙄

Viime kierrossa ekaa kertaa ikinä testailin ovista ja loppu viimein sit kuitenkin piti ovitrellen avulla irroitus tehdä että saatiin siirtopäivä arkeen.
Tästä siis testattu nega just lauantaina 6.6 😕

Nyt alkamassa uusinta kierros tikuttelua. Oliko konkareilla jotain vinkkejä tähän siis? 😁
Su 21.6 on pistettävä ovitrelle kuitenkin jollei sitä ennen ole pos. Tuo su on kp15 ja mulla aika jämpti 28vrk kierto (ilman että mikään hormoonilääkitys sotkee sitä). Tällä suunnitelmalla seuraava PAS-siirto olisi pe 26.6. Piti olla silloin reissussa mutta ei vissiin ollakkaan sitten 😂

En ymmärrä tätä ovistestailua... pitäisikö olla joku haalea toinen viiva kuitenkin? Vai vasta sitten kun ovis alkaa lähestyä? Ihan puhtaan valkoinen näin iltapäivälläkin testattuna tuo :( vaaleampi se testiviiva kuin muu testi. Sunnuntaina tosiaan oli selkeä haalea viiva (ja mulla sattui olemaan sd testi vielä niin tarkistin ja kuivuttuaankin näkyy). Toki siis vasta kp9 eli varmaan ihan liian aikaista ootella mitään...

Edit. Kaivoin aamun testin roskiksesta niin kuivuttua siinä on kyl superhaalea toinen viiva, su oli vahvempi mutta se tosiaan päivän tokasta pissasta silloin.

Mä myös taisin mokata sen ovistestauksen, mun mielestä omapolulla käskettiin testaa ekana aamulla mut oon ihmetellyt et miks 1, 3 ja 4 testi olleet puhtaan valkoisia kun nro 2 oli selkeä viiva, ei siis lähellekään positiivinen. Mut sen testasin silleen et olin aikaisin aamulla herännyt käymään vessassa ja mennyt takaisin nukkumaan ja sit testasin vasta joskus lähempänä 12... niin nyt sit googletin ja AI ainakin sanoi että kaikista paras olisi testata klo 14-18 välillä eikä aamun ekasta virtsasta. Määh. Meen kohta testaamaan uudestaan...
Meillä on kans hoitotaho ohjeistanut testaamaan aamulla ennen klo 10. Itse olen testannut myös iltaisin sitten kun testit alkaa tummumaan. Voikohan se olla myös yksilöllistä, mihin aikaan vuorokaudesta näkyy parhaiten?🤔

@Kaipuu Voi eikä, miten siinä nyt niin kävi. 😭 Teillä ilmeisesti nuorempi alkio, 3-4pv? On kyllä harmillista, mutta miksi ei voisi luomuna yrittää nyt sitten..?

@Trieste Kaikki tietysti yksilöitä, mutta kyllähän sen viivan pitäisi näkyä jo aamulla kun, kun ovis oikeasti lähestyy. Ja taso voi vaihdella, ei ole tasaista laatua ennen ovista otetut testit. Eiköhän se sieltä! Onko sulla jotain hienosäätösuunnitelmaa, jos alkaa näyttää ajoitus väärältä?

@Uppopallo Hei, kiva saada toinenkin dinosaurus tänne. 🤣 Ollaan aika samanikäisiä. Eikö me kuule ajatella, että ikä on vain numero ja vauva nuorentaa! ❤️ Toivon teille kovasti onnea matkaan! 💖

@Puolikuu kiitos! Tarkoitatko hienosäätösuunnitelmalla jotain lääkkeellistä? Luonnolliseen kiertoon yritetään eikä puhetta ollut mistään muusta kuin oviksen jälkeen tukilääkityksestä niin varmaan menee sitten ohi jos osuu juhannukselle.

Meillä on kans hoitotaho ohjeistanut testaamaan aamulla ennen klo 10. Itse olen testannut myös iltaisin sitten kun testit alkaa tummumaan. Voikohan se olla myös yksilöllistä, mihin aikaan vuorokaudesta näkyy parhaiten?🤔
Mä oon huomannut et mulla on usein ovistesti vahvimmillaan vähän myöhemmin aamulla, ei heti herättyä. Mut hoidoissa positiivinen tulos piti toki ilmoittaa 9.30 mennessä, niin sen puitteissa piti testailla. Ja oon testaillut myöskin illalla ja näkyvät mulla silloinkin hyvin.

@Trieste meidänkin hoitava klinikka ohjeisti testaamaan ovulaation aamulla, joten en usko, että olet mennyt siinä mitenkään vikaan. Joskus testailin mielenkiinnosta hailakan viivan näkyessä 12h välein ja siinä tummin viiva saatto tulla illalla ja taas vaalentua vähän seuraavaan aamuun. Mutta niissäkin tapauksissa se aamunäyte oli jo selkeästi tumma. Näissä voi tietty olla jonkun verran yksilöllisiä eroja

Soittelin alkuviikosta sairaalalle jatko-ohjeita positiivisesta testistä, niin ainakaan meidän alueella ei ole käytäntönä ottaa verikokeita enää tikkutestin varmistukseksi. Seuraava steppi on varhaisultra, joka on vasta 7-8viikolla. Siinä sitten näkee, onko raskaus edes kohdun sisällä ja onko alkio edes elinkelpoinen. Tuntuu tuskalliselta odottaa vielä 2,5vko, että onko tässä edes mahdollisuuksia :Upside Down Face: Tikkutestejäkin on tullut kuluttettua edelleen päivittäin, kun kokoajan pelottaa, että jääkin kemialliseksi :Grimacing Face:

Mää just viime viikolla kyselin Taysista miten PAS toimii, kun alkoi uus kierto. Mulla ohjeistettiin tekeen ovistestit päivällä klo 12-16 välillä. Perjantaina pitäis aloittaa (kp8, mulla oma kierto lyhyemmän puoleinen yleensä 26 päivää). Ja sanottiin, että plussa ei sais tulla sunnuntaina eikä maanantaina, kun siirto ois 6 päivää plussasta. Meillä 5 päiväsiä pakkasessa.

@Trieste Sitä tarkoitin, että itsellä oli Ovitrelle irrottamassa, kun olis muuten saattanut mennä kielletyille päiville. Ns. luonnollinen kierto myös muuten, vähän letroja alkukierrossa.. Toivotaan, että osuu sopivasti kohdilleen! 🙏

Mulla siis lääkkeellinen kierto ei oma kierto, ovulaatiota ei olisi pitänyt ollenkaan tapahtua (en sitä edes testaillut).

Eilisessä uä näkyi johtofolli lääkkeistä huolimatta, joten aloitin testailut JOS testi olisi ollut nega vielä ke aamuna olisin päässyt siirtoon. Noh, ovulaatiotesti oli tietenkin minun tuurilla positiivinen jo tänään tiistaina.

Ilmeisesti oma ovulaatio ei olisi ollut este jos se pos tulos olisi tullut vasta ke illalla tai to, ke oli ohjelmoitu keltarauhastuen aloitus ja ma olisi ollut blastokystin siirto 🥲

Voi ei @Kaipuu onpa tosi ikävä että vaikka lääkkeet niin noin! Enpä noista mitään tiedä mutta ihmetyttää kyllä miten on mahdollista.

Meillä on perjantaina ultra oman alueen sairaalaan niin en tiedä, ehkä siellä kerrotaan tarkemmin onko jotain vaihtoehtoja.

@Kaipuu On kyllä tosi erikoista ja harmillista, että kävi noin, lääkkeistä ja follin koosta riippumatta. 😞 Onko sulla normisti lyhyehkö kierto? Toivottavasti saadaan säädettyä jotain seuraavan kierron optimoimiseksi.

@Trieste No niin, siellä ainakin näkee arviota, milloin voisi ovis tulla.👌🏻

Takaisin