Pakastealkion siirto (PAS)

Onko ketään joka olisi ollut hoidossa Tilkan Viuhkassa ja käyttänyt Omapolkua? Mietin että miten se ilmoittautuminen PAS:iin käytännössä menee, avautuuko sinne jokin samanlainen ilmo kuin itse IVF-hoitoon? En löydä omalta polulta mitään ja mietin että onkohan mulle nyt avattu kun meni vähän oudosti tää prosessi...

Onko ketään joka olisi ollut hoidossa Tilkan Viuhkassa ja käyttänyt Omapolkua? Mietin että miten se ilmoittautuminen PAS:iin käytännössä menee, avautuuko sinne jokin samanlainen ilmo kuin itse IVF-hoitoon? En löydä omalta polulta mitään ja mietin että onkohan mulle nyt avattu kun meni vähän oudosti tää prosessi..
Joo sen pitäisi löytyä samasta kuin se ilmottautuminen punktioon (potilasohjeet alta)! Jos ei löydy niin siellä on heidän päässä joki täppä laittamatta (mä soitin sinne kun itseltä kans puuttui).

Muokattu viimeksi:
Moikka kaikille,

Mä olen jo jonkin aikaa seurannut sivusta näitä eri aiheeseen liittyviä foorumeita vertaistueksi ❤️

Taustana itsellä selittämätön lapsettomuus ja ikää 41v. Maaliskuussa -26 lähdettiin hoitokiertokselle. Lyhyellä kaavalla mentiin ja munasolukeräyksen saldona oli 21 munasolua: 18 kypsää, tehtiin icsi ja 15 hedelmöittyi, tuloksena 10 blastoa. Iän vuoksi päädyttiin tutkituttaa kaikki 10 alkiodiagnostiikalla, tuloksena 1 normaali alkio.

Viime viikon maanantaina tuo ainut normaali yksilö pääsi kyytiin ja perjantaina olisi virallinen testipäivä. Jos toiset malttamattomina sormet syyhyten tekee testejä jo ennakkoon, niin itsellä lähinnä ajatus raskaustestin tekemisestä on tällä hetkellä, että ”joko kohta on pakko”? 😅

Olen yrittänyt olla neutraali ja rationaalinen lopputuleman kanssa, mutta perjantain jo häämöttäessä alkaa päässä ajatukset myllertää uusilla kierroksilla. 🫣 Fyysinen olo on ollut varsin normaali, välillä sitä on tuntevinaan jotain painetta tai etovuutta, mutta tiedä tuosta. Monet asiat meinaa herkistyttää, mutta ehkä tämä kaikki epätietoisuus tuloksesta saa sekaisin 😄

Haikeutta on ilmassa, kun tässä on vain tämä yksi mahdollisuus. Mutta on ollut lohdullista lukea, että yksikin alkio on voinut riittää 💛🤞

Täällä ollaan oireettomia ja raskaana pas siirrosta. Toki tää ei varmasti tuu hyvin päättymään. Eilen oli varhaisultra klinikalla ja olis siirrosta pitäny olla 7+2 mut alkio mitta vastasi 6+4 ja oli 6,9mm. Sydän löi, mutta ei hirveästi lohduta kun mitta heitti noin paljon. Ens viikolla tarkistus ultra

Mulla oli varhaisultra siirrosta 7+0 ja silloin vastasi 6+2, eli täsmälleen samanlainen heitto ja täsmälleen samat fiilikset. Seuraava ultra oli 7+5 ja silloin vastasi 7+0, eli heitto oli pysynyt ihan samana, mutta kasvu ultrien välillä oli normaalia. Seuraavassa ultrassa 12+5 vastasikin sitten viikkoja päivälleen. Toivon sydämestäni että teillä olisi samanlainen tilanne! Tuhannesti tsemppiä näihin pitkiin päiviin seuraavaa ultraa odotellessa ❤️‍🩹

Takaisin